ID: 208264
Okresowe wibracje kierownicy
ID: 208264
ID: 208264
Witam.
Temat dotyczy Mercedesa Atego 1224 rok prod. 2011
Auto ma okresowe drganie kierownicy, tzn. pół godziny jest normalnie i kierownica na 30-60 sek wpada w wibracje. wibracje są tylko na kierownicy, nie ma wyczuwalnych wibracji kabiny.
Auto miało lekką obcierkę z samochodem osobowym (uszkodzony był tylko kierunkowskaz, lampa pękła, przyrysowane drzwi i stopień pod drzwiami, auto zjechało z trasy ok 1400 km (nic się nie działo) pojechało prosto do serwisu Mercedesa gdzie plastiki i uszkodzone części zostały wymienione, po tej wymianie było wszystko dobrze. później zostały wymienione klocki i tarcze.
Po odbiorze z warsztatu gdzie wymieniano klocki i tarcze zaczął się ten problem
Wibracje kierownicy są bez względu na to czy auto jest załadowane czy nie, czy jedzie po płaskim, z górki czy pod górkę. Zaczynają się tylko przy prędkościach +70 km/h i są okresowe, czyli auto jedzie normalnie i czasem po 5 min od startu kierownica drży przez 30-60 sek. i spokój na jakiś czas i tak w kółko.
Chciałbym zaznaczyć że zawieszenie jest w stanie perfekcyjnym (3 stacje kontroli pojazdów to sprawdzały, zbieżność ok), opony nowe, wyważone, felgi były sprawdzane też bez zarzutów, przemieniałem koła z innego auta i z innymi kołami sytuacja nie zmienia się - czyli problem felgi, opony odpada.
Nie ma wibracji przy hamowaniu.
Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem?
Witam.
Temat dotyczy Mercedesa Atego 1224 rok prod. 2011
Auto ma okresowe drganie kierownicy, tzn. pół godziny jest normalnie i kierownica na 30-60 sek wpada w wibracje. wibracje są tylko na kierownicy, nie ma wyczuwalnych wibracji kabiny.
Auto miało lekką obcierkę z samochodem osobowym (uszkodzony był tylko kierunkowskaz, lampa pękła, przyrysowane drzwi i stopień pod drzwiami, auto zjechało z trasy ok 1400 km (nic się nie działo) pojechało prosto do serwisu Mercedesa gdzie plastiki i uszkodzone części zostały wymienione, po tej wymianie było wszystko dobrze. później zostały wymienione klocki i tarcze.
Po odbiorze z warsztatu gdzie wymieniano klocki i tarcze zaczął się ten problem
Wibracje kierownicy są bez względu na to czy auto jest załadowane czy nie, czy jedzie po płaskim, z górki czy pod górkę. Zaczynają się tylko przy prędkościach +70 km/h i są okresowe, czyli auto jedzie normalnie i czasem po 5 min od startu kierownica drży przez 30-60 sek. i spokój na jakiś czas i tak w kółko.
Chciałbym zaznaczyć że zawieszenie jest w stanie perfekcyjnym (3 stacje kontroli pojazdów to sprawdzały, zbieżność ok), opony nowe, wyważone, felgi były sprawdzane też bez zarzutów, przemieniałem koła z innego auta i z innymi kołami sytuacja nie zmienia się - czyli problem felgi, opony odpada.
Nie ma wibracji przy hamowaniu.
Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem?
~Krzysztof*.play-internet.pl
*.play-internet.pl
Posty (9)
~Krzysztof | jak w temacie... | |||
~mechanior | układ wspomagania. pompa niewydolna, mało płynu, kolumna kierownicza- tam bym szukał | |||
visitors
| "Po odbiorze z warsztatu gdzie wymieniano klocki i tarcze zaczął się ten problem" wiec winym jest brak tylnego spojlera, lub dyfuzora | |||
~Krzysztof | tylny spojler lub dyfuzor - możesz coś więcej napisać? jaki byłby wpływ na okresowe wibracje. Mechanik sprawdzał mi dokładnie jeszcze raz czy elementy te (czyt. tarcze i klocki) zostały wymienione poprawnie. Chociaż jako pierwsze elementy które budziły moje wątpliwości to właśnie ta wymiana, bo właśnie bezpośrednio po niej zaczęła się cała historia. | |||
visitors
| ja pierd.. czlowieku, jesli problem powstal po wymianie tarcz i klockow, to tam szukaj ! | 1 | ||
visitors
| moze tarcza jest krzywa, moze zacisk zle przykrecony ( podeszla jakas rdza ) moze na piascie jakis brud pozostal. | 1 | ||
300D
| Może tylko pospadały odważniki z kół a może przy wymianie tarcz rozje... ło się łożysko. | |||
~sid | W pierw wibrujesz a potem masz orgazm. | |||
~sid | W pierw wibrujesz a potem masz orgazm. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.