Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Proszę o pomoc w sprawie norm czasu pracy/jazdy

ID: 159334


Robię kad D i mam kilka pytań co do czasu pracy i jazdy. Im więcej o tym czytam tym większy mam mętlik w głowie. Proszę o wyrozumiałość. NIe miałem wcześniej z tym styczności. Pracowałem w innej branży ale tereaz tak wyszło że musze zmienić pracę.

1. Co to jest czas pracy? Bo czas jazdy to wiadomo. Czas jazdy to 9 godz i możliwe 10 dwa razy w tygodniu. w tygodniu i 56 godz na tydz i 90 na dwa. Wiem tylko że czas przcy to średnio 48h.

2. Następna kwestia to przerwa dzielona.
Wiem że jest norma 4, 5 godz jazdy 45 przerwy 4, 5godz jazdy. A jak jest z tą przerwą dzieloną 15 -30?
Np. mpgę jechać 3 godz - 15min przerwy - 1 jazda - 30minprzerwa - 3 jazda - 15min przerwa - 1 jazda - 30min. przerwa - 1 jazda
Czy sa jakieś zasady dzielenia czy moge dowolnie jechać np 4 godz i potem 15 przerwy i 0. 5 jazdy i 30 min przerwy?? Chodzi mi o ten czas jazdy.

3. Co w przypadku gdy jadę z tacho a*alogowym i przekroczę dozwolony czas jazdy, np będe jechał ciągle 5 godz? Na najbliższym postoju wyjmuję wykresówkę i pisze na odwrocie przyczynę przedłużenia? i co wtedy z przerwą?

Narazie tyle ale pewnie będe miał dużo więcej pytań.

Posty (20)

Gajda
jak w temacie...
~kiero
pauze 45 minut dzielisz dowolnie np 3 minuty jazdy 15 pauzy i 4. 27 i 30 minut pauzy
lub 1h jazdy 15 pauzy i 3. 5 jazdy i 30 pauzy.
To jak ci pasuje, i nie słuchaj imbecyli ze to można po iluś tam h jazdy czy coś można dzielić to dowolnie z zachowanie 15+30
jak przekroczysz czas jazdy to wyciągasz tarczkę jak już się zatrzymasz opisujesz z tyłu art. 12/561/2006/we i powód przekroczenia potem robisz pauze te 45 minut i zostaje ci 4h jazdy czy 5 zależy ile h chcesz jechać danego dnia.
~kiero
czas pracy jest to inna czyność niż jazda związana z dokumentacją, tankowaniem obsługą auta itp
zibi1906
"W depnie" tu ktosik to z pewnością Ci pomoże.
Gajda
dzieki za odp.

A jeszcze mam pytanie. Po wyjęciu tarczki w w/w przypadku można ją włożyć ponownie czy już opisać do końca zmainy na rewersie czy włożyć nową?
~ku-ku
Załóż pampersa!
~ku-ku
I weż kurna tabletke!
~ku-ku
Otuż to!
R2D2
Gajda tarczkę wkładasz do tachografu. Powinieneś rejestrować na niej cały dzień swojej pracy, chyba że musisz ją zmienić z ważnych powodów np. kończy ci się 24h zapis. Możesz jechać 56h w tygodniu ale musisz pamiętać że możesz pracować średnio 40h/tydzień a z nadgodzinami 48h/tydzień. Jeżeli będziesz jechał 56h w tygodniu to w pozostałych powinieneś popracować krócej aby nie przekraczać normy z kodeksu. W innym przypadku wystąpią nadgodziny.
~ktosik
ktosik wdepnal ; )

Ad1 -czas pracy.
czasem pracy jest wszystko z wyjatkiem odpoczynku, przerwy i dyzuru

Ad2 - wyzej juz wyjasnili
dzielic mozesz jak chcesz, pod warukiem ze pierwsza czesc bedzie trwala dluzej niz 15min a krocej niz 45min, a czesc druga dluzej niz 30minut
nie ma okreslonego czasu jazdy po jakim ma byc pierwsza czesc.
warto pamietac ze liczy sie czas jazdy, a nie czas pracy.

Ad3 - jedziesz ciagle 5h.
wyjmujesz tarczke, opisujesz i krecisz przerwe lub odpoczynek.
w przypadku tacha cyfrowego - robisz wydruk, opisujesz i krecisz przerwe lub odpoczynek

Gajda

(2015-01-23 16:23:04)
A jeszcze mam pytanie. Po wyjęciu tarczki w w/w przypadku można ją włożyć ponownie czy już opisać do końca zmainy na rewersie czy włożyć nową?


to zalezy.
jesli zakonczyles prace, to mozesz juz ja opisac i nie zakladac do tacho
przed rozpoczeciem nowego cyklu, rysujesz na rewersie czynnosci jakie wykonywales w okresie kiedy tarczka byla wyciagnieta z tacho
zibi1906
I po "bulu":)
~Gajda
OK to teraz niech mi ktoś wyjaśni jak np jade jeden dzień na a*alogowym np od 7 :00 do 15:00 i na drugi dzień wsiadam o 7 do auta z tacho cyfrowym i też do 15 i tak na zmiane. Co i gdzie rysować, drukować itd. Czyli co w przypadku kiedy przesiadam się z a*alogowego na cyfrowy i odwrotnie?
~ktosik
wsiadajac do auta z tachem cyfrowym robisz wpis manualny po wlozeniu karty, lub bierzesz zaswiadczenie od szefa.
wsiadajac do auta z tachem a*alogowym robisz wpis na rewersie wykresowki lub bierzesz zaswiadczenie od szefa


jesli przesiadasz sie w ciagu jednego cyklu pracy, za kazdym razem jak wysiadasz z auta z tachem cyfrowym musisz zrobisz wydruk dzienny z karty kierowcy i trzymac przy sobie.
wysiadajac z auta z tachem a*alogowym, wyciagasz tarczke i trzymasz przy sobie
zibi1906
~g@pa
(2015-01-23 18:08:07) zibiusz a ty cosik na zaparcia se zapodał?! Gajda kuffaa albo urlopówka, albo wpis manualny. Zaby i tak swoje wiedzą, zatem urlopówke proponuje


Nie.
A dlaczego pytasz?
Gajda
Czyli np jade pierwszy dzień na cyfrowym od 7 do 15. Drugi dzień wsiadam na a*alogowy i rysuje na odwrocie kreske na przerwie od północy np do 7 i jade do 15. trzeciego dnia wsiadam na cyfrowy i robie wpis manualny - to co robiłem między pierwszym a trzecim dniem? Wpisuje że od 15 pierwszego dnia do 7 pauza, następnie od 7 drugiego dnia jazda 4. 5 i pauza i jazda do 15 i pauza do 7 trzeciego dnia?

Proszę o tłumaczenie łopatologiczne :) Dla kogoś kto ma już doswiadczenie może wydać sie to łatwe.
~ktosik
1 dzien - tacho cyfrowe od 7 do 15

2 dzien - tacho a*alogowe - na rewersie wykresowki wpisujesz date zakonczenia pracy na tachu cyfrowym i rysujesz od 15 do 24 odpoczynek. na drugiej wykresowce rysujesz od 00:00 do 7 rano odpoczynek, po czym po wymaganych wpisach na " prawej stronie " wykresowki, wkladasz ja do tacho i wio.

3dzien -tacho cyfrowe - na rewersach wykresowek robisz jw i nie robisz wpisu manualnego na kk ( chyba ze masz tacho starszego typu, w ktorym mozna wpisac date i godz rozpoczecia wpisu manualnego )
~ktosik
najprosciej jednak byloby zabieranie zaswiadczenia, przy takich manewrach

wtedy zadnych wpisow nie musialbys robic
miszta
a ile wynosi czas pracy w ciągu dnia? czas pracy i jazdy jest równoznaczny? czyli jak ładuje 3 godz to potem jadę 1. 5godz pauza i 4. 5 i koniec dnia?
~Donn Diego
ktosk, bzdury piszesz, jak zmieniasz auto z a*alogowego na cyfrowe to nic nie robisz, zadnych wydrukow i zadnego rysowania, bo karte kierowcy musisz miec zawsze przy sobie.
Dobowy czas pracy nie moze przekroczyc 13 godzin doba, 48 godzin tydzien, w wyjatkowych wypadkach 60 godzin tydzien.
~Donn Diego
Oczywiscie jak wsiadasz do auta z cyfrowym tacho tarczki musisz miec przy sobie, by udokumentowac 28 dni do tylu.
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.22.51.241

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels