Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

KE zapowiada zmiany

ID: 218733


Przedstawiamy Państwu najważniejsze zmiany i szczegóły Pakietu drogowego:

1) Zasady podlegania kierowców pod Dyrektywę o delegowaniu pracowników

Wysta rczy jedynie 3 dni pracy kierowcy w miesiącu lub jedna operacja kabotażowa, aby jego wynagrodzenie wynikało z przepisów kraju przyjmującego.

2) Ułatwienie delegowania oraz zwiększenie liczby kontroli płacy minimalnej

KE planuje ujednolicić system zgłoszenia delegowania w całej UE poprzez:

wprowadz enie odpowiedniej platformy elektronicznej,
zniesienie obowiązku posiadania przedstawicielstwa w każdym kraju, do którego pracownik jest delegowany,
dopuszczenie przechowywania dokumentacji płacowej jedynie w formie elektronicznej.
Z drugiej jednak strony, KE zamierza wprowadzić konieczność rejestracji przez kierowców za pomocą tachografu momentu przekroczenia granic w celu lepszej kontroli przestrzegania zasad odpowiedniego wynagradzania.

3) Uproszczenie zasad kabotażu, czyli transportu krajowego wykonywanego przez zagranicznych przewoźników

Plan owane jest usunięcie limitu operacji kosztem skrócenia ogólnego czasu wykonywania kabotażu do 5 dni (obecnie możliwe są 3 operacje w ciągu tygodnia).

4) Odpoczynki tygodniowe kierowców

Propozy cja wprowadza możliwość odbioru przez kierowcę dwóch skróconych odpoczynków tygodniowych pod rząd w okresie 4 tygodni, przy zachowaniu obowiązujących zasad rekompensaty. Z drugiej strony, KE chce wprowadzić ogólnoeuropejski zakaz odbioru regularnych odpoczynków tygodniowych (>45h) w kabinie pojazdu pod groźbą surowych kar.

5) Walka z firmami-skrzynkami pocztowymi "Letter-box"

Komi sja Europejska będzie wymagała, aby zagraniczna firma, która działa np. w Polsce i zatrudnia polskich pracowników, faktycznie wykonywała działalność w naszym kraju. Aby to osiągnąć planuje się wprowadzić jasne kryteria oceny, w celu maksymalnego ograniczenia tego zjawiska m. in. poprzez wzmocnienie współpracy pomiędzy służbami kontrolnymi.

6) Opłaty drogowe w UE

Komisja zaproponowała również ujednolicenie platformy poboru opłat za korzystanie z dróg. Nowe rozwiązanie ma być w całości elektroniczne i obejmować ma wszystkie kraje europejskie. Platforma ma zostać połączona z nowymi rozwiązaniami promującymi niskoemisyjne pojazdy, które - w zależności od stopnia ekologiczności - będą korzystać z preferencyjnych stawek opłat za użytkowanie dróg.

7) Regulacje w sprawie transportu lekkiego, o DMC

~ktosik
*.mtm-info.pl

Posty (8)

~ktosik
jak w temacie...
~ktosik
czyli ze troszke lagodniej, ale pod wieksza kontrola
~ktosik
źródło :
www. ocrk. pl/aktualnosci/szcze goly-pakietu-drogowe go
~Samos
Ciekawe zmiany ale co z tego będzie to się zobaczy. Aktualnie odpoczynków tygodniowych to znalazłem ciekawy blog- 2445. pl
~mała_mi
Wysłać polskich dziad-kierowców na wcześniejsze zasiłki... a polskie dziad-transy na Syberię. Branża się oczyści w jakimś stopniu.
Olender73
Jak najbardziej słuszne ale
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 18.224.63.87

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels