ID: 215806
Będą walczyć o lepsze warunki pracy dla kierowców
ID: 215806
ID: 215806
Europejska Federacja Transportowców wezwała KE i Państwa Członkowskie UE do podjęcia działań w celu poprawy sytuacji pracowników transportu drogowego. Związki zawodowe pod koniec kwietnia będą protestować przed siedzibą unijnych władz w Brukseli.
Europejska Federacja Transportowców wezwała KE i Państwa Członkowskie UE do podjęcia działań w celu poprawy sytuacji pracowników transportu drogowego. Związki zawodowe pod koniec kwietnia będą protestować przed siedzibą unijnych władz w Brukseli.
~etransport.pl
Posty (22)
~!!!iiii | Ale udało się wam zebrać na protest chodziarz promil tych zawodowych kierowców? 2800 kierowców to myślę, ze tylko z samej polski Kucharski zabierze. | |||
~!!!iiii | Może Pan Kucharski przedstawi tym z ETF firmy w Polsce, które to prowadza takie praktyki: XPO, Maufrey, Heisterkamp, HSF, Butter. A po drodze niech pan zabierze kilku kierowców z ciężarówki do autobusu kupi Pan im pokój w Formule One lub innym AccorHotel na 2 doby i odstawi autobusem do auta. Na pożegnanie powie, ze o to jechał Pan walczyć w Brukseli. Tylko nie opuszczaj gardy, bo mogą chcieć wdzięcznie podziękować. | |||
~murzyn | dobrze bardzo dobrze trans- dziady | |||
g-a
| Towarzysz Wiesław dla odmiany walczył o pokój... bo podobno w kuchni mieszkał. | |||
~yaco | Zwracam uwagę, że TSL w PL zaskarżyła do TK pogmatwaną ustawę o transporcie. Tak się składa, że 3 elementy się zbiegają jednocześnie w czasie. Wszystko jest pokłosie tych czynników. 1 w PL od 20 lat płaci się nielegalnie zaniżone stawki, jak zauważyłem większość kierowców jest nieświadoma zmian jakie nastąpiły i pracowali co łaska szefa a szef to złodziej i kombinator. Rynek się zasyfił do tego stopnia, że brak kierowców, że zachód w końcu reaguje bo choroba się rozchodzi jak Dżuma. To wszystko się styka w 1 punkt jak obcas w bucie typu szpilka... heh Wyrok TK do zmiany rozporządzenia. Tak naprawdę branża TSL strzeliła sobie w stopę ale dobrze może prządek nastąpi i wszystko będzie teraz jawne, czytelne a nie ukryte i oszukiwane. Tak czy siak jest taki syf, że nie ma chętnych na tę pracę zeszmacono ten zawód. Także sporo lat minie by to naprawić. No chyba, że będą płacić po 10-15 tys za dużo? Czas pokaze | -1 | ||
~driver uk | moim zdaniem pierwsze co to kierowca powinien pieniadze na konto bankowe dostawac. druga sprawa to przerwa 24 no to jeszcze moze byc w aucie na ale 45 to juz dom a jak hotel to ze sniadaniem obiadem i kolacja placone powinno byc przez szefa... z tego wzgledu ze kierowca jest na wyjezdzie sluzbowym. ja zawsze co dzien 10funa na jedzenie dostaje a taki polski dziad to wpisuje w koszta ze niby dal kierowcy przez co wieksze koszkta wykazuje skarbowce | -2 | ||
~zorientowany | Zapraszam do niemieckiego dobrego PANA-1900 brutto :) | |||
~Darek | Niemiecki Pan dodaje jeszcze do tego dietę i parę dodatków. No i od tej kwoty odprowadza składki. Czaisz różnicę, czy za trudne? | |||
g-a
| Te różnice najlepiej czają ci z "Ullrichów". | |||
~... | Za 7000zl i 21 dni pracy, szesciu kierowcow powiedziało, że jeździć nie będą. Dwoch sie rozglada za inna praca, ale w najbliższym czasie pewnie tez pojda. Mowa o kierowcach ze stażem 20lat plus, a zwyczajnie rezygnuja ze względu na nowy klimat pracy. | |||
~!!!iiii | Czekam na relacje z wyjazdu związkowych darmozjadów i nierobów. | 1 | ||
~!!!iiii | No i gdzie te oklaski, panie Kucharski. Veni, vidi ale vici już nie było. Trzeba było email do Brukseli wysłać a w kraju zacząć myśleć jak tu polepszyć komunikację ze zwiazkowcami pracodawców. | |||
~kiero | Te różnice najlepiej czają ci z "Ullrichów". g-a a jakiej narodowości są spedytorzy i "dama" właściciela ullicha, to wszystko tłumaczy. | |||
~!!!iiii | Rozwiązania dotyczące chorób zawodowych kierowców i rent z tego tytułu. Sposobów na to aby była możliwość szybszego przechodzenia na emeryturę lub wydłużone urlopy po jakimś okresie pracy w zawodzie. Ale co tam lepiej psuć środowisko i stawiać barykady aby miał kto z Solidarności na nie wchodzić i wzbudzać durne hasła. | |||
~kiero | Proszę to jest tylko bez szukania na pierwszej stronie ogłoszeń. Kierowca C+E Miejsce pracy: Niemcy / Okolice Magdeburga Nr Ref. : 123/39/CS Opis stanowiska praca na naczepie trasy dalekie po Niemczech zakwatero wanie w aucie towary różne Wymagania prawo jazdy kategorii C+E z kodem 95 mile widziadne doświadczenie zawodowe wystarczy znajomość języka niemieckiego lub angielskiego na poziomie podstawowym Oferu jemy wynagrodzeni e w systemie 3/1 dla 1 klasy podatkowej 18008364; - 1900 euro na rękę, dla 3 klasy około 2100 euro Praca w systemie : 3/1 lub 4/1 niemiecka umowa o pracę | |||
~kiero | To gdzie zarobi kierowca lepiej w systemie 3/1 w polskiej czy niemieckiej firmie i jeszcze kwestia składek emerytalnych. | |||
~kiero | Jeszcze jedno, czy myślicie że Ukrainiec, jeśli Niemiec zaproponuje ma pracę na takich warunkach to kogo wybierze. Według nowych przepisów po przepracowaniu 11 lat nabiera w Germanii praw emerytalnych. | |||
~Pan Kierowca | do tego dochodzi, że nawet u niemca wprowadzając coś co się nazywa systemem 3/1 czyli koczownik w kabinie!!! oby tylko w UK tego systemu nie wprowadzili | |||
g-a
| Tam wprowadzą inne rozwiązanie - kopniak w zad. | 1 | ||
~!!!iiii | ~kiero a skąd ty posiadasz tak obszerna wiedzę dotycząca praw emerytalnych w DE dla obywateli z poza UE? Skoro o prawach emerytalnych mówią umowy o braku podwójnego opodatkowania miedzy krajami, które to dotyczy. Czyli inaczej brzmi umowa miedzy DE a NL a inaczej miedzy DE a PL. Jak się trochę z orientujesz to się dowiesz, że nawet 15lat pracy w DE nie gwarantuje wypłaty świadczeń emerytalnych. Kiedyś to już wyjaśniałem i życzę rozczarowania w wieku emerytalnym jeśli ktoś pracuje na najniższej stawce w DE a mieszka w PL. | 1 | ||
~!!!iiii | Tak w ogóle to chyba pomyliłeś watki. Cały czas czekam na te fanfary z protestu w Brukseli. Na razie cisza jak makiem zasiał, żadnych wzmianek, chodziarz w jakim hotelu spali ci z solidarności, jakie to krewetki jedli i szampanem popijali. Nie są skorzy nawet tym się pochwalić. Niech pokażą jak kierowca powinien odbywać swoja pauzę w jakim to hotelu powinien spać i czym się żywic. Przecież to i tak za państwowe się "bawili" wiec w czym problem, przecież maja do tego prawo. W końcu Kucharski (mechanik okrętowy) jest dumnym związkowcem od 35lat w "Solidarności" do spraw kierowców. Mam nadzieje, że jechał autobusem i podpytał kierowce o co chodzi w tym zawodzie. | |||
~gość | yaco, a co to jest TK A "chodziarz" niech idzie dalej. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.