ID: 204205
Wizja porażki przemysłu - UK transport drogowy
ID: 204205
ID: 204205
szacowny The Guardian, artykuł z 2 sierpnia 2016
szacowny The Guardian, artykuł z 2 sierpnia 2016
Posty (10)
AlfonsVonWorden
| jak w temacie... | |||
AlfonsVonWorden
| może zainteresować s://w ww. theguardian. com/commentisfree/20 16/aug/02/industrial -failure-uk-lorry-tr ade-truck-driver-squ alor-low-pay-no-unio ns | |||
AlfonsVonWorden
| "Brak związków zawodowych do wymuszania warunków płacy i pracy, brak interwencji państwa w celu ratowania przemysłu w kryzysie 8211; kto będzie kierowcą ciężarówki. Tak właśnie porażka rynku wygląda. Jest niedobór kierowców samochodów ciężarowych w gospodarce, która opiera się na przenoszeniu gór ciężkich towarów. Przedsiębiorstwa transportu drogowego skarżą się gorzko, że nie mogą rekrutować; Operatorzy odmawiają usług z powodu braku kierowców. To kolejny przypadek porażki brytyjskiego przemysłu, nie mogącego rozwiązać swoich własnych problemów, i rządu który nie chce interweniować. W kraju cierpiącym na słabą wydajność, niskie umiejętności, nieskuteczne związki zaw. i stagnację poziomu życia, przemysł transportu drogowego oferuje przygnębiający przykład bezwładności przemysłowej idącej w ramię z rządową dogmą anty-interwencyjnośc i. | |||
AlfonsVonWorden
| Stowarzyszenie Przewożników Drogowych mówi, że brakuje 60. 000 kierowców, przy starzejącej się sile roboczej zabraknie kolejnych 40000 w przyszłym roku. Pracodawcy twierdzą, że bardzo starają się przyciągnąć kierowców 8211; co nie powinno byc takie trudne. Wszyscy chcą gotowych, w pełni wyszkolonych, z kilkuletnim doświadczeniem. Wielu szuka za granicą, zatrudniając 60. 000 głównie z Europy Wschodniej, ale nadal nie zapełniając luki. Niewiele firm prowadzi własne programy szkoleniowe, skarżąc się, że inni po prostu kradną im świeżo przeszkolonych. Zaniechanie szkolenia personelu jest brytyjską chorobą przemysłową, więc od kwietnia przyszłego roku rząd wprowadził podatek od dużych pracodawców do płacenia za praktyki. Ale nie będzie stażu w transporcie drogowym: rząd mówi, że ludzie powinni płacić za swoje licencje, choć kursy kosztują 163; 3000, 163; 230 plus opłaty za testy, które wymagają często kilku prób, aby zdać. Grozi też długie czekanie na egzaminy, ze względu na brak egzaminatorów rządowych. | |||
AlfonsVonWorden
| .. te 163 to symbol funta | |||
AlfonsVonWorden
| Ortodoksja ekonomiczna mówi że niedobór pracowników powinien prowadzić do wzrostu płac, żeby zachęcić ludzi do wolnych miejsc pracy - ale tak się nie dzieje, ponieważ przemysł spiskuje, aby utrzymać niskie wynagrodzenia, pomimo braków. Kierowcy otrzymują średnio 163; 26. 000 - medianę płac - płaca nie wzrosła w ostatnich latach w nawiązaniu do stresującej i odpowiedzialnej pracy. Unite (zw. zaw. ), reprezentujący większość pracowników transportu, mówi, że jest to wyścig do dna na wynagrodzenia. Pracodawcy wypełniają luki pracownikami z agencji zamiast podnieść płace. Duże firmy przewozowe zlecają podwykonawstwo, często pod-zlecane w dół kilkakrotnie, za każdym razem z niższą ceną, dopóki zadanie nie zostanie wykonane przez nisko płatnych, fly-by-night operatorów. | |||
AlfonsVonWorden
| Warunki pracy kierowców ciężarówek nie byłyby akceptowane w wielu innych gałęziach przemysłu. Z dala od domu na długich odcinkach, opłacani tylko za czas prowadzenia pojazdu: brak wynagrodzenia za czekanie podczas załadunków/rozładunk ów lub obowiązkowych przerw na odpoczynek, ani za spędzanie nocy w kabinie, gdzie większość śpi na koi, jako nieopłacani ochroniarze. Nieliczni szczęśliwcy dostają 163; 20 za noc, na parkowanie na truck-stopie, inni, zazwyczaj spędzają noce na przydrożnych lay-bys | |||
AlfonsVonWorden
| Margines zarobku jest bardzo wąski, jednym kliknięciem myszy znajdzie się niższe oferty na dostawy - ale niskie marże i płace, powodują brak kierowców. Rząd musi podjąć działania, aby zatrzymać samo zjadanie się przemysłu. Oto oczywista potrzeba rady płac, aby ustawić krajowe stawki płac i zatrzymać przedsiębiorców przed podcinaniem samych siebie. " | |||
AlfonsVonWorden
| europejska gospodarka jest powiązana. Jest prawdopodobne że to my powodujemy owo " samo pożeranie się ", " podcinanie samych siebie " angielskiego transportu. Ciekawe jak długo jeszcze polski transport będzie w stanie być konkurencyjny poprzez zaniżanie cen | |||
AlfonsVonWorden
| noo,... są jeszcze ukraińcy |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.