Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Ręczne opuszczanie osi w naczepie

ID: 199452


Naczepa Schwarzmuller z 2010 roku.
Może ktoś przerobił temat.
Nie ma żadnego przycisku.
Jedynym sposobem jaki znalazłem jest wypięcie abs.
Wtedy ośka opada.

Posty (45)

~ktosik
wyciagajac abs hamulce przechodza w tryb awaryjny i auto dosc gwaltownie wtedy hamuje.

szef kupil tansza wersje bez steroania, a co tanie, zazwyczaj jest drogie.

bo zamontowanie teraz sterowania bedzie drozsze niz fabrycznie
~Kalamitos
pilot od zawieszenia pneumatycznego masz standardowy czy rozbudowany?
~Miesnyjeż
Standardowy.
Jest jaki jest : (
~Kalamitos
ja w dafie mam ten rozbudowany, moge za pomoca niego podnosic i opuszac os w naczepie, kalibrowac naciski na os itp...
~Kalamitos
w kogel-ce mam guzik od podnoszonej osi, i tylko podnosi oś, nie opuszcza.
~Miesnyjeż
Bajka :-)
Zadzwonie do serwisu.
Dam im vin może coś podpowiedzą.
~ktosik
i co z tego?


ja mam klawisz na desce. moge podnosci i opuszczac oske w naczepie podczas jazdy.
moge ustawic 3 wysokosci ramy ciagnika i tak jechac
~Kalamitos
nic z tego, tylko mowie, ze mam taka opcje i dlatego pytalem o pilot od zawieszenia jaki ma miesnyjez
~Miesnyjeż
Wyczytałem gdzieś, że tu są dwa poziomy jazdy.
Może coś trzeba przerobić z podłączeniem, bo nie chce współpracować z roburem.
Dla tego tak go podnosi.
~Daf
Teraz jadę a pilot leży później sprawdzę. : (
~Kalamitos
jak go podnosi, to moze poprostu poziomka w naczepie sie przestawila.
~ktosik
raczej nie.
chodzi o to ze niektorzy producenci tak programuja zawor, ze przy podniesionej osi, podnosic rame naczepy, aby przy hamowaniu ( spadek cisnienia w podychac, a co za tym idzie opadniecie naczepy ) opony osi podniesionej nie stykaly sie z jezdnia, aby nie scierac bieznika ( znikome tarcie o podloze, wiem slaba przyczepnosc, czyli kola zablokowane nawet przy lekkim hamowaniu )
~Miesnyjeż
HGW.
Ludzie pisali o czymś takim wnecie więc nie ja pierwszy mam ten problem.
Zobaczę jak " fachowcy " się do tego odniosą.
:-)
~ukarany
3 razy energicznie na pedał hamulca i ma iśc
FAN-MAGNUM
~Miesnyjeż
2016-05- 19 18:59:41 Bo naczepa się podnosi razem z osia.
Miechy przypominają bumerang.
Dziwnie to wygląda.

ad1 - jak można podnieść naczepę razem z osią? ?
ad2- hm troszkę inaczej wyobrażałem sobie bumerang - a żeby go zrobić z miechów? ?

odp 1 chyba podnośnikiem :-)
odp 2 świat dla jednych jest kolorowy a dla innych szary
~ktosik
ad1 - jak można podnieść naczepę razem z osią?

mozna.
dlaczego?
opisalem wyzej
FAN-MAGNUM
przepraszam nie zauważyłem - nie przeczytałem wszystkich linków - wskażesz mi Twój pomysł? ?
~ktosik
nie ma za duzo przewijania. znajdziesz sam
FAN-MAGNUM
"zestaw cs+naczepa" a zwłaszcza naczepa jest ustawiona w tzw. "poziomie" na 4000 mm, a tu po podniesieniu ośki wskakuje jakieś 4050 mm i zabiera ze sobą w dalszą podróż, niewymagający oznaczeń wiadukt :-)
aha znam kraje w których te 50 mm ROBI RÓŻNICĘ :-)
~ktosik
i wlasnie dlatego autor watku chce cos z tym zrobic
FAN-MAGNUM
~ktosik
2016-05-19 22:23:58 i wlasnie dlatego autor watku chce cos z tym zrobic

autor wątku mówił coś o opadaniu
a inni o podnoszeniu? ?
i tu jest problem
większości "po robocie" raczej opada albo powinno opadać :-)
~ktosik
problem jest w tym ze przeczytales pol jakiegos postu i trolujesz
~ktosik
pozwole sobie jednak skrocic ci watek :
autor pyta sie, jak mozna opuscic oske, poniewaz ta jak sie podnosi, podnosi rowniez cala naczepe ( dlaczego tak sie dzieje, to napsalem wyzej )
a opuscic chce ( autor ) z dwoch powodow :
1 - calkowita wysokosc jest za duza
2 - miechy sa zbyt napompowane

i to tyle
~Miesnyjeż
Dzięki ktosik.
Pow 3 to brak powietrza w układzie jak ośka się ze trzy razy podniesie i opadnie ( np kolejka na granicy)
Jak byś przeczytał temat to wiedział byś, że nie tylko ja mam ten problem.
~Miesnyjeż
Część była do fana... .
FAN-MAGNUM
cześć powinna być do de*ilo jeża a resztę postaram mu się wytłumaczyć "krok po kroczku"
FAN-MAGNUM
niektórzy znają przepisy - SZACUN
inni ciągną za sobą naczepę też SZACUN
P. S>
proszę o model i inne dane? ?
Żeby nie było niejasności- jaka naczepa "coś tam podnosi, a coś tam opuszcza"
~Truckerman
Naciśnij 5 razy szybko pedał hamulca na spuszczonym ręcznym i opadnie.
~JanSzofer1961 /Psycholog
A sprawdzałeś kompatybilność kabla ABS.? Oraz rezystancję pinów, jeśli jest kompatybilny.? Ponadto są różne rozwiązania kabli. ! Jedne dedykowane z ABS, inne "uniwersalne" w oparciu o ogół normy "CEC".. Lub ostatecznie błąd w centrali głównej, co nie daj Boże, bo regeneracja sama Kurewsko drogą. ! Albo Elektro/pneumatyczny zawór dedykowany sterowaniu góra /dół, wyłącznie "Liftahse"
Jeszcze trzeba sprawdzić centralę elektryki z tyłu naczepy przeważnie za tablicą rejestracyjną, lub również z tyłu ale w oddzielnej puszce. !? Wystarczy że jeden którykolwiek kabel prądowy nie łączy odpowiednio lub ma przebicie i będą się działy cuda. ! Cdn. być może nastąpi..
pawelfh
No i w koncu miesnyjez doczekał sie fachowych porad, czekał bidulek 3 lata i siedem miesiecy, może ta oska juz odpadła !

1

Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.136.154.103

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels