Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Scania R500, Iveco Stralis 500, czy MAN 18. 480

ID: 171623


Panie i Panowie! Chciałbym, żeby się wypowiedzieli użytkownicy aut Scania R500, Iveco Stralis 500 oraz MAN TGX 18. 480 lub 18. 540. Miło by było jakby ktoś jeździł wszystkimi podanymi autami i podał nr 1, ale opinie tych, którzy jeździli jednym z podanych aut są równie ważne. Rocznik od 2010 w górę. Jak spalanie, jak filr cząsteczek stałych, czy często się zapycha, jak z wymianą/czysczeniem/ naprawą? Najczęsstrze usterki/awarie? itd.

WAŻNE!! Żadne Dafy, Volva, Robury czy inne Jelcze nie interesują. Przedstawiam trzy konkretne pojazdy i tylko na ich temat oczękuję odpowiedzi. Uprasza się także o pozostawienie kultury na forum, czyli nie kłócenia sie i nie używania brzydkich słów.
Dzięki, miłego dnia życzę oraz pozdrawiam. Szerokości mobilki na trasie! :)

Posty (15)

Driver_Paweł
jak w temacie...
~Metyou R560
Mam scanie R560 jeżdżę nią sam, motor ten sam co w 500 mam to pod chłodnia Kraków - Mediolan - Kraków 39. 700 total spalanie nie wieksze jak 33l cały czas do oporu pod górki i odciencie 91km/h 2012r odpukac wszystko śmiga jak należy. Mana 540 nie polecam rozmawiałem kiedys z paroma kierowcami którzy jeździli takim i narzekali ze strasznie dużo pali 480 na pewno lepszy wybór niż 540 a z Ivekiem się nawet nie wyglupiaj chyba że nowe weźmiesz z gwarancją i po 3 latach im to oddasz i weźmiesz następne to wtedy możesz się pokusić. Ogólnie polecam scanie ja jestem zadowolony i polecam:)
~kiki
jak mam wydac 30tys wiecej za scanie to sorki wole iveco, mam 2 i nie narzekam
~maro
Te 30 tysięcy zwraca ci się w ciągu roku najpóźniej, pracujesz spokojnie zamiast tułać się po serwisach.
~GVC
Wszystko zależy ile chcesz wydac miedzy tymi autami jest dość znaczna roznica w cenie.
Scania numer ! 1 ! ale jeżeli ma się do wydania 30, 40 tysięcy mniej na pewno MAN ! 4 rok już wygrywa pod wzgledem niezawodności ! A jeżeli co to kup sobie scanie R420 lub R380 euro 5 z ad blue kupisz nowszy rocznik a spalanie będzie mniejsze niż w R500
~mati
jesli man to tylko 480, innego nawet np 440 nie dotykaj - szajs,
Driver_Paweł
R380 już totalnie odpada. Pytam o takie auta, bo planuje po górach jeździć, więc to musi mieć moc, żeby się wciągało pod nie bez problemu z tonami na pace.
~Metyou R560
GVC nie mów od razu ze mniejsze bo wszystko zależy gdzie jak i z czym:P mi R560 pali na Grecję pod chłodnia 2l/100km mniej niż R420:P
Driver_Paweł
Metyou R560 a powiedz mi taką rzecz, słyszałem, że R500 z tym silnikiem 15, 6 l są wadliwe strasznie i podobno na nie narzekają, a Ty skoro masz taki sam silnik u siebie to jak to wygląda? Z kumplem wczoraj rozmawiałem, to owszem polecał Scanię, ale mówił, żeby brać R420, 2010 rocznik max, nie młodszą, zchipować ją na 450 i że o problemach i awariach można zapomnieć.
~Metyou R560
600tys wybilo w tamtym tyg jazda na Grecję czasami Italia ciągle praktycznie pod 40t na totalu i odpukac wszystko pracuje jak należy. To jest prosty motor tam się nie ma co psuć i wytrzymały. Skoro masz smigac po górkach i z ciężkimi ladunkami to tylko V8 małe motorki będą dostawać po pii a V8 swobodniej bd pracował ja mam w swojej jeszcze obroty przy odcieciu 1150rpm po plaskim ładnie zostawia paliwa ogólnie jestem zadowolony
~eee
jak na gory to bierz iveco 500 scania 560 od brata pod gore zostaje w tyle i pali 1-2l wiecej na setke niz iveco, manami nie jezdzilismy chyba ze starymi ale 2 znajomych ma tga i tgx i nie chwala sobie ich mowia ze renowki lepsze
Driver_Paweł
ja jeździłem Iveciem Eurostarem Cursorem 430 to tam wszystkie te euro 5 Dafy 410, Volva 440, to wszystko lewym pasem brałem pod górę z 24 tonami, a Stralis 500 łykał mnie bez zająknięcia nawet. W Manie podoba mi się duża przestrzenna kabina, mówią, że te silniki w manie 480 są najlepsze, najekonomiczniejsze i ponoć mniej pali niż Iveco Stralis 500.
~Fajst
Mam tgx-a 440 i 480, 440-tka przy 25tonach wychodzi 29 litrow na italia-norwegia a 480 wychodzi 30 litrow na tej samej trasie ale radzi sobie duzo lepiej. Jesli chodzi o awaryjnosc to narazie maja one po 600tys km i oprocz obslugi to nie robie nic. 480 jest zywotniejsza bo to silnik 12l. Ja mana polecam, ale scanie rowniez, v-ka jest bardzo silna ma dluga zywotnosc, ale jesli chodzi o model to nie pomoge. A co do tgx 540 to sam jestem ciekawy opinii. Pozdrawiam
~GVC
Jak jest pod gorke to jest i z górki ! A dlaczego 380? hm. bo to były najlepsze silniki i będą ! żadna 440 czy 480 czy 560 nie da rady tyle polatac i pocieszyć się tym autem co 380 ! Wytarczypopytac fachowców ! 380 lataja do 2 000 000 km spokojnie ! jak się doba ! a zobaczysz ile polatasz na 560 czy 500 ! Bądź pewny ze zrobisz oczy jak ci przyjdzie robic wtryski albo co kolwiek przy V8 !
Driver_Paweł
Kolego GVC, mnie 380 nie interesuje, bo ja zamierzam jeździć po górach, wiec musi być mocne auto, które się gór nie boi. A co do "z górki" to i star200 i kamaz też zjedzie. Kolego Fajst różnica w spalaniu jednego litra to żadna różnica. W dużej mierze zależy ono od kierowcy, a jak wiadomo, dwóch (lub więcej) kierowców nie pojedzie tak samo jednym i tym samym autem. Bardziej mnie interesuje awaryjność, filtr cząsteczek stałych, czy czesto się wypala, jak z wymianą itd.
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 18.223.172.252

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels