Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Zakaz jazdy w Niemczech

ID: 157281


Chcialem zapytac czy w Niemczech mozna jechac w niedziele samym ciagnikiem siodlowym od ilu ton zakaz obowiazuje
w niedzele szef kazal mi jechac i nie wiem czy napewno moge
prosze o odpowiedzi z gory dziekuje

~dawid
*.internetia.net.pl

Posty (46)

ese
Szarus
(2014-12-19 12:35:11) Ale zaraz po tym jest wyraźnie napisane „ ważne są jednak wszystkie wymogi kodeksu drogowego, które odnoszą się do masy całkowitej. Szarus
(2014-12-19 12:35:11) Ok może jeszcze raz, ale ostatni ( dla pewności wykonany został telefon do Policji niemieckiej – p. Witzmann). Nie można wyciągać z przepisów tylko urywków. Rzeczywiście tak należy tłumaczyć, że nie można zrównać ciągnika siodłowego bez naczepy z samochodem ciężarowym. Ale zaraz po tym jest wyraźnie napisane „ ważne są jednak wszystkie wymogi kodeksu drogowego, które odnoszą się do masy całkowitej. Jeżeli masa całkowita zestawu ( ciągnika i naczepy) jest poniżej 7, 5 ts to nie podlega on zakazowi. Proszę zobaczyć w dowodzie rejestracyjnym ciągnika punkt F1, F2, F3.
".. Ale zaraz po tym jest wyraźnie napisane „ ważne są jednak wszystkie wymogi kodeksu drogowego, które odnoszą się do masy całkowitej. Jeżeli masa całkowita zestawu ( ciągnika i naczepy) jest poniżej 7, 5 ts to nie podlega on zakazowi. Proszę zobaczyć w dowodzie rejestracyjnym ciągnika punkt F1, F2, F3. "


Nie "masa całkowita", ale DOPUSZCZALNA masa całkowita. Zulassige Gesamtgewicht.
Wyrywkowo tylko po to by nie gmatwać. Sedno leży tutaj"Laut Verwaltungsvorschrif t zu § 30 StVO sind Sattelkraftfahrzeuge (Sattelzugmaschine mit angehangenem Sattelanhänger) wie Lastkraftwagen zu behandeln. Daraus folgt im Umkehrschluss: Eine Sattelzugmaschine ohne Sattelanhänger ist nicht mit einem Lastkraftwagen gleichzusetzen. "

Ciągnik z naczepą jest traktowany jako samochód ciężarowy (z dalszymi konsekwencjami jak zakaz zależny od DMC itd. )
Ciągnik siodłowy bez naczepy nie jest traktowany jako samochód ciężarowy i nie podlega zakazom świątecznym ani wakacyjnym
ese
Laut der Verwaltungsvorschrif t zu § 30 (3) StVO sind folgende Fahrzeuge nicht vom Sonn- und Feiertagsfahrverbot betroffen:

Zugmas chinen, die ausschließlich dazu dienen, andere Fahrzeuge zu ziehen.

Z zakazu wyłączone są ciągniki służące wyłącznie do ciągnięcia innych pojazdów.

Dalej jest mowa o ciągnikach balastowych, pojazdach specjalnych itd.
Szarus
Już naprawdę ostatni raz - bingo !! właśnie o to chodzi o DMC tak jak było na samym początku napisane - DOPUSZCZALNA masa całkowita, a nie waga ciągnika. Zresztą, każdy zrobi jak uważa. Wyłączam się z dyskusji i pozdrawiam Wszystkich Swiątecznie

-1

ese
:Laut der Verwaltungsvorschrif t zu § 30 (3) StVO sind folgende Fahrzeuge nicht vom Sonn- und Feiertagsfahrverbot betroffen:

Zugmas chinen, die ausschließlich dazu dienen, andere Fahrzeuge zu ziehen, -

Generalnie same ciągniki z zakazu są wyłączone.
ese
A ZGG=DMC ma zastosowanie w określeniu czy samochód ciężarowy lub zestaw c. s. +naczepa który w takiej sytuacji jest traktowany jako samochód ciężarowy "podpada" pod zakazy. Bo nie dotyczą one zarówno samochodu ciężarowego o DMC poniżej 7, 5 tony, jak i zestawu c. s. + naczepa jeśli DMC zestawu nie przekracza 7, 5 tony. Dokładniej mówiąc, leży poniżej 7, 5 tony. Jasne to i czytelne.
~Wymagający
ESE ma rację i ja to potwierdzam. Sam ciągnik siodłowy, niezależnie czy waży nawet ponad 7. 5 tony nie jest traktowany w Niemczech jako samochód ciężarowy. Można śmiało jechać w niedzielę, święta i w wakacje.
~gram
To jest ewidentny przykład różnorodnej interpretacji przepisów.
W zakazie Niemieckim i jakimkolwiek innym chodzi przede wszystkim o wyeliminowanie
dług ich pojazdów. Stąd czasem pojawiają się nawet zakazy dla autobusów.
Chodzi o to że w świeto wyruszają na drogę Ci którzy pojawiają się na autostradzie tylko
w niedziele i święta. Cięzarówka ma długość 17 metrów a czasem dłużej.
Żeby wyprzedzić coś tak długiego trzeba się przygotowac i przede wszystkim
wiedzieć że czeka nas tyyyle wyprzedzania.
Gdy włączmy się do ruchu na autostradzie trzeba równiez wiedzieć że tyyyle jeszcze jest za kabiną.
Ci co na autostradzie są codziennie i posiadaja odpowiedni sprzęt do poruszania się
po takiej drodze doskonale to wiedzą. Ci drudzy niekoniecznie.
Nikt mnie jeszcze nie ukarał za poruszanie się ciagnikem po Niemcieckich
autost radach samym koniem w niedziele. Trzeba tylko pamiętać i kilku rzeczach i ogień.
ese
~gram
(2014-12-19 19:23:07) To jest ewidentny przykład różnorodnej interpretacji przepisów. -

Przepisy są proste i jednoznaczne. Przykład jest jedynie z ich zrozumieniem. Oraz parkingowym (sorry) "Nikt mnie jeszcze nie ukarał za poruszanie się ciagnikem po Niemcieckich
autost radach samym koniem w niedziele. "
~xxxxx
W niedziele to się rosół konsumuje w domciu a nie po niemieckich autobanach jeżdzi
ese
Albo stoi się na niemieckim parkingu wracając do domu, bo "jeden mówił że jego szwagra kumpel to słyszał jak na radiu mówili że w święto ani niedzielę ciągnikiem jechać nie wolno"
~busiarz
jechałem busem z laweta i mnie zhaltowali w niedziele na wyjezdzie na granicy nawet przed szlabanem
musiałem stac 24 godz. i zapłaciłem wielki mandat 800 marek, a było tylko granice minac... ot takie przyjacielskie stosunki
ese
~busiarz
(2014-12-20 09:47:39) - A co mówią ich przepisy o jeździe samochodami z przyczepą w niedzielę i święta? Poczytaj.
~pablito
Mam wujka w policji niemieckiej samym koniem można jechac
~pablito
Można jechac nam wujka w niemieckiej policji i sie pytałem wiec nie piszczie glupot samym koniem można jechac
~kiero niemcy
dziwne bo ja dostalem zezwolenie na niedziele 21. 12. 2014 i tam jest wypisany kon o DMC 18 Ton.
ese
~kiero niemcy
(2014-12-20 11:57:51) - A możesz przytoczyć co tam napisano?
~rikkard
Ciągnik ma DMC w dowodzie rejestracyjnym wpisane.
Ja zestawem w czasie zakazów jeździłem i mnie nikt nie złapał, to może wolno?
Może Toll Colecta nie płaćcie, bo do od 7, 5 tony
ese
~rikkard
(2014-12-20 12:41:51- Co chcesz przez to powiedzieć? Opłata za drogi z zakaz jazdy do dwie całkiem oddzielne kwestie. Choć częściowo się zgadzam. Słyszy się nierzadko "tak wolno, bo mój kumpel tak jechał i go kontrolowali i kary nie zapłacił". Kto jak kto, ale Niemcy są bardzo jednoznaczni jeśli chodzi o podejście i przestrzeganie przepisów. A tutaj wątpliwości nie ma.

1

~rikkard
no tak proste. Jak zakaz to DMC nie obowiązuje, jak maut to obowiązuje. Może kat B na konia wystarczy?
~astrolog
ej eksperty ese ma racje sam kon moze jechac bez problemu
ese
W ten sposób można bez końca. Jak ma się prawo jazdy powyżej 3, 5tony to można latać samolotem a i statkiem sterować. Itd. Tyle że sensu zero
ese
Przytoczę, mam nadzieję ostatni raz bo już mi się nie chce stosowny paragraf StVO (Strassenverkehrsord nung- czyli odpowiednik naszego Kodeksu Drogowego) :

"Laut der Verwaltungsvorschrif t zu § 30 (3) StVO sind folgende Fahrzeuge nicht vom Sonn- und Feiertagsfahrverbot betroffen:

Zugmas chinen, die ausschließlich dazu dienen, andere Fahrzeuge zu ziehen.
~rikkard
A chcę powiedzieć tylko, że jak jest zakaz dla pojazdów o DMC pow. 7, 5 tony to masa przepisów, ale policjant weźmie dowód rejestracyjny i wytłumacz mu, że tam są bzdury.
ese
... sind folgende Fahrzeuge nicht vom Sonn- und Feiertagsfahrverbot betroffen:

Zugmas chinen, die ausschließlich dazu dienen, andere Fahrzeuge zu ziehen.
ese
~rikkard
(2014-12-20 13:02:34) - Przepisz sobie to co powyżej. ""Laut der Verwaltungsvorschrif t zu § 30 (3) StVO sind folgende Fahrzeuge nicht vom Sonn- und Feiertagsfahrverbot betroffen:

Zugmas chinen, die ausschließlich dazu dienen, andere Fahrzeuge zu ziehen. usw.. "
ese
"Zugmaschinen" nie dziel. Piszemy to razem. Nie wiem dlaczego tak się samo dzieje
~rikkard
Ja nie podważam przepisów, ale czasem ciężko to wyegzekwować.
Ostatnio miałem kontrolę na jakiejś landówce i szyldy były otwarte, a ostatni ładunek żaden ADR, a ja pusty. BAG powiedział, żebym zamknął i koniec pieśni. Jaki z tego morał? Udało się.
visitors
na tej stronie:
trafficban . com/country. germany. moreinfo. 135. pl. html

stoi :

Wyjątki:
(... )
5. Ciągniki siodłowe niezależnie od masy całkowitej, które służą jedynie do ciągnięcia innych pojazdów;
6. Ciągniki siodłowe o dopuszczalnej masie całkowitej ponad 7, 5 t ;

i nic nie musze tlumaczyc, po przetlumaczyli za mnie i dla mnie

1

~gram
ese
Mówiąc że "Ja" nie zapłaciłem nigdy mandatu nie koniecznie mam na myśli tylko swoja osobę
Czy kiedykolwiek rozmawiałeś z Niemieckim policjantem na parkingu przy austradzie jako kierowca ciężarówki?
Przypuszczam że jedynie na forum ET z kimś kto ma nick "niemiecki policjant".
Siedzisz tutaj całymi dniami i głosisz swoje prawo, kopiuejsz, wklejasz tłumaczysz czasem w kółko to samo.
Nie ma problemu to twoja praca, mam do niej szacunek.
Jednak zastsosowanie prawa w życiu codziennym nie jest takie proste.
Towrzenie ustaw jest trudne i trzeba czasem wiele lat by powstały i wszystko się zazębiło.
Po wieleoletniej pracy może się okaząć że trzeba nagiąć inne zasady które powstały wcześniej żeby spełnić wytyczne.
Stąd buble prawne które sa na porządku dziennym nie tylko w Polskim prawie.
CZesem też trzeba "dać" do ręki komuś niezbędnę narzędzie do tego by mógł sie powołać na prawo, chocby znajomość języka.
Jednak może okazać się że i to będzie za mało bo odmienna interpretacja prawa wystarczy by stanąć w miejscu.
Spotakłem się z mnóstwem takich przypadków.
Ja edeukuje swoich szoferów w swój sposób Ty kopiujesz, wklejasz tłumaczysz i z "bogiem"
Działanie mamy takie same. Moje metody kojarzą Ci się z uniwerkiem parkingowym, masz do tego prawo, to jest twoja interpretacja.
Nie będe Cię próbował wyprowadzić z błędu bo nie jesteś niemieckim polcjantem na parkingu i nie trzymasz mojego wozu poza tym do niczego nie jest mi to potrzebne> pozdr
ese
~gram
(2014-12-20 16:24:00) ese
Mówiąc że "Ja" nie zapłaciłem nigdy mandatu nie koniecznie mam na myśli tylko swoja osobę
Czy kiedykolwiek rozmawiałeś z Niemieckim policjantem na parkingu przy austradzie jako kierowca ciężarówki?
Przypuszczam że jedynie na forum ET z kimś kto ma nick "niemiecki policjant"-

Nie będę się tłumaczył czy i z kim rozmawiałem, bo nie jest mi to potrzebne. Przepisy StVO są tu jednoznaczne i żadna dyskusja na parkingu tego nie zmieni. Dziękuję za doinformowanie mnie w temacie mojej rzekomej pracy pracy i dziękuję za wyrazy szacunku, ale obawiam się że są niestety pozbawione podstaw. Co mi jednak nie przeszkadza.

"... Po wieleoletniej pracy może się okaząć że trzeba nagiąć inne zasady które powstały wcześniej żeby spełnić wytyczne.
Stąd buble prawne które sa na porządku dziennym nie tylko w Polskim prawie. "-

Nie widzę związku przepisow StVO obowiązującego na niemieckich drogach z implementowaniem jakiegokolwiek prawa do polskiego.

1

Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.234.143.63

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels