ID: 225504
Znikną małe i średnie przedsiębiorstwa, część kierowców z państw EU-12 straci pracę w swoim kraju
ID: 225504
ID: 225504
Takim spostrzeżeniem podzielił się Maciej Wroński Prezes TLP z uczestnikami seminarium „International Logistics – Challenges and Opportunities” zorganizowanym przez Holendersko-Polską Izbę Handlową.
Takim spostrzeżeniem podzielił się Maciej Wroński Prezes TLP z uczestnikami seminarium „International Logistics – Challenges and Opportunities” zorganizowanym przez Holendersko-Polską Izbę Handlową.
~etransport.pl
Posty (28)
MiiRco
| Pan Maciej i inni związkowcy są za mało radykalni. 2lata temu trzeba było namówić swoich członków (XPO vel ND, Raben, Schawemaker, Heisterkamp, Duvenbeck, Intra) aby wstrzymali swój transport na 24h i zablokowali granice w swoich macierzystych krajach tak ostrzegawczo (z tych członków to tylko Intra jest z Polski). Z taka flota to zablokowaliby Europe na 48h. Przedstawić warunki do KE i procedowanie w EU potrwałoby max 7dni. Jak to nie odniosłoby skutku to zatrzymać ruch towarów i dostawy do centrów logistycznych na 48h i tak do skutku. Tak gadać od rzeczy i spijać sobie z dzióbków można miesiącami a populiści socjalni robią swoje bo czuja wiatr w żaglach. trzebabylo przy wprowadzaniu jakiś Loi i MiLog zaciągnąć lejce w UE i skończyłoby sie rumakowanie socjal -idiotów. jakby gospodarka w UE odczula czym to grozi. Teraz to wróżenie z fusów będzie tak czy siak. Co wiadomo na pewno to to, że będzie inaczej a za wszystko zapłaci szary obywatel UE. | -4 | ||
Ptaszysko
| Problem nie istnieje. Większość firm jeździ pod " zachodnimi" spedycjami, stawki mają większe jak w PL. Pracę można tak zorganizować, że wszystko będzie zgodne z wwtycznymi. Tylko troszke mniej pazerności szefów co słoma im z butów wystaje. | -1 | ||
MiiRco
| ~Ptaszysko jeszcze nie istnieje ale zbliża sie wielkimi krokami a można było temu się przeciwstawić. Zachodnie spedycje to jest właśnie jedna z przyczyn takiej sytuacji. Temat jest zbyt głęboki aby to można było tak szybko wyjaśnić. KE jeśli chciała coś poprawić to powinna najpierw wyregulować stawki w transporcie lub pensji kierowców w transporcie międzynarodowym (równa dla każdego bez względu na kraj zatrudnienia) i dopiero wtedy wciągać transport do pracowników delegowanych. Takie traktowanie kierowców to podzielenie pracowników w jednej firmie na lepszych i gorszych ze względu na destynacje i ilość wyjazdów. Nie wspomnę o problemach biurokratycznych i rozliczeniowych, bo to jest nie do przejścia dla profesjonalnych biur księgowych. Jedna firma zrobi transport do 10 państw UE i musi rozliczać się wg 10 systemów pracy. | -2 | ||
BigByk
| Nie wiem po co cały szum, wyginęły dinozaury a teraz przyszedł czas dziad transy. Szofery wyemigrują z rodzinami na zachód lub wrócą do zawodów wyuczonych, Zostanie transport krajowy i taki z punktu A do punktu B i powrót do domu, zniknie dziadolenie i koczowanie po parkingach w jakiś wymyślonych systemach 3/1 czy 6/1 wróci normalność. | |||
~!!!iiii | BigByk tak tylko trzeba było nie wchodzić do UE jeśli ona zmienia reguły gry podczas jej trwania. Nie zmienia się podstawowych zasad a jeśli już tak chcą zrobić to powinni wycofać wszystkie UE licencje i wydawać je na nowo jedno razowe, miesięczne, ewentualnie tylko na relacje w wyznaczonych kierunkach i przy okazji to samo z licencja spedycyjna. | 1 | ||
~!!!iiii | Rozumiem, ze skoro przy egzaminie na certyfikat kompetencji są pytania dotyczące wynagradzania kierowców to teraz pojawia się te same pytania tylko w ilości wszystkich systemów pracy w całej UE. | |||
~!!!iiii | BigByk a powiedz mi kto wymyślił te systemy 3na1 itp. W jakich to firmach tak zaczęto takie systemy zatrudniania kierowców??? Wiec może to te firmy powinny zostać zamknięte lub nakazać wypłatę kierowcą teraźniejszym jak i tym byłym wypłacić pensje wg kraju pochodzenia tych firm, które to zapoczątkowały ten proceder. Niektóre z nich są wymienione w pierwszym wpisie. | 1 | ||
capri
| " (... ) Zostanie transport krajowy i taki z punktu A do punktu B i powrót do domu, zniknie dziadolenie i koczowanie po parkingach w jakiś wymyślonych systemach 3/1 (... ) " Za wynagrodzenie w wysokości... ? "Szofery wyemigrują z rodzinami na zachód lub wrócą do zawodów wyuczonych (... ) " Dlaczego nie dzieje się to tu i teraz? Skoro jest tak dramatycznie źle? Żeby oceniać i prognozować trzeba mieć wiedzę, doświadczenie i umiejętności a*alityczne na znacząco wyższym poziomie niż te oparte na własnych opiniach, życzeniach, wróżeniu z fusów. | -4 | ||
BigByk
| Kiedyś prowadziłem sklep z warzywami wraz z żoną lecz przestało to być opłacalne bo w okolicy powstał market, musieliśmy zamknąć lub przebranżowić się i zrobiliśmy to, nie wiem po co wylewacie łzy! Przecież nic na się! Świat się zmienia... Zamykać firmy i wracać do zawodów wyuczonych, zresztą za 15 lat wejdą ciężarówki autonomiczne i nie będzie potrzebny już kierowca, nie będzie potrzebny też przewoźnik, zakłady produkcyjne kupią sobie takie ciężarówki i wyślą swój towar. | |||
~mysia pysia | ~!!!iiii 2017-11-15 19:38:41>Głupkowate myslenie... a systemy od poniedziałku do piątku i wekendy w domu to nie system?... Weekend co to sie tak nazywa, to w rzeczywistosci od soboty do obiadu w niedziele. | 1 | ||
~!!!iiii | BigByk tez prowadziłem kiedyś nawet 3 sklepy w tym 2 typu supermarket. Tak samo jak u Ciebie otworzył mi się Lidl w centrum miasta przy głównym przystanku a w drugiej miejscowości Tesco. Zwolniłem 15 osób z tego tylko 5 znalazło prace od zaraz. mysia Głupkowate myślenie to mają w Brukseli, bo powinno nie być żadnych przeszkód w podejmowaniu pracy i tak zwanych systemach, bo nikt nikogo do pacy i zawodu nie zmusza, więc każdy może wybrać co komu lepsze. Jeśli komuś polskie usługi nie w smak w UE to niech spie... la z naszego rynku, bo UE miała zasady i wiadomo, ze gdzieś komuś ubędzie a gdzieś komuś przybędzie. BigBykowi i mi już raz ubyło ze względu na unijne zasady przepływu kapitału. | |||
~janek | Żaden specjalista się nie wypowiedział Co to ma być Bingo dla emerytów | |||
~janek | Eh Ci emeryci tylko z kotami rozmawiają | |||
~Ł ysy | ''Znikną małe i średnie przedsiębiorstwa "- jakieś rzetelne argumenty na potwierdzenie powyższej tezy? Raczej brak, poza wróżeniem z fusów. Czym wy się rajcujecie? | 3 | ||
~Ł ysy | Patrząc na ilość samochodów Waberersa leżących po rowach, zaczynam się zastanawiać czy ta firma ma przyszłość? | |||
~Pawel / kierowca | Szkoda jeszcze ze ten glupkowaty zwiazek nie prognozuje ze za 4 lata bedzie koniec swiata. Firmy nie upadna troche sie pozmienia zwolni rozwoj flot moze troche ustabilizuja sie ceny za frachty. Caly swiat jak i unia europejska potrzebuje prawie w wiekszosci dzialow gospodarki transportu. Takze nic nie upadnie, napewno nie transport. Predzej upadnie chora unia europejska. | 1 | ||
~Wielki Szu | /To jest " myślenie " osłów. Najwyżej upadnie unia europejska. Jeśli upadnie unia to 3/4 polskich dziadow leży w przeciągu miesiąca. Oczywiscie bez żalu z mojej strony. Polski tak zwany transport upadnie, dlatego że ma zgniłe fundamenty oparte na wyzysku. Dawniej upadek ZSRR wydawał się nieprawdopodobny, a jednak nastąpił. | |||
~Wielki Szu | ty kolego ł ysy wymykasz się wszelkim klasyfikacjom. ty nie jesteś mały ani średni ty jesteś chlewniak | |||
~Sancho Pancho | A Łyski był już w kościele i u grabarza :) No chyba że stoi w kolejce po autonomiczne AŁTKA | |||
Ł ysy
| Wielka Szmata. Może jakieś argumenty na obronę swoich twórczych tez? Widzę, że jak zwykle, pieprzysz bez sensu. | |||
~Wielki Szu | Nadal nic nie rozumiesz muzgownica nie pracuje? | |||
~kompost z łysych | Mózg mu spłynął do pięt i tam pomiędzy kostkami się obija | |||
~Zakręcony | Wielki Szu... po Twoich ostatnich postach mam wrażenie, że jesteś wizjonerem. Bezwłosy... zwijaj interes póki czas, już niedługo ceny twego sprzętu mocno spadną, a do orania się nie nadają. | |||
~ostrowiec | @ wielki szu paliwo się zgadza? :) Moim zdaniem jeśli faktycznie to wejdzie (nie jak makaron czy milog) to może w końcu rynek się wyczyści z firm oraz kierowców co jedyne co umieją to patrzyć bykiem na drugiego i myślec jak troche paliwa albo towaru przytulić. W ciągu tych kilku lat stawki i tak pójdą lekko w górę, pakiet wymusi swoje część firm padnie a część będzie większych. Może to jest początek drogi do normalności?:) | |||
~Jam | Jak firmy transportowe padną to to kierowcy pójdą pracować na budowy i do fabryk za oczywiscie wyższą podstawe ( co lepsi to może i nawet 2500 na reke wyciagna) i wtedy już beda bogatsi i szczesliwsi. | 2 | ||
~Jam | I oczywiście nikt już biednych kierowców nie będzie okradał | 2 | ||
~Milicja | Jam a założysz się, że pierwsi na budowie do ciężkiej pracy fizycznej będą, ci którzy mówią " ja w życiu bym nie poszedł jeździć na plandekę, wole chłodnie otwieram drzwi i pod rampę" | 1 |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.