ID: 217271
Hamował 5 razy częściej, stracił szansę na finał
ID: 217271
ID: 217271
Za nami półmetek konkursu Optifuel Challenge 2017. Znamy nazwiska 6 zawodników którzy powalczą w polskim finale o prawo reprezentowania naszego kraju w Światowym Finale.
Za nami półmetek konkursu Optifuel Challenge 2017. Znamy nazwiska 6 zawodników którzy powalczą w polskim finale o prawo reprezentowania naszego kraju w Światowym Finale.
~etransport.pl
Posty (103)
gustav
| ktosik, zapraszam do siebie, na prawy fotel, a niech tam, nawet za fejerą byś usiadł... Dadzą emerytowi auto załadowane 30 ton, jestem ciekaw twej reakcji... na tych bezdrożach... Dopóki jeszcze nowego śniegu nie ma!!! Spiesz się... | |||
~ktosik | ja sie nie spiesze. moze i ty sie kiedys tego nauczysz | |||
gustav
| Ja ciężarówką autostradą nie jechałem od 15 lat i znając życie, nigdy już nie pojadę. Skoro moje tutaj 95% porównujesz do swoich autostradowych wyników, to masz rację, nie nauczę się... | 1 | ||
visitors
| przeciez to ty caly czas porownujesz.. to ty caly czas cos szukasz. . | |||
~ten ten | Renault T440 przebieg 230tys. km komputer pokazuje klocki nowe naczepa kassborer 4lata bez wymiany klocków może robię coś nie tak? | |||
300D
| Stara szkoła- na luzie się nie jeżdzi bo, bo nie, bo smarowanie skrzyni biegów, bo bezpieczeństwo. Ale też stara szkoła, że pod górę się podjeżdża bujniętym, na wyższych obrotach i gaz się odpuszcza. I tak bym jeżdził manualem. Nowych automatów nie znam. | |||
~volvo | jak trudny teren górzysty ( nie mówimy o autostradzie ) , to retarder zsynchronizowany z automatyczną skrzynią za długo myśli, więc częściej używa sie hamulca wtedy. przy wolnej prędkości trudno mu wskoczyć na obroty, żeby zacząć wyhamowywać | |||
~ktosik | jesli masz taka mozliwosc, to uzywaj jak najczesciej tempomatu adaptacyjnego z gory. jesli nie, zawsze mozesz przeciez zredukowac bieg manualnie | |||
~volvo | daf manual świetnie sobie radził. I - shift też nie najgorszy. teraz jeżdże Manem | |||
gustav
| Nie pomoże redukcja manualna, retarder reaguje po 2, 3 sekunadach, a hamulec troszkę szybciej... | -1 | ||
~volvo | nie I - shift a raczej VEB ( volvo engine brake ) | |||
~ktosik | volvo - wiesz czym sie rozni retarder od hamulca silnikowego? gustav - dlatego napisalem duzo wczesniej ze wazne jest przewidywanie drogi | |||
~volvo | albo scania 164 poezja | |||
~maro | Wystarczy o 7 % dalej przejechać na luzie, by sie to opłacało. Zakładając zużycie paliwa na biegu jałowym 1, 5/100, pod obciążeniem po równek drodze 25/100. | |||
~maro | No jak tumany? Nikt nie potwierdzi? Nikt nie zaprzeczy? Matematyka jest prosta. | |||
visitors
| wystarczy ze przeczytasz polowe watku. | |||
~maro | gościu potwierdzisz czy zaprzeczysz? | |||
~maro | Masz również trzecią opcję: nie wiem. | |||
~maro | Puchatek czy tam też było tzw. wolne koło? | |||
~maro | Aha, tak jak w syrenie? | |||
MarcinSE
| Teee, chłopaki... a tak naprawdę to o co chodzi... Przecież i w scani i volvo jest taka dodatkowa opcja w skrzyni i koniec męczarni z luźnymi kołami, aktywnymi tempomatami... Życie znowu jest piękne-ciężarówka ma jechać pod górę tak jak ja chcę i hamować tak jak ja chcę :) | |||
~maro | Jest taka opcja Marcin to fakt. Tylko, że nie każdej drodze. | |||
MarcinSE
| Ja wiem panowie, że te wszystkie nowinki też są potrzebne, ogólnie świat jest teraz EKO ale są transporty gdzie nie ma opcji tych wolnych kół i eko pier/dół | |||
300D
| Jednak większość to standard 13, 6, a tu liczy się ekonomiczna jazda. | |||
MarcinSE
| Dlatego napisałem, że są potrzebne i niezaprzeczalnie dają efekty. Niestety to wszystko nie funkcjonuje przy napiętych czasach i paru tonach i kołach więcej... każde wolne koło przy np 8 osiach wszystko na bliźniakach skutkuje przysadzeniem auta o 20 km/h w dół, to samo ACC załączone zaraz wytrąca cie z ułożonego planu. | |||
300D
| Po mojemu będzie tak: X-x-Y=50tyś. rocznie różnicy. | |||
MarcinSE
| Pewnie tak a nawet napewno matematyka nie kłamie 300 ale gdy masz kontrakt parę aut 352 km w jedną stronę po rozładunku powrót plus jakieś manewry pod suwnicą i dwa razy w tygodniu musisz jeszcze dojechać około 30 km pod załadunek, nie zostaje Ci nic z czasu a jeden kierowca to robi w tygodniu więc ACC, Eko i wolne felgi można sobie w buty wsadzić :) | |||
300D
| Ekonomiczna jazda- Po mojemu, to kierowca za kierownicą, nie dureń tylko kierowca który wie co robi. | |||
300D
| ... dlatego też, nie twierdzę że ekonomiczna to tylko paliwo... heeeee. | |||
wesolek
| jak tak dalej pójdzie z tym echo dryblingiem, to wasze autka bedą paliły po 12 litrów na setkie a to jest mniej, jak moja dawna audica s8 z silnikiem 4, 2. ::) |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.