Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Stralis traci moc pod górę, ktoś poradzi?

ID: 162756


Witam. Jestem posiadaczem Iveco Stralis euro 5 (tak wiem, że stary, ale nie stać na nowego). Ostatnio miałem sporo kłopotów z brakiem mocy czemu była winna uszkodzona turbina po regeneracji, teraz około miesiąca było wszystko ok do dzisiaj gdy zaladowany maksymalnie wyjechałem w trasę po górach. Zapaliła mi się żółta kontrolka silnika i samochód osłabł do tego stopnia, że pod górki na A4 (niemieckiej) traci prędkość nawet do 30 km/h. I teraz będzie najciekawsze, że gdy włączy się wentylator schladzajacy silnik to po ok 2 sekundach ciągnik dostaje kopa jakby włączyła się dodatkowa turbina, nawet automat zmieni bieg na wyższy, a gdy wentylator przestanie chodzić to po 3-4 sek znów traci moc :- (
Może ktoś spotkał się z takim przypadkiem i pomoże mi rozwiązać problem?
Z góry dziękuję

Posty (32)

~gram
kiedyś miałem podobny problem z mocą w starym lisie pod góre do 20/h schodził, przyczyną był zatkany filtr ad blue, jest za kabiną
pawelt1975
Tu nie mogę tego zrobić.
~jack
Sprawdz modul sterujacy geometria turbiny.
pawelt1975
Ostatnio filtra adblue nie wymieniłem, ale 4 miesiące temu w ogóle nie pobierał adblue, a chodził jak rakieta. Zastanawiam się jakie powiązanie może mieć wentylator do mocy bo to dziwne!
~astrolog
pawlt po 3 mln kilometruw to jusz duzo nie namieszasz kup inny

-1

pawelt1975
Czy ten moduł jest z przodu silnika przykrecony? Jeżeli tak to już wymienionych nowy
pawelt1975
Astrolog nie stać mnie na nowy, ten ma 900 tyś, może jeszcze ze 200 tys pojezdzi?
~scania
ty się taką paścią puszczasz na Bad Hersfeld? Jak Ci klęknie to złomu braknie na pokrycie kosztów

-1

pawelt1975
Jeżdżę po całej Europie od Norwegii po Hiszpanie, jak ma paść to padnie. Widziałem i nowe zestawy jak ściągają, więc nie ma reguły.

1

~astrolog
pawelt w serwisie u turka albo innego brudasa licznik cofneli o 2mln to teraz faktycznie masz 900 tys moze to od ostatniego przegladu tyle sprawdz dobrze
pawelt1975
Oczywiście cofneli, bo Stralis wcześniej jeździł 48 godz na dobę w poczwornej obsadzie i średnia conajmniej 120 km/h żeby nakręcić 3 mln km.
Dobrą radę mi dałeś :- (

1

pawelt1975
Musze jutro uderzyć do serwisu bo tu nic się nie dowiem
~gram
pawel tu sami zafcy tematu, zarówno po jednej jak i po drugiej stronie, swojego strarego lisa sprzedałem bo szofer na emeryturę przeszedł znał go na wylot, pewnie bym teraz Ci pomógł, mogę życzyć tylko powodzenia
~martinez
zadzwoń po 664017809 to ci podpowiem

1

~z.
pawel poszukaj serwis iveco na rudzie slaskiej, goscie sa powszechnie uznawani za magikow i krotkiej konsultacji telefonicznej raczej nie odmowia.
~sid
podlacz wentylator na krotko niech caly czas pracuje
pawelt1975
Sid, nie można tak podłączyć bo to nie jest osobowka, tu jest visco, a nie wentylator elektryczny. Dziwi mnie jaki ma związek z przepływem mocy?
~Max
Przyczyn może być 10, musisz jechać na diagnostykę silnika, być może jest to jakiś czujnik, a może masz słabą kompresję, ale raczej jak się zapala lampka od silnika, to wskazywało by na błąd w sterowaniu, komputer pełni rolę mózgu, który pobiera informację z poszczególnych czujników, i na tej podstawie daje odpowiednią dawkę paliwa w odpowiednim miejscu, sam to sobie możesz filtr paliwa i powietrza sprawdzić
~Max
Żółta lampka zapala się wtedy jak komputer otrzymuje błąd od jakiegoś czujnika, lub czujnik ten czy sonda w ogolę nie ma łączności z komputerem, w niektórych modelach nawet błyska ( kody błyskowe ) są zapamiętywane w pamięci komputera
pawelt1975
Dziękuję Max muszę jechać na serwis bo wszystko sprawdziłem co udało mi się na parkingu sprawdzić, wszystko jest ok. Dziwi mnie połączenie wentylatora z przepływem mocy.
~janek
Pewnie uslyszal za jaka stawke jedziesz i stracil moc

-1

pawelt1975
Janek mnie stać na serwisy w Norwegii, Danii i w Niemczech więc moja stawka jest odpowiednia, nie żałuję kasy na części boczne g... a bata nie ukrecisz
~Max
Wystarczy że czujnik temperatury cieczy chłodzącej będzie dawał błędne informacje to kopa, mogą to być też tylko zaśniedziałe złącza na kostkach
~zuk
ciesz sie ze nie jezdzisz tym w uk raz w miesiacu bylem na serwisie [ deskabyla czerwono zolta po deszczach] malo pali duze lozko
~Tomcio
Czujnik cisnienia doladowania z prawej strony na kolektorze do wymiany.

1

pawelt1975
Właśnie skończyli testy w serwisie i diagnoza to zbyt mocna turbina która daje za dużo mocy na silnik, a komputer dla bezpieczeństwa redukuje ta moc. Prawdopodobnie jest uszkodzony czujnik o którym napisał Tomcio, nie wymienili bo nie mieli na magazynie, skasowali tylko błędy i po jeździe próbnej na razie jest ok

1

pawelt1975
Dziękuję wszystkim za pomocne rady :-)
~Martin
Zobacz szczelność wężyka ciśnienia powietrza, który dochodzi do turbiny u mnie troszkę sparciał i tracił na mocy.
Trucker1234
Normalna sprawa w IVECO. Jak zapala się kontrolka silnika to traci 50 % mocy. Najczęstszy powód to awaria czujnika AdBlu. A powiązania z wentylatorem są bardzo proste. AdBlu służy do schładzania i dlatego komp wariuje gdy włączy się wentylator i schłodzi motor. Pozdrawiam

1

pawelt1975
Wymieniłem czujnik na kolektorze ssacym i teraz to nie te same auto, silnik wyskakuje z ramy. :-D
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 54.224.124.217

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels