Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

pauza promowa i czas pracy

ID: 182529


Zaczynam prace o 7 rano dojezdzam do zaladunku gdzie okazuje sie ze musze 3 godz czekac w czym robie pauze 3 godz a prom mam o 22:30 to moge dojechac najpozniej do 21 tak? zeby wyszla 9 pauza plus godzina na zjazd i wjazd z promu tak? dobrze chyba bedzie co?to dzielona pauza 3 plus 9 tak?tak tez chyba mozna mysle co?.

~szofer
*.16.124.15

Posty (66)

~ktosik
co innego miales przeczytac.

jak ogarniesz odpoczynek dzienny, to polecim dalej
silwio
ktosik-nie czepiaj siem. niech sobie Pan kierowca robi pauzy wg. swojego widzimisię (ma do tego prawo). :)
~edward
eśli na parlingu przed promem staniesz przed 22-gą i zaczniesz odpoczynek (przerwany później wjazdem) -będzie ok. To co zaczniesz na parkingu przed promem +odpoczynek na promie, ma (w tym przypadku), dać co najmniej 9 godzin.


nie maestro ; ) nei ucz chlopaka głupot- w takim przypadku- ma mu wyjsc minimum 11 - czyli stoi np 6 h - podjazd wjazd np 20min - na prom - na promie np 2 h- zjazd max 40 min- musi zmiescic sie w godzinie- dokreca brakujace 3 godziny- problemu nigdy nei było, nawet na kontrolach w F
~edward
a, i jasne- kojo ma byc- ! ; ) wiec Dover, Dunkierka, Calais- raczej odpada- nl- gb- juz oki- kojo zazwyczaj jest
~ja byc drajwer
edziu - bredzisz.
na zadnym promie co plynie 2h nie masz koi.
a to jest warunek zebys mogl miec " palze " promowa
~edward
gapa tak samo jak z uja on wziął pauzę podczas czekania na załadunek...


moze- po 3 h pazuy - dokreca 9 - i jest git- ale nie na promie !!!
~ja byc drajwer
~edward
2018-11-03 21:33:42


moze- po 3 h pazuy - dokreca 9 - i jest git- ale nie na promie !!!

niby dlaczego nie na promie?
~edward
~ja byc drajwer
widzisz- sa ludzie, któzy płynac wywala ot tak te głipie 10-120 nieraz wiecej EUR ; ) ot, bo tak mi sie chce ; )

nie bredze- ja to wiem, ale moze ktos zaszalec -bywa i tak- i wykupi sobie kojo- możliwe? mozliwe= sam nieraz kupuje- nieduze pienaidze a jak czlowiek te 2- godizny mozna sie ogarnac i odpoczac... ale oki, zeby nei mieszac- jak mówisz- kojo na F-GB raczej nikt nei bierze
barracuda
Na promie może być 3+9. Z definicji odpoczynku dobowego regularnego, wynika iż jest to 11 godzin lub równoważny 3+9. Wtedy 9 może być przerywany wjazdem na prom. Oczywiście cały odpoczynek (również "promowy") musi się zamknąć w 24 godz. od ruszenia. Nie może być przerywany odpoczynek 9 godz. gdy nie było wcześniej 3. Natomiast może być 9 godzinny odpoczynek, jeśli cały był na promie-bez przerywania.
~ja byc drajwer
Nie może być przerywany odpoczynek 9 godz. gdy nie było wcześniej 3.


i zas cos nowego
~edward
~ja byc drajwer
2018-11-03 21:36:37 ~edward
20 18-11-03 21:33:42


moze- po 3 h pazuy - dokreca 9 - i jest git- ale nie na promie !!!

niby dlaczego nie na promie?


metnie napisalem- nie na promie- bo plynac Dowe-Calais na przyklad- jak wpsomniales - nikt z kiero raczej nei doplaca sam z siebei za kabine -a dziadtrans - juz i tak mu wypomina, ze mu zarcie na DFDS dadza za free ; )

a warunek - koja

on napisal to tak, zed chce robic ponad dobe- i pierwsze 3 godizny wykrecil sobie rano, jezdzil itp itd -
na promie 11 ma w sumie wyjsc
z jego zaladunkami, jazdami, itp it - dzielona- na 3 +9- 122 musi minimum wyjsc- dojazdy jak zaczal z rana- to nie podjazdy i pauzy na prom
~ja byc drajwer
a po polsku jak byndzie?
~edward
Na promie może być 3+9.

jasne- moze byc i 6 + 9- minimum z podjazdami - max 2 razy w ciagu godziny= minimum 11 godzin, wiecej- lepiej przeciez

Z definicji odpoczynku dobowego regularnego, wynika iż jest to 11 godzin lub równoważny 3+9. Wtedy 9 może być przerywany wjazdem na prom.

mylisz prom- z odpoczynkiem- normalnym, bez pociagu, promu, statku, i wiadomych z tym utrudnien
masz prom, kolej, statek- masz miec min 11 pazuy- przerwanej max 2 razy, i masz na to godzine. Jak cudujesz inaczej- oto znaczy, ze niewolnikiem jestes, bo juz same promy statki, wjazdy, zjazdy sa na tyle upierdliwe, czasochlonne i zaden to odpoczynek

Oczywiście cały odpoczynek (również "promowy") musi się zamknąć w 24 godz. od ruszenia. Nie może być przerywany odpoczynek 9 godz. gdy nie było wcześniej 3. Natomiast może być 9 godzinny odpoczynek, jeśli cały był na promie-bez przerywania.

nie kupuje tego- jaktak zrobisz raz- ok, ale nagmninnie- bedzie placone
jasne- 9 mozesz zrobic na promie i oki- pod warunkiem, ze masz w zapasie skrócone 9 na odpoczynek.
Dywagacje w sumei bez sensu- jak spedytor szef ganai, ze nie da sie bez kombinacji- dzwonic i pytac co masz robic -spedytor to nei zaladowac i - pedz szybko bo rozladune ko tej i otej - ale tacho ma znac -bo na podstawie tacha- bierze ladunki- co wy sie tak przejmujeecie- nei ch winny sie martwi ; )


kurka: zamotany laze i pisze dzisiaj
~Malinowy
Witam koledzy mam pytanko czy mogę połonczyc pauze promowa z pauza 24 h jak do tego podchodzi itd a jak bag niemiecki
~kierowca
a jak ma podchodzić? ustawę przeczytaj, będziesz wiedział.
pauza promowa może być połączona tylko z odpoczynkiem dobowym.
~kiero
kierowca tys chyba zawodowy idiota.
Oczywiście że odpoczynek tygodniowy również można robić na promie.
Przepisy się zmieniły barani łbie, musisz udać się na douczanie.
~kiero
Rozp 561/2006 po nowelizacji
~Donn Diego
Nie, do 22:00 i wciskasz pauze i prom. Potem wjezdzasz na prom, i jak musisz, to jeszcz zjezdzasz z promu. tylko wjazd, zjazd i zaparkowanie na dokrecenie 11h nie moze przekroczyc 1 h.
~kllgjjhjgf
~Malinowy
2021-11-2 2 14:26:11
"... czy mogę połonczyc pauze promowa z pauza 24 h... "

Rozp. (WE) nr 561/2006/2020.
Art. 9.
1. W drodze odstępstwa od art. 8, w przypadku gdy kierowca towa­ rzyszy pojazdowi transportowanemu promem lub pociągiem i wykorzys­ tuje regularny dzienny okres odpoczynku lub skrócony tygodniowy okres odpoczynku, okres ten można przerwać nie więcej niż dwukrotnie innymi czynnościami trwającymi łącznie nie dłużej niż godzinę. Podczas tego regularnego dziennego okresu odpoczynku lub skróconego tygodniowego okresu odpoczynku kierowca musi mieć do dyspozycji kabinę sypialną, koję lub kuszetkę.
W odniesieniu do regularnych tygodniowych okresów odpoczynku odstępstwo to dotyczy wyłącznie podróży promem lub pociągiem, jeżeli:
a) podróż jest zaplanowana na przynajmniej 8 godzin; oraz
b) kierowca ma do dyspozycji kabinę sypialną na promie lub w pociągu.


Tak, między innymi (dla informacji), REKOMENDUJĘ popatrzeć.

Odpoczynek w kabinie kierowcy i na promie.
h t t p s://www. youtube. com/watch?v=X54o_A38 tOQ
(żeby link zadziałał trzeba usunąć w nim odstępy)

PAUZA PROMOWA
h t t p s://www. youtube. com/watch?v=oY0OYJBe 9nU
(żeby link zadziałał trzeba usunąć w nim odstępy)

Tachograf VDO 4. 0 (opcja "prom/pociąg" ma wpis "start/koniec").
h t t p s://www. youtube. com/watch?v=aDRhlXf- hcQ
(żeby link zadziałał trzeba usunąć w nim odstępy)

Ustawienie cyfrowego tachografu na tak zwany tryb promowy / kolejowy podczas odbierania regularnego dziennego lub skróconego / regularnego tygodniowego okresu odpoczynku:
1. Jeżeli w tacho OPCJA "prom/pociąg" NIE MA wpisu "START" / "KONIEC" (tacho VDO DTCO 1381 wersja 1. 0-3. 0) lub NIE MA wpisu "WYŁĄCZYĆ" (tacho Stoneridge SE5000 Rev 6-7. 6) :
- po zatrzymaniu w porcie / na dworcu w rajce, robisz w tacho wpis "kraj zakonczenia" i ustawiasz tryb odpoczynku - "łóżko"
- TUŻ PRZED wjazdem na prom / pociąg, ustawiasz w tacho opcję "prom/pociąg" (dzięki temu zostanie odnotowany powód przerwania dziennego / tygodniowego odpoczynku podczas wjazdu)
- wjazd na prom / pociąg (podczas podjazdów tylko "jazda" i "młotki")
- gdy zaparkujesz na promie / popędzie, ustawiasz ponownie w tacho opcję "prom/pociąg" (dzięki temu zostanie odnotowany powód przerwania dziennego / tygodniowego odpoczynku podczas zjazdu; w tacho VDO DTCO 1381 wersji 1. 0-3. 0 oraz Stoneridge SE5000 Rev 6-7. 6 po ruszeniu opcja "prom/pociąg" automatycznie WYŁĄCZA SIĘ) i tryb odpoczynku - "łóżko"
- zjazd z promu / popędu (podczas podjazdów tylko "jazda" i "młotki")
- gdy zaparkujesz na parkingu, ustawiasz w tacho tryb odpoczynku - "łóżko" i dokręcasz odpoczynek
- po odpoczynku, robisz w tacho wpis "kraj rozpoczecia" i zaczynasz pracować
2. Jeżeli w tacho OPCJA "prom/pociąg" MA wpis "START" / "KONIEC" (tacho VDO DTCO 1381 wersja 4. 0) lub MA wpis "WYŁĄCZYĆ" (tacho Stoneridge SE5000 Rev 8) :
- po zatrzymaniu w porcie / na dworcu w rajce, robisz w tacho wpis "kraj zakonczenia" i ustawiasz tryb odpoczynku - "łóżko"
- TUŻ PRZED wjazdem na prom / pociąg, ustawiasz w tacho opcję "prom/pociąg -I> start" lub "prom/pociąg" zależnie od tacho (dzięki temu zostanie odnotowany powód przerwania dziennego / tygodniowego odpoczynku podczas wjazdu / zjazdu)
- wjazd na prom / pociąg (podczas podjazdów tylko "jazda" i "młotki")
- gdy zaparkujesz na promie / popędzie, ustawiasz w tacho tryb odpoczynku - "łóżko" (w tacho VDO DTCO 1381 wersji 4. 0 oraz Stoneridge SE5000 Rev 8 po ruszeniu opcja "prom/pociąg" automatycznie NIE WYŁĄCZA SIĘ)
- zjazd z promu / popędu (podczas podjazdów tylko "jazda" i "młotki")
- gdy zaparkujesz na parkingu, ustawiasz w tacho opcję "-I> prom/pociąg koniec" lub "Wyłączyć Prom/Pociąg?" zależnie od tacho (wyłącza się opcja "prom/pociąg"), tryb odpoczynku - "łóżko" i dokręcasz odpoczynek
- po odpoczynku, robisz w tacho wpis "kraj rozpoczecia" i zaczynasz pracować

Przyczyn y nie zaliczenia cyfrowym tachografem odpoczynku z przeprawą promową / kolejową:
1. Przestarzały model cyfrowego tachografu (w oprogramowaniu nie przewidziano odnotowanie przerwań (wjazd i zjazd) podczas przepraw promowych / kolejowych).
2. W okresie kontrolnym (24 godz. ) nie zawarł się w pełni odpoczynek 11-godz.
3. Przekroczono maks. łączny czas (60 min. ) jakim można przerwać odpoczynek w celu wjazdu (i ewentualnie jeszcze zjazdu) na prom / pociąg.
4. Odpoczynek został przerwany więcej niż dwiema czynnościami (trzeba pamiętać, by w razie przestoju podczas wjazdu i zjazdu nie przełączać na "łóżko", tylko pozostawić tacho w trybie innej pracy - "młotki"). "Łóżko" wyłącznie podczas pierwszej części odpoczynku przed wjazdem na prom / pociąg, potem po ustawieniu się na promie / popędzie i ewentualnie po zjeździe w porcie / na dworcu docelowym, jeśli trzeba uzupełnić odpoczynek do pełnego wymiaru.
~kierowca
kiero, tłuczku. jak już chcesz tak błyszczeć jak goowno w klozecie, to powinieneś napisać, jakie wymogi powinien spełnić kierowca, żeby można było przerwę promową połączyć z odpoczynkiem tygodniowym.
~mnvbxkj
Jako informacja.

VDO DTCO 1381 wersja 1. 0-1. 3 (instrukcja).
Wpis rozpoczęcia transportu promem / koleją.
Kierowca może zarejestrować przebywanie pojazdu na promie bądź transport koleją.
1. wpisz
D pojazd
2. D pojazd
B prom/kolej
Rejestra cja frachtu zostanie automatycznie zakończona w chwili rozpoczęcia jazdy przez pojazd.


VDO DTCO 1381 wersja 1. 4x-2. 0 (instrukcja).
Wpis rozpoczęcia transportu promem / koleją.
Transport pojazdu promem lub pociągiem należy dokumentować zaraz po zajęciu danej pozycji w czasie frachtu.
Wybrać kolejno następujące funkcje.
1. wpisz
D pojazd
2. D pojazd
B prom/kolej
3. Następnie ustawić swoją aktualną aktywność za pomocą klawisza 1.
Rejestracja frachtu zostanie automatycznie zakończona w chwili rozpoczęcia jazdy przez pojazd.


VDO DTCO 1381 wersja 2. 0-2. 1 (instrukcja).
Wpis rozpoczęcia transportu promem / koleją.
Transport pojazdu promem lub pociągiem należy dokumentować zaraz po zajęciu danej pozycji w czasie frachtu.
Wybrać kolejno następujące funkcje.
1. wpisz
D pojazd
2. D pojazd
B prom/kolej
3. Następnie ustawić swoją aktualną aktywność za pomocą klawisza 1.
Rejestracja frachtu kończy się automatycznie po zarejestrowaniu przez tachograf DTCO 1381 minuty jazdy.
Gdy pojazd porusza się nie wyświetla się symbol "prom/kolej".
Wskazanie pojawia się znowu, gdy pojazd zatrzyma się, bez rejestracji przez tachograf DTCO 1381 minuty jazdy.


VDO DTCO 1381 wersja 3. 0-3. 0a (instrukcja).
Wpis rozpoczęcia transportu promem / koleją.
Transport pojazdu promem lub pociągiem należy dokumentować zaraz po zajęciu danej pozycji w czasie frachtu.
UWAGA!
Prom/pocią g w połączeniu VDO Counter *: Należy mieć na uwadze, że wpis rozpoczęcia transpotru promem/koleją musi być dokonany zawsze pomiędzy początkiem pierwszego a końcem drugiego bloku czasy odpoczynku. W przeciwnym wypadku czas dziennego odpoczynku nie będzie prawidłowo rozpoznawany.
Wybrać kolejno następujące funkcje.
1. wpisz
D pojazd
2. D pojazd
B prom/kolej
3. Następnie ustaw własną aktualną aktywność.
Rejestracja frachtu kończy się automatycznie po zarejestrowaniu przez tachograf DTCO 1381 minuty jazdy.
Symbol "prom/kolej" znika automatycznie po włożeniu karty kierowcy do czytnika lub jej wyjęciu.
Gdy pojazd porusza się nie wyświetla się symbol "prom/kolej".
Wskazanie pojawia się znowu, gdy pojazd zatrzyma się, bez rejestracji przez tachograf DTCO 1381 minuty jazdy.


VDO DTCO 1381 wersja 4. 0 (instrukcja).
Prom/kolej: wprowadzenie rozpoczęcia / zakończenia.
Transport pojazdu promem lub koleją należy udokumentować poprzez wprowadzenie odpowiedniego wpisu do tachografu zaraz po zajęciu danej pozycji w czasie frachtu.
WSKAZÓWKA.
Zgodnie z rozporządzeniem (UE) nr 2016/799, załącznik I C, w aktualnie obowiązującej wersji, rejestracja transportu promem/ koleją musi się rozpocząć przed wyłączeniem silnika pojazdu na promie/ w pociągu.
1. Wybrać następujące pozycje menu:
a. wpisz
D pojazd
b. D pojazd
B-I> start / -I>B koniec
2. Ustawić początek lub koniec pobytu na promie/w pociągu.
Rejestracja stanu prom/kolej zostaje zakończona po wyłączeniu jej w menu lub wraz z wyjęciem karty kierowcy.
WSKAZÓWKA.
Jeśli karta zostanie wyjęta na promie /w pociągu i z powrotem włożona, to konieczne jest ponowne ustawienie stanu prom/kolej.


Stoneridge SE5000 Rev 6 (instrukcja).
Aktywacja trybu promu/kolei.
Wyświetl ekran głównego menu, naciskając przycisk "wejść".
Jeśli nie jest jeszcze widoczne, należy wybrać menu OUT, używając przycisku "na dół" lub przycisku "w górę".
Naciśnij przycisk "wejść".
Wybierz czynność "prom/pociąg", używając przycisku "na dół" lub przycisku "w górę".
Naciśnij przycisk "wejść". Tryb prom/pociąg został uaktywniony. Można to zobaczyć tylko na standardowym ekranie.
Naciśnij przycisk "X", aby powrócić do ekranu standardowego. Symbol "prom/pociąg" znajduje się w pozycji dla czynności.
Dezaktywacja trybu promu/kolei.
Trybu promu/kolei nie można dezaktywować ręcznie. Tryb zostanie jednak automatycznie dezaktywowany w przypadku:
- Rozpoczęcia jazdy.
- Aktywacji trybu Poza zasięgiem.
Po dezaktywacji trybu promu/kolei jego symbol "prom/pociąg" znika z pozycji dla czynności na standardowym ekranie.


Stoneridge SE5000 Rev 7. 6 (instrukcja).
Podróż promem lub pociągiem.
Czynność prom/pociąg.
W celu zarejestrowania, że będzie miała miejsce podróż promem lub pociągiem, konieczne jest ręczne uruchomienie czynności "Prom/pociąg" przed rozpoczęciem tej podróży.
Nie wolno pomylić czynności "Prom/pociąg" z trybem. Jest to czynność dla której nie występuje czas końcowy.
Uaktywnić czynność prom/pociąg.
1. Nacisnąć przycisk "OK" aby pokazać menu tachografu.
2. Użyć przycisków "na dół" lub "w górę" aby wybrać menu "MIEJSCA" oraz nacisnąćy "OK".
3. Użyć przycisków "na dół" lub "w górę" w celu wyróżnienia czynności "Prom/pociąg".
4 Nacisnąć przycisk "OK" aby uaktywnić czynność "Prom/pociąg".
Wyłączanie czynności prom/pociąg.
Czynność "Prom/pociąg" zostanie wyłączona automatycznie, gdy pojazd zostanie wprawiony w ruch.


Stoneridge SE5000 Rev 8 (instrukcja).
Scenariusz Prom/Pociąg.
W przypadku połączenia regularnego, codziennego odpoczynku z podróżą promem lub pociągiem można przerwać odpoczynek dwukrotnie: w celu wjechania na prom lub pociągu i zjechania z niego. Prawidłowe przeliczenie czasu codziennego odpoczynku przez DDS wymaga aktywowania specjalnego stanu Prom/Pociąg tuż przed przystąpieniem do wjazdu (2-3) na prom lub pociąg oraz zjechania (4-3) z niego, w sposób przedstawiony na poniższym rysunku (przykładzie).
"jazda" (1) -"łóżko" (2) -"jazda" (3) -"łóżko" (4) -"jazda" (3) -"łóżko" (5)
1 - Dojazd do promu/pociągu.
2 - Odpoczynek podczas oczekiwania na terminalu promowym/kolejowym.
3 - Jazda związana z wjazdem na prom/pociąg lub zjechaniem z niego.
4 - Odpoczynek podczas podróży promem/pociągiem.
5 - Dalszy odpoczynek po zakończeniu podróży promem/pociągiem.
Łączny czas przerw w odpoczynku na jazdę (3 i 3) nie może przekraczać 60 minut.
Aktywuj stan Prom/Pociąg.
Aby aktywować stan Prom/Pociąg (w kolejce do promu/pociągu lub na pokładzie) :
1. Naciśnij przycisk "OK", aby wyświetlić menu.
2. Wybierz "MIEJSCA".
3. Naciśnij przycisk "OK", aby wybrać "Prom/Pociąg".
4. Naciśnij przycisk "OK", aby potwierdzić.
Czynność Prom/Pociąg jest aktywna.
Wyłącz stan Prom/Pociąg.
Dla ostatnio wstawionej karty kierowcy, w tachografie inteligentnym można wyłączyć aktywny stan Prom/Pociąg. Np. gdyby w ciągu podróży wypełnił się Twój dzienny odpoczynek (4) i nie chciał (a) byś kontynuować odpoczynku (5), możesz wyłączyć stan Prom/Pociąg przed zejściem z pokładu.
1. Naciśnij przycisk "OK", aby wyświetlić menu.
2. Wybierz "MIEJSCA".
3. Naciśnij przycisk "OK", aby wybrać "Wyłączyć Prom/Pociąg?".
4. Naciśnij przycisk "OK", aby potwierdzić.
Czynność Prom/Pociąg została wyłączona.
UWAGA!
Aktywny stan Prom/Pociąg zostaje wyłączony, kiedy ostatnio wstawiona karta kierowcy zostaje wyjęta. Np. jeśli wyjmiesz kartę w trakcie podróży promem/pociągiem (4), to na wyświetlaczu, za kolejnym włożeniem karty, pojawi się symbol promu ze znakiem zapytania. To wskazuje, że aktywny stan Prom/Pociąg może trwać w dalszym ciągu. W razie potrzeby, znów aktywuj stan Prom/Pociąg.
Widok Prom/Pociąg (zob. Prom/Pociąg na stronie 12) zostaje wyświetlony automatycznie w następstwie wykrycia prawidłowych warunków "przerwania codziennego odpoczynku w związku z podróżą promem/pociągiem".
Wsparcie DDS dla stanu Prom/Pociąg można uzyskać tylko raz w ciągu dnia lub codziennego odpoczynku. Zaleca się wyłączanie stacyjki na czas krótkich podróży promem/pociągiem, dla uniknięcia błędów w rejestracji ruchu.
Uwaga!
Pamiętaj, że po wjechaniu na prom lub pociąg należy zmienić czynność.
Więcej informacji na ten temat zob. w Dane i specyfikacje na stronie 88.
~kiero
Szoszon znów zafajdał cały wątek
~lkshdgft
Jako informacja.

Podczas przepraw promowych / kolejowych w razie BRAKU kajuty / przedziału (w wypadki NIEOBECNOŚCI dostępu do kabiny sypialnej, koji lub kuszetki, z reguły to zdarza się pry krótkich przepraw promowych / kolejowych), zgodnie z przepisami (Roz. nr 561/2006/2020 Art. 6 ust. 5 i Art. 9 ust. 1-2, Dyrektywa 2002/15/WE Art. 3 ust. b, Roz. nr 165/2014/2020 Art. 34 ust. 5, Uoczpk Art. 10 ust. 1), trzeba ustalać tachograf w opcję "prom/pociąg" i tryb dyspozycji - "koperta".

Rozporządzenie (WE) nr 561/2006/2020.
Art. 6.
5. KIEROWCA... ZAPISUJE WSZELKIE OKRESY GOTOWNOŚCI określone w art. 3 lit. b) dyrektywy 2002/15/WE zgodnie z art. 34 ust. 5 lit. b) ppkt (iii) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 165/2014 (*). Zapisu tego dokonuje się ręcznie na wykresówce, na wydruku lub przy użyciu funkcji ręcznego wprowadzania danych do urządzenia rejestrującego.

Dyrektywa 2002/15/WE.
Art. 3.
b) "OKRESY GOTOWNOŚCI" oznaczają:
- okresy inne niż te odnoszące się do przerw i okresów odpoczynku... W SZCZEGÓLNOŚCI, DO TAKICH OKRESÓW GOTOWNOŚCI NALEŻĄ OKRESY, W KTÓRYCH PRACOWNIK WYKONUJĄCY PRACĘ W TRASIE TOWARZYSZY POJAZDOWI TRANSPORTOWANEMU PROMEM LUB KOLEJĄ,...

Rozporządzenie (UE) nr 165/2014/2020.
Art. 34.
5. Kierowcy:
b) obsługują przełączniki umożliwiające osobną i wyraźną rejestrację następujących okresów:
(iii) pod symbolem koperta : "okresy gotowości" zgodnie z definicją w art. 3 lit. b) dyrektywy 2002/15/WE;
(v) pod symbolem na oznaczenie "promu/pociągu" : dodatkowo oprócz symbolu łóżko : okres odpoczynku spędzany na promie lub w pociągu zgodnie z wymogami art. 9 rozporządzenia (WE) nr 561/2006. ;

Ustawa o czasie pracy kierowców.
Art. 10.
1... . OKRESY POZOSTAWANIA DO DYSPOZYCJI OBEJMUJĄ W SZCZEGÓLNOŚCI CZAS, W KTÓRYM KIEROWCA TOWARZYSZY POJAZDOWI TRANSPORTOWANEMU PROMEM LUB POCIĄGIEM,...

REKOMENDUJĘ popatrzeć.

3 razy można przerwać odpoczynek na promie?
h t t p s://www. youtube. com/watch?v=cD2QGi4s Wsc
(żeby link zadziałał trzeba usunąć w nim odstępy)

Wytyczna nr 6 KE: odpoczynek na promie tylko dwa razy przerwany!
h t t p s://jazdaprawna. pl/wytyczna-nr-6-ke- odpoczynek-na-promie -tylko-dwa-razy-prze rwany-7/
(żeby link zadziałał trzeba usunąć w nim odstępy)

Wytyczna nr 6 KE.
PRAWO SOCJALNE W TRANSPORCIE DROGOWYM
Rozporządz enie (WE) nr 561/2006, dyrektywa 2006/22/WE, rozporządzenie (EWG) nr 3821/85
s://ec. europa. eu/transport/sites/d efault/files/modes/r oad/social_provision s/doc/guidance_6_pl. pdf
(żeby link zadziałał trzeba: z przodu do niego dodać h t t p, usunąć w nim wszystkie odstępy)
~Www
Szoszon a tak swoimi słowami może być po białorusku bo polski kaleczysz
~yrteinhfggf
Nic tak nie charakteryzują "człowieka" jak jego cytaty.

Wątek "jak skończyć z dziad transami?"
~kiero
2021-04-06 09:31:53
"Płaca z kilometra to najlepsza forma wynagradzania kierowców... "
2021-04-06 11:15:48
"Moja stawka kilometrowa jest wysoka... Trza się cenić"
2021-04-09 13:48:34
To że mam z kilometra nie oznacza, że muszę wyprzedzać, bo wtedy więcej zarobię.
2021-04-15 19:14:01
"... Kierowcy podobno robią po 20tys w pojedynczej na legalu... "

Wątek "Ostrzegamy przed oszustami"
~kiero
2021-08-15 23:03:35
"Uwaga na kierowców z pakietem świadectw.
Ja pracuje 10 lat w jednej firmie, Jestem lojalnym bardzo dobrze zarabiającym kierowcą. Za sam staż dostaje 5000zł razem mam grubo ponad dychę.
Wkurzają mnie polscy kierowcy. To ciągle jęczy, narzeka, pije, pali i nic nie umie poza tym. Już nie mogę togo słuchać. Łazicie po parkingach i ciągle gadacie to samo. W weekendy to już istna masakra. Tego nie da się słuchać. Każda nachlana mo... a klepie to samo. "

Wątek "Dotkliwsze kary, tachografy - jak zmieni się transport o DMC do 3, 5 tony?"
~kiero
2021 -09-14 19:52:35
"Na hui... kierowcy diety... zarabia godziwe pieniądze... "
2021-09-14 20:04:25
"Zarabiam takie pieniądze, że nie przejmuję się wydatkami na jedzenie czy inne sprawy... od dawna... tego nawet nie liczę. "

Wątek " Protest"
~kiero
20 21-09-02 20:44:56
"kierowcy są niezdolni do żadnego protestu. Dostają sraczki, że mogą spoznic się na awizacje do biedronki"

Wątek "Strajk Generalny Kierowców"
~kiero
2021-09-15 08:14:29
"... Kierowcy to najsłabsza grupa zawodowa"
2021-09-1 5 08:23:52
"... nie wezmą udziału w żadnym strajku... będą... wyśmiewać strajkujących... "
2021-09-15 08:26:20
"Przykro.. . że... takie qurwy"

Wątek "Wysokie zarobki to mit. Kierowcy zawodowi jedną z najniżej opłacanych grup zawodowych"
~kiero

2021-10-23 10:49:19
"Polaczki zyebali totalnie... "

Wątek "Ja Ukrainiec polaku mów mi per Pan"
~kiero
2021-1 1-21 17:52:13
"... firmy wymieniły w 80% polaków na Ukraińców i te 20 % tez trzeba wymienić... "
2021-11-21 17:55:48
"Powiedzci e korą firma zatrudnia jeszcze polskich szoferów? NIKT! Jesteście nic. nie warci... Zniknięcie całkiem. Znaczycie tak mało, że nikt się wami nie przejmuje. A poczekajcie jak Niemcy sprawdzą Ukraińców. Polsk icieć kieroffca wyleci na dobre z kabiny. Jak na was patrzę bierze mnie na mdłości. Na szczęście już was prawie nie ma dziady szofery !"
2021-11-21 20:14:00
"Polki pracodawca ma solidnych pracowników z Ukrainy. Niemiec ma... parobków z Polski, dlatego tak marnie im płaci. "

Wystrzegajcie się złośliwej "chimery".
~Www
Szoszon nie na temat
~kiero
Szoszon wkleja wszystko jak leci.
Byle dłuższe było.
~kiero
Jak to szoszon pisał?
Poliaki łapią nielegalnych imigrantów w całej Polsce, następnie wiozą ich na białoruską granicę, prz rzucają na Białorus i polewaja zimną wodą żeby nie zawracali
~kiero
I celu światu kłamią, że robią to Białorusini
~mvhdgusvbf
Zmień płytę, stale szosokający i coś pytający, proszący i błagający, bo tylko ośmieszasz się.

Wątek "Kierowcy 'małych autek' nie myślą"
~Www
2021-0 6-12 10:38:39
"Ty swolocz... znalazł już raboti bo jak nie to mam pracę dla ciebie"
Wątek "Dlaczego rozłąkowe w transporcie jest takie ważne?"
~Www
2021- 06-12 13:12:57
"Te szoszon... , masz już pracu w PL"
Wątek "Problem z podwójną obsadą. "
~Www
2021-09-03 11:04:38
"Szoszon znalazł Ty już pracu w polsce czy dalej marzysz"
2021-09-03 17:34:47
"Szoszon.. . znalazł ty pracu w polsce"
2021-09-04 10:27:15
"... musisz obniżyć wymagania"
Wątek "Zarobki rosną 400 zł za dzien to już norma"
~Www
2021-0 9-04 20:01:47
"Szoszon I co z tą pracą w polsce"
Wątek "PORÓWNANIE zarobków. Uczciwe!"
~Www
202 1-09-11 06:57:27
"... szoszon... nie znalazłeś pracy... "
Wątek "Polska i Litwa jednym głosem w sprawie rewizji przepisów Pakietu Mobilności"
~Www
2 021-09-21 12:52:48
"Szoszon.. . dalej bez pracy jestes"


Jak widać, u niektórych niby to "panów szlachciców" (nie mylić z prawdziwymi) głęboko siedzi nacjonalizm, szowinizm, ksenofobia i t. d. i przy okazji wylewa się aż przez kraj. Jak szybko oni zapomniały jak przy hitlerowcach sami lub ich przodkowie nosili żółte kręgi na odzieży (tak samo jak Żydzi żółte gwiazdy) i byli traktowani nie lepiej niż Żydzi i Cygani.
Historia tak niczemu niektórych i nie nauczyła jak i nie uczy.
Nic dziwnego że Polacy żyjące poza Polską rzadko przyznają się (nawet rodakom) że mają polską narodowość.
I to są współczesne realia polskiej tolerancji wśród rodaków (ludzi jednej norodowości) / krajanów, o niby to "tolerancji" do ludzi innych narodowości (o szowinizmie / ksenofobii pod postacią antysemityzmu / rusofobii) nie ma sensu nawet i wspominać.
Wstyd i hańba.
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 18.208.172.3

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels