ID: 154261
Pytanie laika
ID: 154261
ID: 154261
Witam,
nie udzielam się na forum i nie znam się na ciężarówkach. Ale od dawna męczy mnie jedno pytanie. Tylko, proszę, nie wyśmiejcie mnie - zdaję sobie sprawę z tego, że jest ono śmieszne, ale i tak mnie męczy. :)
Otóż chodzi mi o to, czy ciągnik siodłowy, który jedzie bez naczepy, może się przewrócić do przodu (przekoziołkować do przodu)? Na przykład wtedy, gdy zjeżdża z górki i ostro hamuje, a w kabinie siedzą np. 2 lub 3 osoby.
Widziałem kiedyś filmik, na którym taki bus - furgonetka - właśnie stawał przy hamowaniu "dęba" na przednich kołach. A przecież sam ciągnik siodłowy ma chyba jeszcze niekorzystniej położony środek ciężkości - wysoka i ciężka kabina oraz silnik z przodu, a z tyłu nic (jeśli jedzie bez naczepy).
Pozdrawiam.
Witam,
nie udzielam się na forum i nie znam się na ciężarówkach. Ale od dawna męczy mnie jedno pytanie. Tylko, proszę, nie wyśmiejcie mnie - zdaję sobie sprawę z tego, że jest ono śmieszne, ale i tak mnie męczy. :)
Otóż chodzi mi o to, czy ciągnik siodłowy, który jedzie bez naczepy, może się przewrócić do przodu (przekoziołkować do przodu)? Na przykład wtedy, gdy zjeżdża z górki i ostro hamuje, a w kabinie siedzą np. 2 lub 3 osoby.
Widziałem kiedyś filmik, na którym taki bus - furgonetka - właśnie stawał przy hamowaniu "dęba" na przednich kołach. A przecież sam ciągnik siodłowy ma chyba jeszcze niekorzystniej położony środek ciężkości - wysoka i ciężka kabina oraz silnik z przodu, a z tyłu nic (jeśli jedzie bez naczepy).
Pozdrawiam.
~miki74*.elartnet.pl
*.elartnet.pl
Posty (11)
~miki74 | jak w temacie... | |||
~ku-ku | Moze sie wytupczyc! | |||
~KOLOROWY | jak szefcio powie - Ma stanąć dęba i stać - to stanie. !!! syfpolandiotrans mówi i ma. !!! | -1 | ||
~tv. | fakt... widać ze z ciebie laik, bo to tak na ulicy wygląda, ale nie ma takiej możliwości:) | |||
~hu-hu | Dokładnie kabina wbrew pozorom nie jest taka cięzka jak np. Rama siodło most koła itd | |||
~tv. | ale dla nie wtajemniczonego, jak koń jedzie bez naczepy, wygląda tak, jakby mial sie wykopyrtnąć przy hamowaniu:) | |||
Assad
| tv, możesz rozszerzyć swoją myśl? ? Nie wywróci się to prawda, ale z innego powodu niż podajesz. | |||
jedi6667
| Waga tylnych kół, do tego waga siodła i mostu to praktycznie waga silnika i kabiny do tego dochodzi rama która jest za razem dźwignią. Silnik i kabina montowane są mniej więcej na środku przedniej osi więc waga zmniejsza się ku przodowi o 50%. nie ma opcji wywalenia się na pysk. | 1 | ||
~miki74 | Dziękuję za odpowiedzi, szczególnie jedi6667. | |||
~realista | jedi - Twoje wypociny powodują, że chce mi się rzygać! Wy Polacy już tak macie -znacie się na wszystkim - czyli na niczym. Do laika - w każdej instrukcji ciągnika siodłowego jest ostrzeżenie, że może wywalić się do przodu. Pozdrawiam ciekawych wiedzy. Ganię tępaków! | -1 | ||
~temudzyn | Dlaczego my Polacy poprostu ludzie każdy ma jąkąś wadę niemiec czy holender itd np. Niemcy sa sztywni Holender jeszcze bardziej i tak mozna wymieniac my jak to mowisz Polacy poradzimy sobie w każdej sytuacji ludzie z zachodu już nie bardzo nauczyli go wkręceć żarówki i tak bedzie robił z wykrecaniem już by był problem bo go nienauczyli zero własnej inicjatywy. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.