Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

BUS 3, 5t lodówka, przetwornica, AKUMLATOR

ID: 203151


Nurtuje mnie kwestia wytrzymałości akumulatora na postoju, jak to wygląda w praktyce? Zakupiłem lodówkę turystyczną 50-60w, myślę też o zakupie jakieś przetwornicy lub ładowarki do laptopa na 12v. Spotkał się ktoś z problemem odpalenia auta po dłuższym niedzielnym postoju?

Posty (35)

jacek-kuba
Czasami musisz przepalać silnik-min 30-60 min, najlepiej założyć drugi aku i podłączyć tam lodówkę, webasto i jakieś gniazdko gdzie będziesz ładował laptopa. Jeżeli auto jest na gwarancji będą problemy.
visitors
no widzisz. i to juz zmienia postac rzeczy.
jesli zalozymy ze masz toto na 24v to zre to pradu 2, 5A/h

2, 5 x 24h = 60A

to nie jest malo. do tego chcesz wpiac przetwornice, zasliacz i kompa.

a to tylko suche wylczenia. nalezy przy tym uwzglednic sprawnosc aku w aucie jakim jezdzisz. i nie wiem dlaczego zalozylem ze piszesz o instalacji 24v.
bo pewnie chodzi ci o sprzety w busie
jacek-kuba
najtańsza chłodziarka która ma sens to min 800 zł -wyższa półka z możliwością zamrażania 1600 zł koszt dodatkowego aku plus instalacja plus przełącznik manualny lub elektroniczny 800-1200 zł z robocizną
visitors
to juz lepiej kupic lodowke samochodowa ze sprezarka. koszt podobny, a ekonomicznie duzo lepsza.

drugi aku? w busie? gdzie kazdy kilogram przy wazeniu sie liczy?
a co na drugi aku powie alternator?
jacek-kuba
buty wyrzuć człowieku i kurtkę bo kg się liczą-alternator daje spoko radę-natomiast 2 aku pada po 3 latach
visitors
1600 za chlodziarke
ze 300 za aku

to juz wychodzi taniej jak kupi lodowke.

a jak przyjdzie placic w d lub innej f za kilogram przewagi, to sie dowiesz co nalezy wyrzucic z auta
jacek-kuba
kurnik wyrzuć, webasto, odchudzaj się i bierz 1 ubranie które będziesz prał co 2 dni. Szkoda mojego czasu na dyskusję z teoretykami nie mającymi pojęcia o tej pracy. Burty wyrzuć -bo to jest faktycznie niepotrzebny element akurat
visitors
z jednym sie zgodze - z teoretykami szkoda pisac
jacek-kuba
cieszę się, że osiągnęliśmy konsensus, pozdrawiam
rosster
ok, więc tak jak piszesz to dla busa będzie jakieś 6 A obciążenia przy lodówce za ok. 1000 zł o mocy 70-80 w, współpracującej z akumulatorem 75h wyniesie max 12h bez dodatkowych gadżetów, nw czy dobrze rozumuje, jedyne rozwiązanie to zamontować drugi mocniejszy akumulator?
visitors
70 -80 W przy napieciu 12v wychodzi ze pobor pradu jest rzedu 6, 5A

jesli piszemy o lodowce z agregatem to trzeba dodac ze pobor pradu nie jest ciagly jak w przypadku chlodziarki
rosster
to ciekawe, dzięki za info, pozdrawiam

Używał ktoś lodówki na gaz, idzie z tym jeździć?
visitors
uzywal.
chlodziarki

opr ocz tego ze duza butla wystarczala na miesiac, to trzeba liczyc sie z tym ze jak zasilasz gazem, to masz dodatkowe zrodlo ciepla w kabinie ( efekt spalania gazu ). rzecz jasna musisz miec wtedy bardzo dobra cyrkulacje powietrza w kabinie zeby nie nnie udusic
visitors
ps, mesiac, przy zalozeniu ze uzywasz gazu tylko na weekendzie
rosster
*hit...
rosster
*hit... *
jacek-kuba
W jakim busie aku ma 75AH - chłodziarka czy mała lodówka bierze 40 max 50W przy 12V
visitors
przy 50W i napieciu 12V pobor pradu to 4A

20h x 4 = 80A

jaki jest aku w busach?

dadac tutaj nalezy ze kilkukrotne glebokie rozladowanie aku konczy sie oddaniem go na zlom
jacek-kuba
przeciętnie ok 100 Ah, obecne żelowe w nowych autach są wytrzymalsze
jacek-kuba
Nie ma co bić piany, jak chcesz spokojnie spać, korzystać z laptopa, radia, lodówki, webasta to 1 aku nie da rady-chyba, że wstajesz co kilka h i palisz motor
visitors
ta, zelowy to jest jakas opcja.
tyle ze taniej jest dokupywac paliwo i ladowac ten fabryczny niz inwestowac co chwile w dodatkowy aku
visitors
pierwszy z brzegu zelowy 100Ah - ponad 700zeta

700 /5 ( urednijmy cene paliwa ) = 140l

ile to godzin ladowania aku?
jacek-kuba
bzdury piszesz-jak odpalisz 1 dziennie na 1h motor to wydasz powiedzmy 6 zł -miesiąc 200 zł rok 2400zł -3 lata powiedzmy na okrągło 7 tys. Żelowy aku np w Masterze jest standardem
jacek-kuba
Ale pomijam koszty. Mam w nosie nieustanny stres, ze nie odpalę rano auta. Naturalnie to tylko moje zdanie. Pozostali mogą liczyć, doktoryzować się i dymić co kilka h sąsiadom. Lepszym rozwiązaniem są panele słoneczne-czytałem coś na 40T ale nie wiem jak jest w realu-zresztą gdzie to dać na szmatę
jacek-kuba
łatwiej wpisać w przeglądarkę panele słoneczne na busie
rosster
niezła sprawa i nie tak drogo, gdyż inwestycja na pewno się zwróci, ewentualnie widzę ze wiatraki też są
MANnalegalu
w dostawczym masz akumulator jak w kazdym osobowym dieslu 2 litrowym. zostaw lampke na noc to juz jest problem. a ty chcesz tam cuda na kiju montowac. odpalony non stop albo 2 aku zalozyc
rosster
hhhhm, tylko gdzie ten akumulator umieścić... , cuda na kiju, lodówka zawsze się przydaje
MANnalegalu
tzn chodzi o to ze tak maly aku pod takim obciazeniem nie wytrzyma pewnie nawet 9h. 2 aku montowal kumpel w warsztacie kiedys busiarzowi wiec jakos sie da, szczegolow nie znam. znajomy co jezdzi busem mial lodowke to wozil starter ze soba
visitors
zawsze mozna kupic albo taki aku zeby sie zmiescil do lodowki, albo taka lodowke zeby wszedl do niech aku.

problem rozwiazany
Tylko dla zalogowanych

Wątek ten komentować mogą tylko posiadacze kont w etransport.pl - Zapraszam do zalogowania lub rejestracji.

Zaloguj się Zarejestruj się

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels