Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Renault Trucks T- warto kupić?

ID: 162031


Jeździmy z cysternami i zastanawiamy się nad kupnem nowej renówki T. Auto fajnie się prezentuje (widziałem ostatnio Wektę). Mamy dostać ciągnik do testów, ale interesuje nas opinia od tych którzy już trochę nakręcili kilometrów. Macie już jakieś doświadczenia?

~McMack
*.dynamic.mm.pl

Posty (66)

~Ł ysy
Koleś piszący o cenie T jest The Beściakiem.
Za jedno Volvo są dwie T etki.
Chyba na parkingu słyszał?
To musiał być parking.

1

~Antek
Wszyscy wiemy że ta sama firma zrobi super rodukt jak i wadliwy i to nie koniecznie celowo. Inny kształt, inne części, inne wymogi wzgl komputera dostosowane do auta w całokształcie mogą sprawić że dana linia jest po prostu felerna. Czekam na inne sygnały w tej sprawie. Auta są nowe technologicznie, więc na podstawie większych danych można wysnuć wniosek czy produkt jest felerny czy to jednostkowe przypadki.
~xxx
Krótka opinia T460 po 300 tys. 20-24T na Włochy przez Brennero. ok 100 km na pusto w kółku ok 3400 km, wychodzi maks 31l/100km. W górach łyka - ale wychodząc na równe ładnie oddaje. Trasa Zielona Góra - Rzym z ładnkiem 3 tony - spalanie 21/100. Zasada to jak najwięcej tempomatu plus czasem praca nogą na gazie - by szybciej uruchomić wolny bieg. Odcięcie na 88. Olej co 50 tys - bez dolewek. W prowadzeniu przyjemne.
~Pablo
T. Y. L. K. O. D.. A.. F..
~Antek
Pablo - a jak z gwarancją na DAF-a? bo słszałem że jest tylko papierowa, co by nie wysiadło to wina kierowcy, paliwa lub złego użytkowania.
~Mastee
Nie polecam! Skrzynia to dno, ADBLUE to syf, silnik pracuje jak sieczkarnia, zawieszenie kabiny skrzypi, prowadzi się jak furmanka!!! Mamy kilkanaście takich T - uprzedzali przy zamówieniu, żeby zawrzeć kontrakt serwisowy z rozszerzeniem gwarancji na 4 lata... odmówiliśmy bo nigdy Renault tak się nie sypało!!! Auta mają po 150 - 300 kkm nakręcone - każde miało wymieniane jakieś elementy (sondy?) od adblue - poza gwarancją - bo niby nasza wina, padają też kompresory, impulsatory, elektronika to porażka !!! Same straty! Nigdy więcej tego złomu!!! Nigdy więcej EURO 6 - przy zmianie floty cofamy się na używane EURO 5 MAGNUM!!! i MANy TGXy! też do EURO 5! Ostatnio się dowiedziałem, że nowoczesne ciężarówki (wg. DISCOVERY TV - TRUCKI) znane u nas jako EURO 6, na bliskim wschodzie działają z normą EURO 3 i 4 - tam ponoć problemów nie ma takich jak u nas... Oddajcie nam MAGNUM! Oddajcie nam ACTROSA MP3!!! Oddajcie MANA TGA !!! bez ulepszeń ponad euro 5!!!

1

~Pablo
do Antek

jeden DAF z lipca 2015 w listopadzie 2015 świeca żarowa ogrzewania postojowego, później przegląd na 90000km i następny w wakacje roczny...
w styczniu wypadnie przegląd na 180000km - takie były wizyty w serwisie

Drugi jest z grudnia 2015, wyjechał pod koniec stycznia 2016, jak na razie była jedna wizyta na 90000km, w styczniu będzie roczna
~k, sz
Nowy RENAULT seria T 480 KM. z płaską podłoga, dostałem do testowania dzięki Renault Truck Polsad w Kutnie. Sama bryła kabiny może się podobać, szare wstawki a są to schowki tzw. robocze dobrze się komponują z resztą. Pierwsze wrażenie bardzo pozytywne, nowoczesne przetłoczenia na boku nadają agresywnego charakteru.
Otwieramy bardzo duże drzwi i ukazują nam się cztery szerokie stopnie, między stopniami jest uchwyt do otwarcia jednego ze schowków, dodatkowy uchwyt pomagający wejść niskim osobą. Pomysł wart pochwalenia.
Wchodzimy do środka i pierwsze wrażenie dobre, deska rozdzielcza z dużym 7 calowym wyświetlaczem z ciekawym menu w komputerze, w opcji jest jeszcze jeden lecz u mnie go brak.
Pierwszy odruch i chce ustawić kierownicę i tu pierwsze rozczarowanie bardzo słaba regulacja kierownicy, nie mówiąc już o samym przycisku umiejscowiony za stacyjka ciężko dostępny.
Przełącznik automatycznej skrzyni biegów umieszczona jest pod kierownicą, wiec nic nie przeszkadza w swobodnym przemieszczaniu się po kabinie tym bardziej że mam płaską podłogę. Bardzo fajny gadżet znalazłem w zamykanym schowku nad deską rozdzielcza, lusterko wysuwane.

Źle zagospodarowana wysuwana szuflada z lodówka, brak wyświetlacza temperatury, po uniesieniu łóżka można otworzyć szerzej pokrywę lodówki.
Brak szuflady pod deską rozdzielcza na arkusz A4.
Mocowań do lampek już nie dodano wiszą chaotycznie, choć podświetlane boki taśmą Led robią miły nastrój. Brak możliwości wyprania pokrowca z łóżka dolnego, nigdy nie wiadomo po kim dostanie się auto, powinien być osobny materac, bo ten jest przymocowany na stałe. Można było dać bagnet do sprawdzania oleju pod maskę a nie pod kabinę, bagnet łatwo dostępny zachęca do sprawdzania poziomu oleju.
Uchwyt na kubki nie uniwersalny, brak możliwości włożenia kubka z uchem, bardzo płytki zdarzało mi się wcisnąć jakiś przycisk w panelu klimatyzacji sięgając po kubek, zastanawiam się czemu producent nie dał uchwytu na 1, 5l wodę przecież miejsca nie brakuje, tak ładnie ukrył wnękę w drzwiach na butelkę że tylko przypadkowo ją znalazłem.
Duży schowek zewnętrzny trudno dostępny dla niskich osób, do tego duża klapa a mały otwór, można byłoby zrobić większy

Brak zagospodarowania dużej i wysokiej kabiny w tylnej części w wersji z dwoma łóżkami, można było dać półki na tylnej ścianie myślę że podwójna obsada może mieć problem z rozpakowaniem rzeczy osobistych. W wersji bez stolika robienie sobie jedzenia i oczywiście samego konsumowania nie jest zbyt wygodna, szkoda ze trzeba dopłacić 6000 tys. euro tak dużo żeby sobie normalnie zjeść.
Warte uwagi jest nocne podświetlenie sufitu, choć można było dać jedną lampę do podświetlenia podłogi.
Postarano się także o wejście AUX oraz USB można posłuchać sobie własnej listy, lub audiobook. Jeżeli ktoś ma ochotę posłuchać płyt, odtwarzacz też jest. Choć sterowanie radiem znane z aut osobowych marki renault jest dość skomplikowane jeśli nikt nie miał do czynienia z tym urządzeniem wcześniej.
Na tylnej ścianie umieszczono ciekawego pilota do sterowania ogrzewaniem postojowych, radiem, oświetleniem oraz otwieranie i zamykanie drzwi okien i szyberdachu. Posiada wyświetlacz na którym podana jest godzina i temp. ogrzewania oraz dwa gniazda 24v. i 12volt.

Panel środkowy zrobiony dość ciekawie, elektryczny hamulec postojowych rzuca się w oczy swoją wielkością. Trzy pokrętła jedno od sterowania tempomatem, drugi oświetleniem wnętrza a trzecie pokrętło od klimatyzacji i ogrzewania postojowego. Choć wyloty powietrza rodem z Dacia Logan pewnie wersja budżetowa dobrze rozprowadzania strumień powietrza, myślę że lepiej niż kratkowe nawiewy, I nie zaliczona liczba schowków.
Panel do obsługi lusterek bez zbędnych przycisków, jedno pokrętło i cztery punkty do ustawienia +0. Opuszczanie szyb kierowcy i pasażera, lecz na próżno tu szukać włącznika ogrzewania lusterek, ten został przeniesiony na panel sterowania ogrzewaniem w centralnej części.
Co do schowków pod łóżkiem, to do lewego dostęp jest od środka jak i od zewnątrz. Prawy został przydzielony i tam umieszczono lewarek, hak holowniczy itd. Myślę że to kwestia bezpieczeństwa zadecydowała o stronie od pasażera.
We wnękę można schować dużą torbę podróżna.
Jeżeli chodzi o rolety przeciwsłoneczne, uważam że nie do końca wszystko przemyślano. Po zaciągnięcia prawej rolety od drzwi zasłania ona całe górne lusterko i podczas skręcania w prawo znika końcówka naczepy. Przednia roleta tez bez szału. Wąska, zostawia szczelinę, domyślam się ze schowek na kartę paliwową ma uzupełnić tą przerwę. I mogłaby być dłuższa. Podsumowując. Na odcinku Łódź -Jour-Les-Tours we Francji i powrót do Łodzi, zrobiłem 3650 km. Połowa tej drogi to teren górzyste, przez Świecko, Saarbrücken i dalej A4 na Paryż, droga powrotną w odwrotnej kolejności. Wysokość wahała się od 80 do 456 m. n. p. m, waga ładunku to 10 i 19. 8 t na powrocie. Spalanie wyszło z komputera 27, 7l co wydaje mi się dobrym wynikiem, średnie zużycie AdBlue 2, 23l na 100/km, Było sporo ostrych podjazdów
Ogólna ocena jest bardzo bobra. Myślę że to auto jest dobrą alternatywą dla droższego o prawie 10 tyś euro volva, niczym nie odbiegało technicznie podczas jazdy z 500 konnym volvem euro 6. Pozdrawiam

1

~Zmęczony renówką
Mamy 3 egzemplarze t460. W pierszym wymieniono 3x wtrysk adblue, wyświetlacz licznika, tachograf, kompletne sprzęgło, (niestety tylko wtrysk adblue na gwarancji), nadal biegi wyskakują i przy podjazdach z ładunkiem pod wzniesienia ślizga się sprzęgło. Przebieg 400 tyś km. W drugim podczas pierwszego kursu błąd adblue. Przy przebiegu 1000 km druga wizyta w serwisie w Koninie. Porażka jednym słowem.

1

~ciężki transport
nie polecam co się nie zepsuje to w serwisie nie mają części. nawet wycieraczek nie można dostać to tego g*wna.

1

~KaTer
yebać biedę! Tylko ciężarówki Hyundai lub Scania!
~tago
Te Scanie, to sobie wsadź tam, gdzie ja sobie nie dam rady wsadzić.
~tago
Dostałem do testowania T520 na dwa tygodnie. Powiem krótko. Auto zrobiło na mnie bardzo pozytywne wrażenie. Przede wszystkim zawieszenie kabiny i komfort jazdy pierwsza klasa. Jeździłem po Niemczech i Szwajcarii z tonażem do 16 ton. Spalanie wyszło 22, 35 l
~michał
konkretnie psuje sie czy nie??
~Byznesmen Wiejski
Kupujta Reno bo warto. Moje Siofery jeżdżą 3, 1 i se chwalo. Najlepszego Zyczeeeee.
~Gama T 460
Mam pytanie odnośnie Webasto, jak sobie daje radę czy nagrzewa kabinę? Z tego co zauważyłem jest zamontowane pod fotelem kierowcy i jest tam tylko jedno wyjście ciepłego powietrza. Czy jest może jakieś rozprowadzenie ogrzewanego powietrza?
~adam
Webasto daje radę, drugi wylot jest nad dolnym łóżkiem za fotelem kierowcy. Taki układ zmusza kierowcę do spania nogami w kierunku wylotu ciepłego powietrza inaczej ciepłe powietrze wychodzi na twarz śpiącego kierowcy.
~hmmm
warto i tyle to nie daf dla sioferóff
~Mateusz
Dostałem 520 płaska podłoga materac bardzo wygodny rewelacja spalanie 22. 5 już napewno z niego nie wyjdę rewelacja
~Mateusz
Pali 32 litry pusto pełno kto mówi ze mniej niech powie jak
~Paweł
witam, jak zdemontować siedzisko w renalut gamma t460
~Kama
900tys głowica do remontu, awaria w Itali
~Kama
Druga awaria pod Szczecinem, awaria przewodu paliwowego nie wiem dokładnie o który chodzi dostępny tylko w ASO
~Kama
Spalanie -austria, Włochy, Czechy, Niemcy 33-32
~Kama
Wałek do wymiany 750tys
~Kruszynka
Latam T 480 polecam tylko jak się dba tak się ma
~Jutek
Trochę tańszy od reszty. wiecej pali, drogie części. ale mocny za to. ogolnie spoko.
Każde auto fajne jak co dzień śpisz w domu
~Mariusz
460 remont silnika przebieg 1. 1 mln
~Miki
Nowe renault turbocompaud kosztuje 121 tys euro na pełnym wypasie mowa o 480 miałem na teście jestem zadowolony w porównaniu volvo podstawa 20 tys eur drożej
~Michaelis
A mój stary były niemiecki szef zawsze mówił: "Renault to takie Volvo z Aldika... " Hmmm, coś w tym chyba jest.
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 54.226.25.246

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels