ID: 166516
EKMT dla aut do 3, 5t dmc wymagane we Włoszech
ID: 166516
ID: 166516
Witam, czy ktoś wie od kiedy włosi mają prawo żądać EKMT dla aut do 3, 5t dmc. Na stronie BOTM/ITD jest tylko informacja "z ostatniej chwili" (czytaj styczeń 2014), że do zatwierdzenia certyfikatów nie jest wymagane, ale nie ma informacji o postępach w tej sprawie.
Z góry dziękuję za wszelkie wypowiedzi na ten temat. Każda wskazówka jest przydatna.
Witam, czy ktoś wie od kiedy włosi mają prawo żądać EKMT dla aut do 3, 5t dmc. Na stronie BOTM/ITD jest tylko informacja "z ostatniej chwili" (czytaj styczeń 2014), że do zatwierdzenia certyfikatów nie jest wymagane, ale nie ma informacji o postępach w tej sprawie.
Z góry dziękuję za wszelkie wypowiedzi na ten temat. Każda wskazówka jest przydatna.
Posty (40)
~michał | Podgląd konta eseese (2015-06-04 18:48:45) Ciekawe ilu Fachowców Profesjonalistów widziało coś takiego z bliska, a z tych którzy to widzieli jaki procent wie do czego to coś i w jaki sposób służ ile dziadowskich psiwożników wie co to? | |||
ese
| ~michał (2015-06-04 18:53:37) - Jak najbardziej. Bo fachowiec to ten który coś potrafi, a nie ten, któremu udaje się poruszać w zakresie mizernej znajomości tematu. To, że w obecnej chwili nie jest mu konkretna wiedza niezbędna nie znaczy, że ma jej nie posiadać. Oczywiście jeśli się uważa za zawodowca | |||
ese
| ~michał (2015-06-04 18:58:07) - Przewoźnik może nie wiedzieć jeśli ma zatrudnioną osobę która zna temat. Za to kierowca to wiedzieć musi. On jest tam sam. | |||
~michał | To, że w obecnej chwili nie jest mu konkretna wiedza niezbędna nie znaczy, że ma jej nie posiadać. czyli fachowiec " musi " wiedzieć to czego nawet nie wie że " musi " wiedzieć, bo to czego nie wie że mu się może przydać może być mu niezbędne? dziadowsko/psiwo żnicza logika żeby zawsze zwalić na kierowcę menda weżmie ładunek a kierowca " musi " wiedzieć jakie dokumenty/procedury są niezbędne do transportu tego ładunku? ! | |||
ese
| Temat prosty. Kierowca ma na stanie komplet dokumentów. I MUSI wiedzieć jakich w danym przypadku użyć. Ale KIEROWCA. Nie przyuczony do trzymania kierownicy i kręcenia w stronę w którą nawigacja każe przypadkowy delikwent. | |||
~michał | a kto jak nie menda psiwożnicza powinna NIEZBĘDNE DOKUMENTY dostarczyć kierowcy i owego kierownika ZAPOZNAĆ Z PROCEDURAMI NIEZBĘDNYMI W DANYM PRZYPADKU? | 1 | ||
MJDTransport
| ale proszę nie róbmy tu dyskusji ogólnej czy kierowca czy menda czy inne wsio... ja na rządowej stronie nie widzę informacji o wejściu w życie wymagalności takiego EKMT, to mam rząd zaskarżyć? ? i robić walkę z wiatrakami? potrzebuję konkretnej informacji, czy ktoś wie od kiedy to obowiązuje, i czy nie warto rozdmuchać tematu jak z niemieckim MiLogiem.. | |||
~michał | stałem z kierowcą który został zatrzymany w itali bo makarony ' zaaresztowały auto ' bo wiózł towar z włoch do niemiec który docelowo miał trafic do rosji = 2500euro i zakaz wjazdu tym zestawem przez 3 miesiące do włoch | |||
~lubiący browara | -MJD to jest wymagane już od kilku lat ! makarony jako jedyny kraj z UE wymaga tzw centa na transport poza unijny, ww tamtym roku łapnęli auto z mojej firmy to koszt wykupu wyniósł 5300 euro + zakaz na 3 miesiące dla zestawu | |||
capri
| ~michał (2015-06-04 19:21:07) "a kto jak nie menda psiwożnicza powinna NIEZBĘDNE DOKUMENTY dostarczyć kierowcy i owego kierownika ZAPOZNAĆ Z PROCEDURAMI NIEZBĘDNYMI W DANYM PRZYPADKU?" Tak jest. A lekarz powinien każdorazowo wyjaśniać pielęgniarce "procedurę" mierzenia ciśnienia i wypełnić za niego kartę pacjenta, dyrektor szkoły nauczycielowi dać w rękę program nauczania otwierając go na właściwej stronie i wpisując temat do dziennika, kapitan statku uczyć nawigacji... etc., etc. Bo to szef odpowiada, "jego małpy, jego cyrk". Wykonywać profesjonalnie (!) swoich obowiązków pracownik nie musi ani się do nich należycie przygotować. I tylko wypłata ma być "godna" za tę "fachowość". | |||
~michał | profesjonalny kierowca jest w 100% przygotowany do wykonywania zawodu kierowcy po ukończeniu kursu na prawo jazdy oraz uzyskaniu kwalifikacji nie wymagam od mend " kazdorazowego " przygotowania do wykonania zadania transportowego ale wymagam od mend że jak menda chce żebym woził odpady czy inne specjalne ładunki wymagajace specjalnych warunków/dokumentów to MENDA MA JE DOSTARCZYĆ I ZAPOZNAĆ MNIE Z NIMI | 1 | ||
~michał | capri a czy lekarz pielęgniarce czasem nie mówi ile i jakiego specyfiku podać w konkretnej sytuacji - czy to nie to odróżnia lekarza od pielęgniarki? ! | |||
~michał | ciekawe jak się uczą twoje dzieci, bo moje dziecko w mojej szkole uczy się według programu który dostarczył im dyrektor przed rozpoczęciem roku szkolnego | |||
capri
| Oczywiście. Mówi co jest do zrobienia. Ale nie dobiera jej strzykawki, nie stoi z wacikiem za jej plecami itp. To zresztą tylko poglądowa a*alogia, nie da się wszystkiego porównać tak wprost. Autor wątku szuka wiedzy, mam nadzieję, że nie tylko tutaj. Ja to cenię. | -1 | ||
~michał | kapitan statku również zostaje zapoznany ze spacjalnymi warunkami specjalnych ładunków oraz ze specjalnymi warunkami panującymi na danym akwenie | |||
~michał | i w tym przypadku " warunki transportu " sa nieco odbiegające od " normalnych " - autor wątku nie pyta czy potrzeba CMR tylko o nieco bardziej specjalistyczne warunki/dokumenty i własnie takiej specjalistycznej wiedzy łese oczekuje od kierowcy? ! nie od mendy psiwożniczej, tylko od kierowcy? ! | |||
capri
| Jesteś pewien, że dyrektor wręcza program? Podręczniki też wybiera? Nie sądzę. Nie wyobrażam sobie, żebym przyszła do pracy nieprzygotowana. Nikt nie wie wszystkiego, ale kto stoi w miejscu, ten się cofa. Każdy zawód wymaga dziś samokształcenia. A jak się chce, by ktoś nam dawał na tacy to, czego ma prawo oczekiwać zatrudniając, to... może być drogo. | |||
~michał | kierowca przychodzi w 100% przygotowany z prawem jazdy i karta do tacho. czego ma sie nauczyc przed rozpoczęciem pracy jak nie wie co będzie wymagał do niego szeryf? ! | |||
~michał | nie no sorry... w życiu nie wybierałem sam podręczników, zawsze zostały narzucone " z góry ". | |||
MJDTransport
| nie jest od kilku lat.. mówimy o autach do 3, 5t dmc, w zeszłym roku nie było, jak można zresztą przeczytać na stronie BOTM/ITD, dopóki nie zatwierdzą certyfikatów i wzorów, to nie obowiązuje... komunikat z 16 stycznia 2014. Ale nie ma nic więcej, żadnych postępów w sprawie, bo nie ma informacji na stronie rządowej... normalny człowiek tak by to zrozumiał, zresztą z prawnikiem też rozmawialiśmy i nie miał pojęcia że to weszło w życie... | |||
capri
| ~michał - Nie Ty. Ale raczej nauczyciel niż dyrektor. Na pewno. | |||
capri
| Owszem. Jak nie ma innego wyjścia, bo się ludzie nie mogą dogadać. Najprościej mówiąc. Ale zasada jest inna, prawda? I może dość dygresji. Pozostaję przy zdaniu, że lepiej w zakresie swoich kwalifikacji wiedzieć więcej niż mniej. I że zawsze warto wiedzieć gdzie szukać. I jeszcze, że lepiej szukać, pytać niż strzelać pretensjami mniej lub bardziej celnie. | |||
~michał | chodzi o to że to jednak osoba / zwierzchnik powinien zapewnić pracownikowi mozliwość wykonywania zadań ( tym bardziej specjalnych ) w ramach określonego stanowiska do którego jpracownik est przygotowany - spedytor po szkole również zostaje zapoznany ze specjalnymi procedurami panującymi w konkretnych przypadkach/załadunk ach/rozładunkach u klientów | |||
~michał | oczywiście też jestem że lepiej wiedzieć więcej i dążyć do samodoskonalenia - odniosłem się do wypowiedzi łesego : ' Przewoźnik może nie wiedzieć jeśli ma zatrudnioną osobę która zna temat. Za to kierowca to wiedzieć musi. On jest tam sam. ' | |||
~kiero | co to jest ten ENKAWUDE? bo nie wiem i chętnie sie dowiem jak mi ktoś objaśni | -1 | ||
MJDTransport
| ludzie, .. rozmowa miała się toczyć na temat EKMT w IT dla 3, 5t dmc. :) | 2 | ||
~Masterek | Dlatego przewoźnicy biorący z IT towar na RUS, który wiozą faktycznie na terminal przeładunkowy np. do PL, wypisują swoje CMRki z adresem przeznaczenia w PL, a oryginalne CMRy na RUS chowają, żeby w razie kontroli nie wyszło, że towar z przeznaczeniem na RUS, bo wtedy właśnie potrzebny TIR, EKMT. | 1 | ||
MJDTransport
| jak już sprawdziliśmy we wszystkich możliwych instytucjach, w naszym kraju nie ma możliwości zdobycia EKMT na auta do 3, 5t dmc... | |||
~ku-ku | O losku! | |||
MJDTransport
| a włosi, jako jedyny kraj w Unii, wymyślili sobie, że żądają EKMT bez względu na dmc, nie tak jak reszta od 3, 5t. Kończymy wątek i zastanawianie się, kto komu i dlaczego. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.