Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Pierwszy raz w trasę

ID: 209937


Cześć wszystkim!
Mam taki delikatny problem ; ) Otóż za dwa tygodnie ruszam pierwszy raz w trasę... Do tej pory jeździłam jedynie po Polsce, rzadko kiedy musiałam nocować w samochodzie. Oczywiście mówię o busie. A teraz przyszło mi wyruszyć w trasę po Europie... W dodatku system 4/1, noclegi w busie (ma być podobno jakieś rozkładane "łóżko" ze ścianki)... Samochód to Renault Master, świeżo z salonu, więc podejrzewam, że nie posiada różnych przydatnych rzeczy. No i tu pojawia się problem - jakich? W co powinnam się zaopatrzyć? Co powinnam wcześniej przygotować, zabrać ze sobą w drogę?
Następnie: Czego powinnam najbardziej się obawiać jeżdżąc po innych krajach Europy? Na co zwracać szczególną uwagę? Czego unikać?
No i bardzo ważne... (ponieważ dodatkowo pracuję przez internet) Jaki internet polecacie, żeby działał "wszędzie" (głównie kraje UE) ; wystarczy karta, ale taka, żeby mi działała w laptopie, a nie w komórce (!)

Czytałam trochę co mi tam wujek google podpowiada, jednak są różne opinie na dane tematy, zwykle informacje przestarzałe (posty sprzed kilku lat), więc postanowiłam napisać tutaj, nie krzyczcie na mnie :P już i tak wystarczająco się stresuję tym skokiem na głęboką wodę ; )

Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi :)

Posty (68)

DreamCatcher
Hmm... Pakiet 400MB to mógłby mi wystarczyć, ale na komórkę... Niestety komputer ciągnie sporo więcej, więc... potrzebuję większego pakietu... Polskie firmy raczej odpadają, osobiście żadnej z nich nie ufam ; ) szukam jakiejś międzynarodowej firmy, z tym że kompletnie się nie znam... A metodą prób i błędów trwałoby to wieki :/

O kasę się nie martwię, bo szef mi daje kartę, z której mogę sobie nawet całą wypłatę wybrać (nie wiem jeszcze jak to działa :P)
Nie palę, nie piję - tym się nie martwię :)
Mały akumulator... czyli brać jakiś zapasowy? :P lodówki nie biorę, przetwornica mi niezbędna m. in. do komputera... Posiadam ładowarkę samochodową do komórki, jednak chciałam to tylko jako przykład podać, czy mogę tak robić, że dwie rzeczy podpinam, bo nigdy nie wiadomo co tam będzie trzeba, a nie chciałabym czegoś zjarać ; )

Dzięki za pocieszenie ; ) Kilka miesięcy tam raczej spędzę, nie biorę nawet takiej opcji pod uwagę, żeby pracować tam latami - mam swoje życie, z którego nie mam zamiaru rezygnować :) Ale na tę chwilę to dla mnie najlepsza opcja.

-1

rao
Słoiki sobie porób na drogę, jak nie chcesz jeść w barach albo chemii sklepowej,
Ja mam taką metodę. Jak gotuję coś w domu (ja albo żona) co można zawekować to robimy więcej i ze 2-3 słoiki wekuję (piekarnik, temp 160stopni, czas godzina). Dzięki temu nie rozkładam się z gotowaniem a tylko podgrzewam. W zasadzie całe gotowanie ogarniam na patelni ceramicznej, nawet myć jej nie trzeba, wystarczą ręczniki papierowe do wyczyszczenia.
Co do netu. Z moich obserwacji wynika, że na zachodzie dużo trudniej kupić za drobne kartę tak jak u nas. W wielu krajach najnormalniej w świecie nie sprzedadzą jak nie okażesz dokumentu tożsamości. Opcja to pakiet roamingowy kupiony na UE u twojego operatora. Może być drogo.

-1

~Jack Sparoow
Skąd jesteś i dlaczego taki system. W mojej okolicy jest zapotrzebowanie na busy i system 2/1 lub 3/1 i płatne od 160 do 180 dniówka.

1

~sid
jack 160 zl za 24h - to ciec wiecej dostaje sa spanie w cieciowce

1

DreamCatcher
Taki mam właśnie zamiar z tymi wekami :) a patelnia to super pomysł! Dziękuję!
To chyba z netem będę miała większy problem niż się spodziewałam... :/

Mieszkam w woj podlaskim. Dlaczego akurat w tej firmie? M. in. ponieważ w większości pracodawcy wymagają doświadczenia w transporcie międzynarodowym i/lub nie przyjmują kobiet (bo przecież kobieta jest gorsza i sobie nie poradzi -. -). No i co mi się jeszcze podoba to stała pensja niezależnie od przejechanych km oraz to, że w razie jak bym się źle poczuła, albo potrzebowała kilka dni wolnego, to mogę sobie je wpisać (o ile nie mam towaru na pace :P) i odpocząć bez żadnych problemów. A przynajmniej tak mówią, a jak to będzie w praktyce, to się okaże :)

sid - pokaż mi taką pracę

-1

marekkkk12
powodzenia!

-1

~mAŁY
Międzynarodową firmą jest LYCAMOBILE ale u nich pakiet internetu 1gb wychodzi podobnie jak w plusie. A możesz zdradzić do czego potrzebujesz mieć ten net???

1

~sid
catcher - ciec na cieciowce

1

~mAŁY
Zależy ile watt generuje Twoja przetwornica, jak jest podłączona tj przez gniazdko zapalniczki czy bezpośrednio do akumulatora i czo dokładnie chcesz podłączyć jednocześnie bo np czajnik elektryczny i żelazko to raczej odpada. Porównuj ile może przetwornica i ile chcesz watt podłączyć jednocześnie do odbioru.

1

DreamCatcher
omg... chyba nie znam się na elektronice pod tym kątem :/ nooo żelazka jakoś nie planuję zabierać ze sobą :D ale np. czajnik+komputer? kurde... muszę to posprawdzać, bo się kompletnie nie znam, może ktoś mi na miejscu pokaże co gdzie i jak się to sprawdza ; ) dziękuję!

interne t potrzebuję, ponieważ... jestem administratorem pewnej gry przeglądarkowej i muszę tam zaglądać... gra, panele administracyjne, fb, jakieś forum, oddzielny komunikator i raz w tygodniu skype na ok. 2h...
hmm... a ten Lycamobile ma dobry zasięg?

Dzięki Marek, przyda się ; )

-1

anthonius
Komp i ładowarka do telefonu pójdzie na przetwornicy bez problemu (o ile nie masz przetwornicy 100W).
Z potrzebnych rzeczy - kuchenka, zestaw garów, patelnia, dobrze mieć lodówkę. Żarcie - nie ma szans żebyś zaopatrzyła się na miesiąc. Weź na max dwa tygodnie, resztę kupisz w trakcie. Busem podjedziesz pod każdy sklep a ceny nie są takie straszne.

-1

anthonius
Z internetem jest problem, nie ma takich pakietów jak potrzebujesz na całą EU (o ile się orientuję). Trzeba by na każdy kraj kupić osobno na miejscu. Możesz się ratować hotspotami - busem łatwiej znaleźć.

-1

anthonius
W razie pytań pisz na priv, postaram się pomóc.

-1

~mAŁY
O nie jak już podłączysz czajnik to nic więcej, a lepiej zaopatrz się w małą kuchenke gazową i czajnik na nią. W busie jest niewielki akumulator więc staraj się ograniczyć zużycie prądu na postoju żeby auta ciągle nie przepalać i nie ładować akumulatora. zaopatrz się też w porządne kable rozruchowe ok 5m. Za granicą wszystkie sieci działają na ich nadajnikach więc nie martw się, ja prywatnie mam plusa i lycamobile i w 90% łapie LTE więc nie masz się co obawiać. Jedynie co to barierą są koszty przykłady Ci podałem. Wg mnie kup sobie jakiś pakiet internetu i korzystaj tylko w razie ostatecznej konieczności a w miarę możliwości korzystaj z darmowego netu na stacjach i restauracjach- Francja i Hiszpania to np Shell, BP, Total, Cepsa, Repsol. Jak unia w 2017r zniesie roaming wtedy już nie będziesz musieć kombinować

1

leon
Napiszcie dziewczynie coś o kontrollbuchu. O opłatach w różnych krajach.
O tym że musi mieć kask, okulary, kamizelkę odblaskową i buty z noskiem.
I co to jest CMR.

-1

maly0223
leon-chyba o przepisach bhp i cmr trochę wie skoro jeździła po kraju

-1

leon
Właśnie że jest "zieleniutka" w tych sprawach; -)
Nie wiem czy w firmie będzie miała szkolenie.
przypomniało mi się że np w F. nie może rozmawiać przez telefon używając słuchawek przewodowych.
Właśnie takie info jest jej potrzebne.

-1

DreamCatcher
Wrrr... wkurza mnie to forum, że co chwilę się samo odświeża... i kasuje dotychczas napisaną część wiadomości : ( da się to gdzieś zmienić?

Niestety o CMR wiem tyle, co wyczytałam sobie z materiałów szkoleniowych, które dostałam na samym początku. Musiałam nawet egzamin z tego zaliczyć :D noo niby zaliczyłam, ale szczerze, to... tak średnio to ogarniam :P Myślę, że jak pojadę i będę musiała wypełnić, to na początku będę musiała się chwilkę zastanowić co do czego, ale w końcu ogarnę :) Jednak jeżeli macie jakieś praktyczne porady co do tego, to chętnie się dowiem więcej.

kontrollbuch... tego to ja w ogóle nie rozumiem, dziś się dowiedziałam, że istnieje coś takiego ; ) mówiłeś leonie, że nawet jak jadę na pusto, to muszę mieć tam wszystko wypełnione (czyli co? :P). I tak się zastanawiałam... Czy jak np. jeżdżę sobie np. po Francji, Anglii, Holandii, itd. i tylko wracając do kraju (przykładowo!) przejeżdżam przez Niemcy, ale nie mam tam żadnego rozładunku, przeładunku, ani nic... to czy muszę mieć wypełniony kontrollbuch z całego tego okresu, kiedy przewoziłam rzeczy po tamtych krajach? Czy np. wystarczy taki ostatni załadunek, z którym będę przejeżdżać przez Niemcy? No i co tam właściwie się wypełnia? Czy to jakiś taki powiedzmy zwykły zeszyt, gdzie sama muszę coś pisać (co?), czy to jakaś taka forma książki, którą się kupuje gdzieś (gdzie?) i wypełnia?

Opłaty? Właśnie... Co gdzie i jak? Gdzie można opłacać te przejazdy?
Klemy już mam! :)
Kask, okulary? Naprawdę? :/ brak słów...
A z tymi słuchawkami przewodowymi to normalnie jak nie wiem kto to wymyślił :x myślałam, że tylko w PL szukają problemów na siłę ; )

Przykro mi, ale... nic nie wiem o transporcie, bo... pracowałam w rzeczywistości w innej branży :D
Konkretnie pracowałam jako pracownik budowlany. Jednak jako że z ekipy tylko ja (no i szef) miałam prawko, to praktycznie cały czas ja prowadziłam samochód. Zatem głównie przewoziłam pracowników i materiały budowlane. Po całej Polsce. A czasem szefowi nie chciało się prowadzić, więc zabierał mnie jako kierowcę, żeby sobie się "przejechać" i tym sposobem byliśmy powiedzmy tydzień w trasie...

-1

~kolor
po pierwsze - zanim zaczniemy tlumaczenie, to pasuje zebys sobie wygooglala " kontrolbuch "
mozesz sobie otworzyc obrazek.
wtedy jest sens tlumaczyc.

kiedy ma byc wypelniony i na jaki okres?
podczas przejazdu przez niemcy.
to tylko 4 wyrazy

jak poradzic sobie ze znikajacym wpisem? pisac w notatniku, a tutaj wkleic tekst.

oplaty?

napisz jakie kraje, to sie wyjasni. mi osobiscie nie chce sie pisac jak jest we wszystkich krajach

1

DreamCatcher
zdążyłam wygooglać... i tym bardziej nie ogarniam tych tabelek... żyję złudną nadzieją, że może szef mi wytłumaczy... o ile sam ogarnia

kraje... sporo ich, na pewno nie wszystkie na raz, ale z tego co mi wiadomo, to:
Niemcy, Dania, Holandia, Belgia, Francja, Wlk Brytania, Irlandia, Hiszpania, Czechy, Austria, Litwa, Łotwa, Estonia, Węgry, Portugalia (chyba)
chyba wszystko... chyba...

-1

~kolor
w tabelce rysujesz to co robisz. co w tym trudnego?

niemcy - bez oplat ( poki co )
dania - bez oplat
holandia - bez oplat
francja - platne autostrady. wjazd na autostrade, bierzesz bilet, przy zjezdzie placisz za przejechane km
anglia - po zmianach nie wiem
irlandia - bez oplat
hiszpania - jak we francji
czechy - winieta
austria - nie wiem
litwa - nie wiem
lotwa, estonia wegry - nie wiem
portugalia - dwa rodzaje oplat w zaleznosci od autostrady.
1 - platne jak we francji ( bramki )
2 - platne tylko elektronicznie

1

~kolor
ale znajac zycie, to nie musisz sie przejmowac drogami platnymi. bedziesz miala zakaz jazdy takimi

1

~żylasty_Steven
Irlandia nie jest bez opłat: ://www. tii. ie/roads-tolling/tol ling-information/tol l-locations-and-char ges/

Austria - czasowa winieta na autostrady
Węgry - elektroniczna winieta na autostrady (ematrica)

Generalnie, planując jakąkolwiek trasę, warto zobaczyć, czy nie wjeżdżamy na odcinki płatne.

1

irish_dude
Małe sprostowanie - w Irlandii są płatne odcinki na wszystkich drogach oznaczonych M.
Płatność na tzw. bramkach.
Szerokiej drogi :-)

2

~Drukarnia Druczki. eu
Książkę kontrolną czasu pracy Kontrollbuch kupisz tutaj s://druczki. eu/ksiazka-kontrolna -czasu-pracy-kierowc y-kontrollbuch-tages kontrollblaetter. html

1

~metju121
w UK nie stawaj na serwisach tylko na przemysłówkach sa bardzo drogie. We Francji kabotaż w Austri winiety i mosty płatne czechy winieta Włochy płacisz przy zjeździe z autostrady. w droge najlepsza jest kuchenka gazowa ale walizka na wklady uwazaj na prady bo łatwo mozna przepalic gniazda. Unikaj dużych spędów busiarzy na parkingach. CMR bardzo proste nie wszedzie chca bo maja swoje papiery na lotniskach można sie czasami za krecic. przeprawy na uk ja wole prom z dunkierki jest bardziej bezpieczny tam mozesz sie wykąpać zjeść posiłek w cenie biletu. i patrz na ładunek zeby nie przekraczał 3. 5 t kary są olbrzymie. ok Powodzenia :P

1

~Tylko Dobra Guma
Weź sobie zapas papieru toaletowego. Do tego, wiaderko i worki na śmieci. Będziesz musieć robić kupę na pace do reklamówki czyli do worka na śmieci. Włazisz na pakę, wkładasz worek do wiaderka i robisz do niego kupę. Potem, worek z kupą wyrzucasz. Będąc u Helmutów wyrzucaj blisko wejścia do dyrekcji. Kupy należą do zwycięzców.

1

~Gaga
Ja też proszę o pomoc jadę pierwszy raz w trasę język Angielski taki słaby i się boję na co zwracać uwagę.

1

~Artur
Tylko Dobra Guma nie strasz dziewczyny, ty chyba spałeś w 20 letniej śpiączce, skoro jeszcze załatwiasz się do worków na pace.
Obejrzyj parę filmów z mocowania, ładunku, pasami, co do czasu pracy kierowcy też jest dużo filmów na you tube, kontrolbuch to nic trudnego, każda godzina to 4 kratki, a jedna kratka to 15 min, przekręslasz kratkę co robiłaś o danej godzinie, jazda, odpoczynek, inne prace, np załadunek, rozładunek, nie słuchaj magistrów parkingowych i pilnuj tego tacho każdego dnia nie zależnie w jakim kraju jesteś, niemiec przy kontroli będzie chciał tacho z 28 dni i nie ważne czy byłaś we Francji, Szwecji czy Chianach..
CMR też ogarniesz, pamiętaj żeby wpisywać miejsce załadunku, miejscowośc kraj data a także pamiętaj o wadze ładunku i co to dokładnie jest np ile palet i ich waga.
Jak ktoś pisał dobrze mieć parę weków na drogę, konserwy na dłuższą metę są ohydne.
Ja zawsze robiłem sobie zapas chleba np na 5 dni, żeby potem sklepów specjalnie nie szukać, polecam pieczywo w Niemieckim lidlu, najlepiej razowe jak ktoś lubi, termin wążności to nawet 2 tygodnie.
Trochę euro też sie przyda, szczególnie w Niemczech na mandaty :) odpukać oby nie, pamiętaj żeby nie rozmawiać przez telefon w czasie jazdy jak nie masz zestawu głośnomówiącego, w Hiszpanii można dostać mandat za bawienie sie nawigacją w czasie jazdy.
I pamiętaj jak czegoś nie wiesz to pytaj spedytora on od tego jest, lepiej zapytać niż odwalić jakis numer, 3 pierwsze trasy najcięższe a zarazem najfajniejsze bo potem to już się ogarnia i zostaje tylko rutyna.
Jeszcze pamiętaj o pilnowaniu się z paliwem, czasem lepiej zatankować częściej, nawet jak masz jeszcze pół baku niż jechać do rezerwy a potem jak wariat szukać stacji, nie wszędzie też zatankujesz w nocy np Francja bo stacje zamknięte i zostają tylko automaty.

1

~Artur
Gaga pamiętaj, że najlepszy język to migowy, jak chcesz jeżdzić na międzynarodówce to musisz ogarniać przynajmniej z 10 języków, znasz takiego kierowce bo ja nie.
Kilka słówek po Angielski na pewno się przyda jeśli jedziesz na Anglie,
Jak ktoś napisał uważasz gdzie parkujesz, stacje benzynowe są pod czujnym okiem kamer, potem może przyjść mandat, najlepiej parkować na przemysłówkach, albo jak się da to na spokojnych osiedlach, ciężarówką nie jedziesz wiec nikt raczej się czepiać nie będzie.
Ruch prawostronny a prędkość w milach także trzeba się pilnować, i na Anglii to najlepiej mieć zapas jedzenia bo jak wiadomo płatność w funtach.

1

Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 18.218.127.141

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels