Renault Trucks T- warto kupić?
ID: 162031

Jeździmy z cysternami i zastanawiamy się nad kupnem nowej renówki T. Auto fajnie się prezentuje (widziałem ostatnio Wektę). Mamy dostać ciągnik do testów, ale interesuje nas opinia od tych którzy już trochę nakręcili kilometrów. Macie już jakieś doświadczenia?

~McMack
*.dynamic.mm.pl

Posty (45)

~byly nievolnik
2015-10-23 14:15:38
sprawdzian cos za duzo opcji wymieniasz jako kierowca, kolejna sprawa podaj prosze ile litrów pojemnoiści ma lodówka i zamrażarka??
Sprawdzian
2015-10-23 14:31:12
Lodówka o pojemności 24l w schowku środkowym pod kanapą, wyciszona z termostatem i kontrolą akumulatorów pojazdu. Podkreślam JEŹDZI (ŁO) SIĘ ; )
~krzysio
2015-10-23 17:02:58
Jeżdzę tym od stycznia i można powiedzieć że w tej renówce mieszkam. Żeby sprawdzić olej, trzeba kabinę podnieść. Wskaźnik elektroniczny niby jest, ale działa prawidłowo tylko wtedy kiedy auto stoi na płaskim i poziomo. AdBlue wystarcza na jakieś 300 km mniej niż paliwa, a rezerwa się zaświeca mniej więcej w połowie zbiornika. Po wyłączeniu kluczyka nieraz gaśnie, nieraz nie. Do 30 000 km bierze olej, później już nie. Z punktu widzenia kierowcy, do zamieszkania w nim, wolałbym volvo, jednak o ile mi wiadomo za jedno volvo można mieć dwa auta renault, więc pewnie każdy się pokusi na taniochę. W zbiorniku AdBlue magnes z sitkiem urwał się po miesiącu. Osłonki za kabiną, które się odchyla, żeby wejść za kabinę, zaprojektowane beznadziejnie. Plastik kruchy i wystają w taki sposób, że po odsłonięciu plandeki uderza się w nie rurkę od plandeki i w wielu renówkach widziałem połamane. Dlatego ze swoimi obchodzę się wyjątkowo ostrożnie przy otwieraniu plandeki.
Webasto działa na automacie i włącza się i wylącza automatycznie. Do tego lodówka i komputer. W efekcie jak stanę o 18:00, to 08:00 rano już nie ma prądu. Baterie kicha i tyle. Zawsze odpalam silnik na 20 minut tuż przed snem. Schowków wewnątrz mało, ale rozwiązaniem mogą być szafki zamiast górnego łóżka. Jednak zrobiłem 105 000 i jeszcze nic się nie zepsuło.
driverlodz
2015-10-23 18:17:06
no to który kierowca wie ile litrów ma pojemność lodówka!!!wie czy jest duża i ustawna, a tu masz szybką odp. więc dobra handlowcu z dzialu PR Renault TRUKS wystarczy jezdzilo sie po placu!!!ja jezdziłem pare lat magnumką i wiem co znaczy reno w szczegolności jakość wykonania
~AbraKadabrA
2015-10-23 21:18:02
W DAF ma 46L w Renault T high ma 40L w Iveco 60L a active space 18-20L. Jestem kierowcą i to wiem gdyż jeździłem każdym z tych aut i czytałem o wyposażeniu, bo interesuje się własną pracą i tym czym jeżdżę, bo jestem zawodowym kierowcą a nie durnym posiadaczem C+E.
driverlodz
2015-10-23 21:24:18
i lepiej Ci z tym, bo ja wolę wiedzieć jak dobrze zamocować ładunek, jak czas pracy obliczyc by tacho ok, i leżanka jest wygodna a pojemnośc jest ważna jak włoże róznego rodzaju butelki A Ż ŻYCIA WIEM ŻĘ LITRY NIE ODPOWIADAJĄ RZECZYWISTEJ USTAWNOŚCI I POJEMNOŚCI!!! abrakadabra a wysokośc stopnia wejścia do kabiny znasz i twardość materaca i jakie akumulatory ma scania seri L
driverlodz
2015-10-23 21:28:05
mój kumpel nawet zna stopięn spręzania na kazdym cylindrze (bo on jest prawdziwy kierowca) ale 3 bramy przestawił i 3000 za tacho wyłapał -bo nie było parkingu
~krzysio
2015-10-24 02:23:12
A kto normalny liczy pojemność lodówki. Jest niezła, ale ma ten przycisk do wysuwania niepeaktyczny. Łatwy, żeby go chwycić i wysunąć. Jednak, jeśli wstawiłem sobie przyprawy w tę wnękę pod uchwytem, to butelka z ketchupem ciągle mi przy hamowaniu wysuwała lodówkę. A ta, kiedy wyjeżdża, taranuje wszystko na swojej drodze, bo jest dość ciężka i zamiata wszystko z podłogi :) Kto ją wysuwał, ten wie. No i ma dziwne to otwarcie, najpierw trzeba ją wysunąć, a później otwierać z góry. Kiedy nie wysunięta do końca, łatwo sobie palce przytrzasnąć, kiedy masz drzwi do połowy otwarte, a szuflada wraca.
~ccc
2015-10-24 09:22:56
nie ma aut idealnych sa tylko dobrzy ale zli szoferzy na dzien dzisiejszy wszystkie marki sa na jednym poziomie niewazne czy to renault volvo scania czy iveco
~Marek
2015-10-24 09:40:32
krzysio moze napisz do producenta ketchupu, zeby zaprojektowali nowy kształt butelek, ale nailepiej we współpracy z Renaultem, bo sie lodówki otwieraja. Bosze widzisz i nie grzmisz
~krzysio
2015-10-24 11:22:14
Marek. Ketchup, to tylko przykład. Tam wszystko co postawisz i sięgnie do wysokości uchwytu to podczas hamowania otworzy ci lodówkę. Ot taki projekt niepraktyczny pod tym względem. A szkoda, bo ten schowek fajny i pod ręką. Zresztą. Jeśli nie widziałeś, to po co się udzielasz, jeśli nie wiesz o co chodzi.
~lolek
2015-10-24 11:45:07
krzysio łeb se podnieś do sprawdzenia oleju a nie kabine... przeciez wiadomo ze sprawdza sie na równym terenie i w poziomie... poza tym co mnie to interesuje, jak sie zatrze to se firma kupi nowy...
~krzysio
2015-10-24 13:40:33
łeb, to ci obetną islamiści. ito już wkrótce
~Ł ysy
2015-10-24 14:28:22
Lolek. Zanim firma kupi furę ciebie burka zniszczą komornicy.
Chyba wiesz za co?
VincentVega
2015-10-24 15:06:08
Nie kupujcie tego badziewia Renault T może to i jezdzi ale pierwsze 50 tys km...
później co tydzień na serwisie bo co chwila jakieś błędy w komputerze wyskakuja i słynne haselko "ZJEDZ DO NAJBLIZSZEGO SERWISU"
w kabinie pełno plastiku... schowki porobili jakby tym ich autkiem miało się jezdzic od 7 do 15...
co chwila coś się łamie urywa niszczy...
podsumowując Renault T może i ładnie wygląda
... ale tylko z wierzchu...
przejechałem tym autem ponad 100 tys km.. ale osobiście nigdy bym tego auta nie kupił...
wolałbym MANA lub DAFa...
FAN-MAGNUM
2015-10-24 15:07:52
gdy czytam wypociny fachowców i krytyków JAKIEGOKOLWIEK MODELU to zastanawiam sie -
DLACZEGO NIE MA WYCIERACZEK PRZEDNIEJ SZYBY W WEWNĄTRZ? ?
Przecież łzy tam regularnie lecą?

1

~Zbyszek
2016-03-04 17:23:11
Zastananwiam się dlaczego coraz więcej firm je kupuje. Budmat zamówił ponoć kilkadziesiąt szt na wymianę swoich Actrrosów. Dlaczego Renault? Oglądałem dziś T-460 - kabina ta sama co w T510 - tylko tamta wyżej posadzona - z płaską podłogą. Z opini znajomego który użytkuje już dwie T460 wiem że ze spalaniem bez problemu mieszczą się w 29/100. Na pusto ok 22. Teren mieszany Niemcy/Austria/Włoch y.
~Sbvy
2016-07-13 09:42:29
Omg chciałem się dowiedzieć ile kosztuje nowa lodówka a widze poematy o ketchupie :/
~Sbvy
2016-07-13 09:42:59
Renowka* a nie lodówka :-)
~Antek.
2016-08-26 21:48:57
Cóż - moja T460 ma na liczniku ponad 270000, kolegi miała 170000, w obu wysiadł komputer sterujący silnika, koszt naprawy oscyluje ok 14 tys zł. Ktoś jeszcze zainteresowany? Koledze wysiadł na gwarancji, mnie niestety już po.
Lel
2016-08-26 22:28:37
A komputer pewnie bosch albo inne Valeo, montowane w Scaniach, Mercedesach, Volvo, Dafach itp. W starych renault premium prawie wszystkie podzespoły to Valeo, Bosch. I co z* ci się komputer od bosch i dla tego kupiłbyś inną ciężarówkę znowu z komputerem od tej samej firmy? Myślisz, że renault osobiście produkuje części? haha
~Ł ysy
2016-08-27 05:20:11
Koleś piszący o cenie T jest The Beściakiem.
Za jedno Volvo są dwie T etki.
Chyba na parkingu słyszał?
To musiał być parking.

1

~Antek
2016-08-27 07:55:33
Wszyscy wiemy że ta sama firma zrobi super rodukt jak i wadliwy i to nie koniecznie celowo. Inny kształt, inne części, inne wymogi wzgl komputera dostosowane do auta w całokształcie mogą sprawić że dana linia jest po prostu felerna. Czekam na inne sygnały w tej sprawie. Auta są nowe technologicznie, więc na podstawie większych danych można wysnuć wniosek czy produkt jest felerny czy to jednostkowe przypadki.
~xxx
2016-10-28 21:45:46
Krótka opinia T460 po 300 tys. 20-24T na Włochy przez Brennero. ok 100 km na pusto w kółku ok 3400 km, wychodzi maks 31l/100km. W górach łyka - ale wychodząc na równe ładnie oddaje. Trasa Zielona Góra - Rzym z ładnkiem 3 tony - spalanie 21/100. Zasada to jak najwięcej tempomatu plus czasem praca nogą na gazie - by szybciej uruchomić wolny bieg. Odcięcie na 88. Olej co 50 tys - bez dolewek. W prowadzeniu przyjemne.
~Pablo
2016-10-28 21:59:45
T. Y. L. K. O. D.. A.. F..
~Antek
2016-10-31 18:42:36
Pablo - a jak z gwarancją na DAF-a? bo słszałem że jest tylko papierowa, co by nie wysiadło to wina kierowcy, paliwa lub złego użytkowania.
~Mastee
2016-12-16 00:40:09
Nie polecam! Skrzynia to dno, ADBLUE to syf, silnik pracuje jak sieczkarnia, zawieszenie kabiny skrzypi, prowadzi się jak furmanka!!! Mamy kilkanaście takich T - uprzedzali przy zamówieniu, żeby zawrzeć kontrakt serwisowy z rozszerzeniem gwarancji na 4 lata... odmówiliśmy bo nigdy Renault tak się nie sypało!!! Auta mają po 150 - 300 kkm nakręcone - każde miało wymieniane jakieś elementy (sondy?) od adblue - poza gwarancją - bo niby nasza wina, padają też kompresory, impulsatory, elektronika to porażka !!! Same straty! Nigdy więcej tego złomu!!! Nigdy więcej EURO 6 - przy zmianie floty cofamy się na używane EURO 5 MAGNUM!!! i MANy TGXy! też do EURO 5! Ostatnio się dowiedziałem, że nowoczesne ciężarówki (wg. DISCOVERY TV - TRUCKI) znane u nas jako EURO 6, na bliskim wschodzie działają z normą EURO 3 i 4 - tam ponoć problemów nie ma takich jak u nas... Oddajcie nam MAGNUM! Oddajcie nam ACTROSA MP3!!! Oddajcie MANA TGA !!! bez ulepszeń ponad euro 5!!!
~Pablo
2016-12-16 01:02:24
do Antek

jeden DAF z lipca 2015 w listopadzie 2015 świeca żarowa ogrzewania postojowego, później przegląd na 90000km i następny w wakacje roczny...
w styczniu wypadnie przegląd na 180000km - takie były wizyty w serwisie

Drugi jest z grudnia 2015, wyjechał pod koniec stycznia 2016, jak na razie była jedna wizyta na 90000km, w styczniu będzie roczna
~k, sz
2017-05-15 22:29:26
Nowy RENAULT seria T 480 KM. z płaską podłoga, dostałem do testowania dzięki Renault Truck Polsad w Kutnie. Sama bryła kabiny może się podobać, szare wstawki a są to schowki tzw. robocze dobrze się komponują z resztą. Pierwsze wrażenie bardzo pozytywne, nowoczesne przetłoczenia na boku nadają agresywnego charakteru.
Otwieramy bardzo duże drzwi i ukazują nam się cztery szerokie stopnie, między stopniami jest uchwyt do otwarcia jednego ze schowków, dodatkowy uchwyt pomagający wejść niskim osobą. Pomysł wart pochwalenia.
Wchodzimy do środka i pierwsze wrażenie dobre, deska rozdzielcza z dużym 7 calowym wyświetlaczem z ciekawym menu w komputerze, w opcji jest jeszcze jeden lecz u mnie go brak.
Pierwszy odruch i chce ustawić kierownicę i tu pierwsze rozczarowanie bardzo słaba regulacja kierownicy, nie mówiąc już o samym przycisku umiejscowiony za stacyjka ciężko dostępny.
Przełącznik automatycznej skrzyni biegów umieszczona jest pod kierownicą, wiec nic nie przeszkadza w swobodnym przemieszczaniu się po kabinie tym bardziej że mam płaską podłogę. Bardzo fajny gadżet znalazłem w zamykanym schowku nad deską rozdzielcza, lusterko wysuwane.

Źle zagospodarowana wysuwana szuflada z lodówka, brak wyświetlacza temperatury, po uniesieniu łóżka można otworzyć szerzej pokrywę lodówki.
Brak szuflady pod deską rozdzielcza na arkusz A4.
Mocowań do lampek już nie dodano wiszą chaotycznie, choć podświetlane boki taśmą Led robią miły nastrój. Brak możliwości wyprania pokrowca z łóżka dolnego, nigdy nie wiadomo po kim dostanie się auto, powinien być osobny materac, bo ten jest przymocowany na stałe. Można było dać bagnet do sprawdzania oleju pod maskę a nie pod kabinę, bagnet łatwo dostępny zachęca do sprawdzania poziomu oleju.
Uchwyt na kubki nie uniwersalny, brak możliwości włożenia kubka z uchem, bardzo płytki zdarzało mi się wcisnąć jakiś przycisk w panelu klimatyzacji sięgając po kubek, zastanawiam się czemu producent nie dał uchwytu na 1, 5l wodę przecież miejsca nie brakuje, tak ładnie ukrył wnękę w drzwiach na butelkę że tylko przypadkowo ją znalazłem.
Duży schowek zewnętrzny trudno dostępny dla niskich osób, do tego duża klapa a mały otwór, można byłoby zrobić większy

Brak zagospodarowania dużej i wysokiej kabiny w tylnej części w wersji z dwoma łóżkami, można było dać półki na tylnej ścianie myślę że podwójna obsada może mieć problem z rozpakowaniem rzeczy osobistych. W wersji bez stolika robienie sobie jedzenia i oczywiście samego konsumowania nie jest zbyt wygodna, szkoda ze trzeba dopłacić 6000 tys. euro tak dużo żeby sobie normalnie zjeść.
Warte uwagi jest nocne podświetlenie sufitu, choć można było dać jedną lampę do podświetlenia podłogi.
Postarano się także o wejście AUX oraz USB można posłuchać sobie własnej listy, lub audiobook. Jeżeli ktoś ma ochotę posłuchać płyt, odtwarzacz też jest. Choć sterowanie radiem znane z aut osobowych marki renault jest dość skomplikowane jeśli nikt nie miał do czynienia z tym urządzeniem wcześniej.
Na tylnej ścianie umieszczono ciekawego pilota do sterowania ogrzewaniem postojowych, radiem, oświetleniem oraz otwieranie i zamykanie drzwi okien i szyberdachu. Posiada wyświetlacz na którym podana jest godzina i temp. ogrzewania oraz dwa gniazda 24v. i 12volt.

Panel środkowy zrobiony dość ciekawie, elektryczny hamulec postojowych rzuca się w oczy swoją wielkością. Trzy pokrętła jedno od sterowania tempomatem, drugi oświetleniem wnętrza a trzecie pokrętło od klimatyzacji i ogrzewania postojowego. Choć wyloty powietrza rodem z Dacia Logan pewnie wersja budżetowa dobrze rozprowadzania strumień powietrza, myślę że lepiej niż kratkowe nawiewy, I nie zaliczona liczba schowków.
Panel do obsługi lusterek bez zbędnych przycisków, jedno pokrętło i cztery punkty do ustawienia +0. Opuszczanie szyb kierowcy i pasażera, lecz na próżno tu szukać włącznika ogrzewania lusterek, ten został przeniesiony na panel sterowania ogrzewaniem w centralnej części.
Co do schowków pod łóżkiem, to do lewego dostęp jest od środka jak i od zewnątrz. Prawy został przydzielony i tam umieszczono lewarek, hak holowniczy itd. Myślę że to kwestia bezpieczeństwa zadecydowała o stronie od pasażera.
We wnękę można schować dużą torbę podróżna.
Jeżeli chodzi o rolety przeciwsłoneczne, uważam że nie do końca wszystko przemyślano. Po zaciągnięcia prawej rolety od drzwi zasłania ona całe górne lusterko i podczas skręcania w prawo znika końcówka naczepy. Przednia roleta tez bez szału. Wąska, zostawia szczelinę, domyślam się ze schowek na kartę paliwową ma uzupełnić tą przerwę. I mogłaby być dłuższa. Podsumowując. Na odcinku Łódź -Jour-Les-Tours we Francji i powrót do Łodzi, zrobiłem 3650 km. Połowa tej drogi to teren górzyste, przez Świecko, Saarbrücken i dalej A4 na Paryż, droga powrotną w odwrotnej kolejności. Wysokość wahała się od 80 do 456 m. n. p. m, waga ładunku to 10 i 19. 8 t na powrocie. Spalanie wyszło z komputera 27, 7l co wydaje mi się dobrym wynikiem, średnie zużycie AdBlue 2, 23l na 100/km, Było sporo ostrych podjazdów
Ogólna ocena jest bardzo bobra. Myślę że to auto jest dobrą alternatywą dla droższego o prawie 10 tyś euro volva, niczym nie odbiegało technicznie podczas jazdy z 500 konnym volvem euro 6. Pozdrawiam

1

~Zmęczony renówką
2017-09-11 09:51:48
Mamy 3 egzemplarze t460. W pierszym wymieniono 3x wtrysk adblue, wyświetlacz licznika, tachograf, kompletne sprzęgło, (niestety tylko wtrysk adblue na gwarancji), nadal biegi wyskakują i przy podjazdach z ładunkiem pod wzniesienia ślizga się sprzęgło. Przebieg 400 tyś km. W drugim podczas pierwszego kursu błąd adblue. Przy przebiegu 1000 km druga wizyta w serwisie w Koninie. Porażka jednym słowem.

1

REKLAMA
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 54.80.157.133

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

REKLAMA

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2017
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Kierowca do zabrania - Potrzebujesz się dostać do auta? A może masz wolne miejsce i możesz podrzucić drugiego kierowcę gdzieś na Twojej trasie?
Kierowca Do Zabrania

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce