Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

TEST RENAULT T 480 KM

ID: 217070


TEST RENAULT seria T 480 KM. z płaską podłogą, dostałem do testowania dzięki Renault Truck Polsad w Kutnie. Sama bryła kabiny może się podobać, szare wstawki a są to schowki tzw. robocze dobrze się komponują z resztą. Pierwsze wrażenie bardzo pozytywne, nowoczesne przetłoczenia na boku nadają agresywnego charakteru.
Otwieramy bardzo duże drzwi i ukazują nam się cztery szerokie stopnie, między stopniami jest uchwyt do otwarcia jednego ze schowków, dodatkowy uchwyt pomagający wejść niskim osobą. Pomysł wart pochwalenia.
Wchodzimy do środka i pierwsze wrażenie dobre, deska rozdzielcza z dużym 7 calowym wyświetlaczem z ciekawym menu w komputerze, w opcji jest jeszcze jeden lecz u mnie go brak.
Pierwszy odruch i chce ustawić kierownicę i tu pierwsze rozczarowanie bardzo słaba regulacja kierownicy, nie mówiąc już o samym przycisku umiejscowiony za stacyjka ciężko dostępny.
Przełącznik automatycznej skrzyni biegów umieszczona jest pod kierownicą, wiec nic nie przeszkadza w swobodnym przemieszczaniu się po kabinie tym bardziej że mam płaską podłogę. Bardzo fajny gadżet znalazłem w zamykanym schowku nad deską rozdzielcza, lusterko wysuwane.

Źle zagospodarowana wysuwana szuflada z lodówka, brak wyświetlacza temperatury, po uniesieniu łóżka można otworzyć szerzej pokrywę lodówki.
Brak szuflady pod deską rozdzielcza na arkusz A4.
Mocowań do lampek już nie dodano wiszą chaotycznie, choć podświetlane boki taśmą Led robią miły nastrój. Brak możliwości wyprania pokrowca z łóżka dolnego, nigdy nie wiadomo po kim dostanie się auto, powinien być osobny materac, bo ten jest przymocowany na stałe. Można było dać bagnet do sprawdzania oleju pod maskę a nie pod kabinę, bagnet łatwo dostępny zachęca do sprawdzania poziomu oleju.
Uchwyt na kubki nie uniwersalny, brak możliwości włożenia kubka z uchem, bardzo płytki zdarzało mi się wcisnąć jakiś przycisk w panelu klimatyzacji sięgając po kubek, zastanawiam się czemu producent nie dał uchwytu na 1, 5l wodę przecież miejsca nie brakuje, tak ładnie ukrył wnękę w drzwiach na butelkę że tylko przypadkowo ją znalazłem.
Duży schowek zewnętrzny trudno dostępny dla niskich osób, do tego duża klapa a mały otwór, można byłoby zrobić większy

Brak zagospodarowania dużej i wysokiej kabiny w tylnej części w wersji z dwoma łóżkami, można było dać półki na tylnej ścianie myślę że podwójna obsada może mieć problem z rozpakowaniem rzeczy osobistych. W wersji bez stolika robienie sobie jedzenia i oczywiście samego konsumowania nie jest zbyt wygodna, szkoda ze trzeba dopłacić 6000 tys. euro tak dużo żeby sobie normalnie zjeść.
Warte uwagi jest nocne podświetlenie sufitu, choć można było dać jedną lampę do podświetlenia podłogi.
Postarano się także o wejście AUX oraz USB można posłuchać sobie własnej listy, lub audiobook. Jeżeli ktoś ma ochotę posłuchać płyt, odtwarzacz też jest. Choć sterowanie radiem znane z aut osobowych marki renault jest dość skomplikowane jeśli nikt nie miał do czynienia z tym urządzeniem wcześniej.
Na tylnej ścianie umieszczono ciekawego pilota do sterowania ogrzewaniem postojowych, radiem, oświetleniem oraz otwieranie i zamykanie drzwi okien i szyberdachu. Posiada wyświetlacz na którym podana jest godzina i temp. ogrzewania oraz dwa gniazda 24v. i 12volt.

Panel środkowy zrobiony dość ciekawie, elektryczny hamulec postojowych rzuca się w oczy swoją wielkością. Trzy pokrętła jedno od sterowania tempomatem, drugi oświetleniem wnętrza a trzecie pokrętło od klimatyzacji i ogrzewania postojowego. Choć wyloty powietrza rodem z Dacia Logan pewnie wersja budżetowa dobrze rozprowadzania strumień powietrza, myślę że lepiej niż kratkowe nawiewy, I nie zaliczona liczba schowków.
Panel do obsługi lusterek bez zbędnych przycisków, jedno pokrętło i cztery punkty do ustawienia +0. Opuszczanie szyb kierowcy i pasażera, lecz na próżno tu szukać włącznika ogrzewania lusterek, ten został przeniesiony na panel sterowania ogrzewaniem w centralnej części.
Co do schowków pod łóżkiem, to do lewego dostęp jest od środka jak i od zewnątrz. Prawy został przydzielony i tam umieszczono lewarek, hak holowniczy itd. Myślę że to kwestia bezpieczeństwa zadecydowała o stronie od pasażera.
We wnękę można schować dużą torbę podróżna.
Jeżeli chodzi o rolety przeciwsłoneczne, uważam że nie do końca wszystko przemyślano. Po zaciągnięcia prawej rolety od drzwi zasłania ona całe górne lusterko i podczas skręcania w prawo znika końcówka naczepy. Przednia roleta tez bez szału. Wąska, zostawia szczelinę, domyślam się ze schowek na kartę paliwową ma uzupełnić tą przerwę. I mogłaby być dłuższa. Podsumowując. Na odcinku Łódź -Jour-Les-Tours we Francji i powrót do Łodzi, zrobiłem 3650 km. Połowa tej drogi to teren górzyste, przez Świecko, Saarbrücken i dalej A4 na Paryż, droga powrotną w odwrotnej kolejności. Wysokość wahała się od 80 do 456 m. n. p. m, waga ładunku to 10 i 19. 8 t na powrocie. Spalanie wyszło z komputera 27, 7l co wydaje mi się dobrym wynikiem, średnie zużycie AdBlue 2, 23l na 100/km, Było sporo ostrych podjazdów
Ogólna ocena jest bardzo bobra. Myślę że to auto jest dobrą alternatywą dla droższego volva, Renault 480 niczym nie odbiegało technicznie podczas jazdy od volva z 500 konnym silnikiem euro 6. Pozdrawiam

Posty (26)

KSZ
jak w temacie...
visitors
sie szarpneli. .
ja to testowalem 2 lata temu. .
~puchatek61
A co Pan tester powie o zawieszeniu?
10T i 20T i nawet nie pokonane 500m npm i prawie 28l?
Co jest przy 24T i np Hiszpania?
Volvo z biedronki i tyle!
~puchatek61
Z resztą niepotrzebne zapytałem.
Czy można nauczyć się jeździć autem i go poznać robiąc 3600km?
KSZ
witam. potrzebnie się zapytałeś, auto dostałem na dwa tygodnie i zrobiłem dwa razy tą samą trasę żeby test był bardziej wiarygodny w sumie ponad 7, 2tyś km. A opisane wyniki są z pierwszej trasy. A uważasz może że testy robione przez dziennikarzy którzy dostaną auto i jadą na trasie Katowice -Kraków -Katowice gdzie zajmuję im to ok 3 godziny, po czym opisują jakie to super auto i jak świetnie będzie się mieszkało i pracowało kierowcy jest bardziej wiarygodny?. Pozrawiam
~puchatek61
Pozdrawiam Ale na pytanie o zawieszenie i trakcje nie odpowiedziałeś.
Auto to nie tylko zamieszkanie czyli kabina.
tago
Aleś się KSZ napracował :)
~K. SZ
Jeżeli chodzi o zawieszenie, parę osób mówiło ze się wykładał kabina na zakretach. Tu nic się nie działo, kabina sztywna nie bujalo. W sumie miała przejechane niecałe 50 tyś km. Mój wpis i parę zdjęć jest na fan Peage Renault Truck Polska. Jak ktoś ma chęć zobaczyc zapraszam.
~K. SZ
To nie praca to hobby kolego ; -)
~andreas
renault T 480 E6 mam 480000km spalanie max 28L Super dynamiczny silnik i skrzynia Kabina duża i łóżka wygodne do spania. do w/w przebiegu 0 napraw!! Polecam
Ł ysy
andreas. Parking i tak krzyknie : jest z Biedronki.
~hmm
opowieści parkingowe i tak dalej...
~Renia
Spalanie 27 l na sto to załadowanie 5 t i po prostym z 24 t ponad 30 litrów panowie ale problem zaczyna się na serwisie że wszystkim szczerze nie poleca jedynie dobra do mieszkania. Kabina skrzyp i i tlucze się przy przebiegu 40000km więc oczym rozmowa

1

Piotrek75
Renuwka dobry sprzęt. Latalem kiedyś magnum 480. Na góry mocarz był.

5

~Dzida
Bardzo, bardzo fajne auto. Co do zawieszenia to jest ono sztywne. Spalanie na lekko max. 27l. Łóżko ok. Duzo lepsze jak w MANie, gorsze od tego w DAFie. MAN co do kabiny to jakiś żart do reni czy dafa. MAN to szmelc do życia (nie wiem jak w tych nowszych z chowana lodówką. Renia naprawdę da się lubić.

1

~Dzida
U mnie jest 100000 przebiegu i zero napraw i wszystko ok. jak było od nowości.
~Breaker Breaker
Puchatek i jego trakcje..
Najważniejsza jest izolatka
~Mateusz
Spalanie wynosi 32 litry pusto pełno po Polsce drogi krajowe
~Leszek
Polska - Belgia 24 tony. Spalanie 32/100. Dla mnie porażka. To co mówią handlowcy I piszą na stronach że spalanie przy pełnym ladunku nie przekracza 27 jest totalną bzdurą.
Pawelc25
Handlowcy obiecują złote góry, że nawet zamiast ubywać paliwa to przybędzie. Spalanie to podają chyba z jazdy na rolkach hamowni gdzie nie ma oporów powietrza.
~Xxx
21 nawet 19 jak 5 -10 Ton i normalne drogi 23 tony bez pałowania 85 do 83 Na między 23, 6 litra przy normalnych warunkach pogodowych droga mieszana bez wichur
~Xxx
Auto po 50 kierowcach
~Xxx
Leszek to jeździć nie umniejsza
Na kraju daf 2011 na dystrybucji but wbity i komplet 26. 9 15 t -17 T
I Warmia
~Xxx
28 to max
ninobzik
Paryżanka w nowym wydaniu,
~Reno 480t
T480 32/100 Bawaria, Austria 16-22 tonn,
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.14.246.254

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels