ID: 212299
Volvo FH 2010 - problem z poduszkami
ID: 212299
ID: 212299
Witam wszystkich,
Mam taki problem z Volvo FH z 2010 roku - najpierw podczas jazdy zaczęły poduszki podnosić do samej góry, nie było żadnej reakcji z pilota. Zdjąłem kostkę z poziomaka - nic, ani do dołu ani w górę.
Założyłem nowy oryginalny poziomak, nowy oryginalny elektrozawór (ten główny), podmieniłem pilota z drugiego auta i nic.
Sprawdziłem wiązki między ramą a kabiną - były przerwane dwa przewody ale nie pomogła naprawa.
Poduszki dalej głupieją, czasem same idą w górę, z pilota działa tylko podnoszenie w górę, a w dół idzie ale jakoś strasznie powoli, poziomowania brak.
Do czego tu jeszcze zajrzeć?
Witam wszystkich,
Mam taki problem z Volvo FH z 2010 roku - najpierw podczas jazdy zaczęły poduszki podnosić do samej góry, nie było żadnej reakcji z pilota. Zdjąłem kostkę z poziomaka - nic, ani do dołu ani w górę.
Założyłem nowy oryginalny poziomak, nowy oryginalny elektrozawór (ten główny), podmieniłem pilota z drugiego auta i nic.
Sprawdziłem wiązki między ramą a kabiną - były przerwane dwa przewody ale nie pomogła naprawa.
Poduszki dalej głupieją, czasem same idą w górę, z pilota działa tylko podnoszenie w górę, a w dół idzie ale jakoś strasznie powoli, poziomowania brak.
Do czego tu jeszcze zajrzeć?
Posty (24)
mariusz_e
| jak w temacie... | |||
~ktosik | komp diagnostyczny i ponowne programowanie poduszek | |||
~scania | Kolego- czujnik poziomowania. Tez to kiedyś miałem w Volvie. | |||
mariusz_e
| No właśnie czujnik poziomowania zalozylem nowy, nic nie pomogło. Nie znalazłem żadnej przyczyny, dlaczego miałbym programować poduszki? | |||
~Rovan | Nowy ale chiński i tu jest przyczyna, załóż ori nawet uzywke | |||
~ktosik | Założyłem nowy oryginalny poziomak, nowy oryginalny elektrozawór (ten główny) dlatego progarmowanie | |||
300D
| volvo ma bardzo dużo informacji o usterkach na desce... co ci tam pokazuje w ecu zawieszenia i ecu pojazdu? poziomak nowy wcale nie znaczy sprawny... ktosik pisze o kalibracji, naprawde bardzo bardzo rzadko jest potrzebna... | |||
~boluś | Na 99, 9 czujnik ciśnienia w prawej tylnej poduszce - wypnij i wróci sterowanie ręczne. | |||
300D
| no fakt, oba czujniki powinny pokazywać podobne wartości, tego na desce nie ma... a jeszcze jedno, jaki zawiech z przodu, jeśli poduchy to jeszcze masz zawór blokowy na przód. | |||
300D
| 2017-02-04 18:02:40 No właśnie czujnik poziomowania zalozylem nowy, nic nie pomogło. a przypadkiem nie założyłeś go odwrotnie? | |||
~boluś | NIE poziomak tylko czujnik ciśnienia wkręcony w poduszkę. | |||
300D
| poziomak- czujnik poziomowania, potencjometr... to w ramie przy kołach połaczone mechanicznie z osią pojazdu... czujnik ciśnienie to to wkręcone w poduche... OK? | |||
300D
| dwa poziomaki na tył czy jeden? moim zdaniem dwa, w chińczyku z 2005r. Jekieś różnice/zmiany w 2010? | |||
300D
| poziomaka mozna zapiąc odwrotnie, o 180 stopni. | |||
~Zyga | Miałem to samo, kolo na serwisie rozwiązał prablem a mianowicie podłączył kompa i podniósł cisnienie na poduszki w kabinie i było po temacie. pozdrawiam | |||
300D
| Zyga- qureva, tera to żeś pojechał... ja cie pier... teoretycznie jest to mozliwe... ale zamieszałeś. | |||
~bombaj | do du, py se zajrzyj a ty kierowca czy mechanik jesteś. Dziadostwo się rozłazi na cały świat. | |||
300D
| Zazwyczaj jak "pada" elektrozawór to po rozpięciu kostki można ustawić stałe ciśnienie w poduchach pilotem- tak aby awaryjnie zjechać do naprawy. ee, nie tak... najpierw trzeba ustawić ciśnienie w poduchach a potem wypiąć kostkę z poziomaka... powietrza bedzie tyle, na ile szczelne są poduchy... ale kazdy pomysł jest dobry. | |||
~volvo | tak jak puchatek napisał wyciągnięci e kostki uaktywni na powrot martwego pilota, ale tylko góra - dół, bez automatycznego poziomowania | |||
300D
| oj... w moich po wypięciu czegokolwiek pilot nie działa w ogóle... ale to w moich starych kapciach... auto naście lat to stary trup, czas umierać... | |||
~tomek | Zawór w ramie sprawdż nie ten z tyłu tylko nad skrzynią biegów co puszcza powietrze jak dajesz na opuszczanie Miałem to samo w góre wywalało samo a na dół nie chciało iść komplet naprawczy kupisz za 150 zł godz roboty i będzie działac | |||
300D
| tomek- firmowe komplety naprawcze kosztują tyle co nowy zawór... na zwykłych gumkach i oringach po 2zeta to zadziała, ale dlugo nie pochodzi. poza tym, w tych zaworach siada też elektronika. | |||
mariusz_e
| Zacząłem sprawdzać miernikiem przewody - od kostek poziomaka i zaworu blokowego do kostek w trumience z przodu kabiny. Na zielono niebieskim prowadzącym od poziomaka brak przejścia. Przyczyną okazał się utleniony ów przewód we wiązce między ramą a kabiną, tylko nie na jej załamaniu a 20 cm dalej. Dziękuję wszystkim za pomoc i zaangażowanie. | 2 | ||
300D
| Ogólnie w Volvo sporo sie dzieje w elektryce, za dużo tam się moim zdaniem dzieje. Mariusz, fart, że kabel przerwany i wyszło to, że nie ma przejścia. Często gęsto przejście jest... ale nie takie jak trzeba. Obyś miał już po temacie, a nie dopiero początek. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.