Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Chciałbym rozpocząć pracę za kółkiem dużego samochodu.

ID: 199102


Co o tym myślicie?
Nie wiem, czy to dobry pomysł (jak czytam wiele wpisów, to myślę, że wielu z Was pracuje w tym fachu za karę :- ().
Jestem po czterdziestce (nie chodzi o alkohol!), mam stałą pracę, którą lubię. Jest związana z kierowaniem samochodem.
Ale ciągnie mnie do jazdy "na tirach"
Co Wy na to?
Jest tu może ktoś, kto czuje tak, jak ja?
Tylko proszę, bez hejtu...

Posty (28)

KieroRat
jak w temacie...

1

ese
Pisałem na równoległym wątku. Znajomy, inżynier budowy dróg, praca przy biurku itd. wpadł na taki sam pomysł. Nie wierzyłem że wytrzyma, i zdziwko mnie trzyma. Pojeździł chyba trochę więcej jak rok i właśnie przeszedł do innej firmy, na cysternę.
Życzę powodzenia. I nie słuchania lamentów jak to ciężko.. bez szacunku.. za mała kasa itd.. Lamentujących wielu. Odchodzących od tego zajęcia dużo mniej. Taki paradoks

1

KieroRat
Dzięki za pozytywny wpis.
Pozdrawiam.

1

laki81
Kolego Ja jestem na dużych od 2 lat i powiem Ci że na początku wiadomo lekko nie będzie, zależy gdzie trafisz i jakie podejście będzie miała dana firma do Ciebie i na kogo trafisz jako tzw "nauczyciela"- człowieka który wciągnie Cię w ten fach i przekaże swoją wiedzę. Jak w każdym zawodzie są plusy i minusy ale jeśli się wciągniesz i stwierdzisz że to jest to co chciałbyś robić, to dalej będzie tylko łatwiej. Powodzenia.

1

laki81
Myślę że ten zawód ma przyszłość i pomalutku kończy się era kierowców typu "magnes, lewe karty, wyłączniki itp". Uprawnienia nie są tanie a stracić Je można szybko przez głupotę lub inne czynniki. Grunt to rozsądek, szacunek do siebie i asertywność. Życzę Ci abyś dobrze trafił na samym początku. Pozdrawiam.

1

ese
2016-05-03 18:28:30 jak w temacie... "-

Na marginesie.. Nie wiem czy znasz to zajęcie w minimalny choć sposób z bliska, czy tylko patrząc na kolorowe ciężarówki. I nie ma tu złośliwości czy ironii. Był ze mną ze trzy razy w drodze kolega, który miał podobne plany. Pierwszym zdziwieniem było, że nie będziemy nocować w hotelach. Jego "ale naprawdę nie??" Następnym chyba było pytanie po rozładunku: "Kiedy będziemy wracać?" Powiedziałem że nie wiem. Może za 15 minut, może pojutrze.. Czekamy na sms-a" Przypominam sobie czasem :) Po kolejnym wyjeździe stwierdził, że to nie dla niego. Że inaczej sobie wyobrażał to zajęcie. Że dziękuje bo zobaczył kawałek Europy. Szkocję, Irlandię, ale to nie dla niego.
Dlatego jeśli nie miałeś takiej możliwości, sugeruję wsiąść z kimś na tydzień na przykład. Są tu plusy i minusy. Trzeba im się przyjrzeć i zrobić bilans

3

laki81
Dokładne tak jak pisze kolega ese - ocenisz, zobaczysz, zdecydujesz... ; )

1

KieroRat
Mam kolegę, który jezdzi. Dużo z Nim rozmawiam na temat tej pracy,
Kiedyś bardzo dużo jezdziłem busem po Polsce (wiem, wiem, nie ma co porównywać... ), jakiś obraz tej pracy mam.
Poza tym oglądam filmy na YT ; -)

1

ese
2016-05-03 20:55:47 -

Przejedź się z kolegą tak choć na tydzień. Owszem, dla niego będzie to pewna uciążliwość, ale i czas mu szybciej zleci. Sam zaś przekonasz się jak to wygląda z bliska, na codzień. Może sie spodobać. Ale może też rozczarować. Obie opcje podobnie prawdopodobne.
Po zniesieniu granic praca stała się dużo bardziej komfortowa. Odpadły kolejki i formalności. Dalej urzędy celne. Wszystko to zabierało dużo czasu i utrudniało planowanie

1

Leeon
Moja rada jest taka:
Nic nie kombinuj, nikogo nie słuchaj. Jak coś takiego (dotyczy to wszystkich pomysłów) zalęgło Ci się w głowie i nie chce z niej wyjść to... nie olewaj tego. Zrób to! Zawsze możesz zrezygnować, ale jeśli nie spróbujesz to może kiedyś, za... lat będziesz żałował że nie podjąłeś rękawicy. ; -)

1

irish_dude
Kolego, filmy na YT, to nie do końca cała prawda o naszej pracy, ale... no właśnie.
Ja już ponad 30 lat za kółkiem i nie zamieniłbym na nic innego.
hultaj1
Zrób tak jak ci tu doradzają. Wcześniej jednak pooglądaj jeszcze filmy na etransport, nie tylko na YT. Potem przejdź się po paru parkingach i zrób kilka zdjęć ciężarówekj i jakjuż wszystko sobie przemyślisz i dobrze zaplanujesz to wtedy wsiadaj i zasuwaj po całej europie. Tylko, żebyś się nigdy, ale to nigdy nie odważył narzekać na transport, szefów itd. Przy pierwszej próbie narzekania zaraz się powieś ze wstydu, że innych zaklinałeś od hejtowców i malkontentów pracujących za karę.
MadToY
Dokładnie tydzień w kabinie z kimś mądrym zweryfikuje czy ci się podoba czy nie

1

MadToY
Z tymi zdjęciami ciężarowych na parkingu to nie polecam XD jeszcze po pysku dostanie bo sobie jeden z drugim ubzduraja ze szefowski szpicel
hultaj1
Napiszę krótko dobrze zaczołeś karierę "tirowca" od założenia konta na etransport. To najważniejsze, inaczej żaden z ciebie kierowca.

1

Leeon
Sie ma irish_dude.
To my chyba rówieśnicy (?)
W listopadzie minęło mi 30 lat jazdy. Z tym że, ja dwa razy rzucałem "te robote" ale zawsze jak syn marnotrawny wracałem. 2 lata byłem drwalem w Laponii i prawie 3 brukarzem u Niemców.
Jak trzeci raz pierdyknę kluczykami to... już nie wrócę.
Pytanie - czy się zdecyduję (odważę) na to... pierdyknięcie. ; -)

1

hultaj1
Co ty piszesz kierowca tira i tydzień w kabinie? To to w koło komina tak się jezdzi tydzień.
KieroRat
Namówiliście mnie ; -)

1

irish_dude
Cześć Leeon.
Ja nie rzucam.
W Europie zrobiło mi się za ciasno, to pojechałem do Ameryki :-)
Poza tym, nie chcę robić niczego innego, może jeszcze tylko pojechać kiedyś do Australii i zrobić kółeczko M1 (A1)
hultaj1
Jeszcze jedno kto mądry sobie weżmie kogoś na 4m2 na tydzień?

-2

Wilczysko
Kolego, bądź świadom tego, że to jest bardzo ciężki kawałek chleba, ponieważ prócz 10h jazdy (4, 5 / pauza / 4, 5) masz załadunki i rozładunki. Prócz tego pauzy 9h lub 11h, podczas których musisz ogarnąć wszystko, prócz tego wyspać się - tak poza tym tylko praca. Czas pracy jest bardzo nieregularny - zależny od spedycji. Często jest tak, że pracujesz nocą i śpisz w dzień. Duża odpowiedzialność, często stres (presja czasu, sytuacje na drodze itp. ) Spore ryzyko zawodowe - kierowcy mówią: "Z przodu śmierć, a z tyłu prokurator". Praca wymaga precyzji, planowania czasu. Duża samotność, rozłąka z domem, z rodziną. Mało czasu jest się w domu. Tak poza tym jest w tym wszystkim coś, co trzeba polubić, żeby tą pracę wykonywać, inaczej się po prostu nie da, ja lubię i dlatego jeżdżę. Zawsze warto spróbować. Nie spróbujesz, to się nie dowiesz. Tak jak mówią koledzy powyżej - nie tylko tydzień w kabinie, jedź na dwa tygodnie raz z kimś np. raz z kimś na wiosnę, raz jesienią. Dopiero wtedy podejmiesz właściwą decyzję, czy warto. Są plusy, są minusy, jest ciężka harówka, lecz jest i wolność na autostradach, coś, co można lubić, kiedy krajobraz powolutku się zmienia, a w radiu leci muzyka. Wówczas jest ok. Tak poza tym - nie jest lekko ; )
Leeon
KieroRat - "Namówiliście mnie ; -) "

No i git! Tylko jak coś nie tak pójdzie, żebyś o odszkodowanie nie występował. ; -)

1

hultaj1
Masz plusa node mnie choć kosztowało mnike to 2 minusy hahahaha

1

laki81
Widzisz dostałeś wiele cennych rad i uwag od ludzi którzy tym żyją i jak widać mają full praktyki (nie mówię o sobie) , to co z tym zrobisz zależy tylko od Ciebie, bo to Twoje życie.

1

KieroRat
I nie było żadnych wyzwisk i hejtu.
Znaczy, nie wszyscy tutaj są, pardonsik, burakami ; -)

1

Lula10
Witam Panowie :-)
Po przeczytaniu komentarzy jestem miło zaskoczona...
Nie było złośliwości i różnych innych dziwnych komentarzy...
Jednak się da!! :-)
Pozdrawiam

1

MadToY
Hultaj1
1. Na tydzień się nie Jeździ? Ja obracam Swarzędz -wolfsburg- arena po ( włochy) - suzzara (włochy) - poznań w tydzień na legalu wiec to nie jest tak ze się tygodnowek nie Jeździ
2. Kto weźmie na 4m2?
Jak ktoś wporzadku to weźmie ja kolegę zabrałem na tydzień bo chciał zobaczyć jak to jest a dodam że latam auto-transporterem na niskiej kabinie wiec jak się chce to można

1

MadToY
KieroRat dawaj znać jak ci idzie, może to będzie inspiracją dla innych ; )

1

Tylko dla zalogowanych

Wątek ten komentować mogą tylko posiadacze kont w etransport.pl - Zapraszam do zalogowania lub rejestracji.

Zaloguj się Zarejestruj się

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels