ID: 152978
spedytorska brać...
ID: 152978
ID: 152978
z dziennika naszego spedytora, nie dostał dziś ładunku od innej spedycji, ponieważ mamy OCP na 250 tyś euro, i na 300 kg paletę nie wystarczy... pytania? brak!
z dziennika naszego spedytora, nie dostał dziś ładunku od innej spedycji, ponieważ mamy OCP na 250 tyś euro, i na 300 kg paletę nie wystarczy... pytania? brak!
Posty (26)
spedii
| jak w temacie... | |||
Effendi
| Wsio OK ! Wszystko zależy co było do przewiezienia na tej jednej paletce - jaki towar i o jakiej wartości. A wtedy nie należy się dziwić że wasze OCP nie pokrywałoby potencjalnych roszczeń w przypadku uszkodzeń zawartości tej palety. | 1 | ||
~Umyty | Skoro OCP nie pokrywało ewentualnych uszkodzeń, to co w tym dziwnego??? | |||
~Umyty | Tyle tylko, że to doopa a nie spedytor - zawsze jest możliwość doubezpieczenia pojedyńczego ładunku - jeśli fracht był dobry, to należałoby to zrobić. No, ale do tego trzeba myśleć i być pracownikiem a nie wyrobnikiem... | |||
spedii
| ehhhhh a konwencja CMR? | |||
~ku-ku | Co tu sie dzieje, mam dzwonic po ORMO! | |||
spedii
| więc króciutko. wg konwencji i jednocześnie odpowiedzialności przewoźnika (ocp) 1kg złota wart jest tyle i ile 1kg cegieł. czyli dokładnie 1 SDR. czyli w tym przypadku jakieś 13 tyś zł. jeżeli natomiast nadawca zadeklaruje wartość towaru w liście przewozowym to faktycznie należy mu się 100% zwrotu wartości towaru ale tego nie obejmuje żadna znana mi polisa OCP. | -1 | ||
spedii
| umyty... faktycznie trzeba być spedytorem a nie wyrobnikiem, bo się później udaje że coś się wie i rzuca gnioty o doubezpieczeniu | |||
~gram | poczytaj sobie spedii co pokrywa te wasze ocp bo nie wszystkie towary moga nia być objete, więc nie dziw sie że cos komus nie pasuje, sama kwota wrazenia nie robi liczy sie to co malym druczkiem napisane | |||
spedii
| gram, masz racje. ale nikogo nie interesowało jaki jest zakres naszej polisy, a jedynie kwota na jaką opiewa | |||
~Max | Konwencja kolego mówi o odpowiedzialności za kilogram utraconego towaru, czyli SDR bądź złotym franku (wiesz w ogóle co to spedycyjny planktonie?). Jeśli wartość towaru przewyższa kwotę ubezpieczenia to w jaki sposób chcesz wyegzekwować ewentualną stratę? Zadeklarowana wartość nie ma tu nic do rzeczy, bo jeśli jej wysokość przekroczy waszą polisę to i tak możesz pomarzyć o odszkodowaniu! Doubezpieczenie, czyli dodatkowe ubezpieczenie (cargo) umożliwia przewóz towarów o wyższej wartości niż polisa OCP. Ale spedycyjnemu planktonowi takie pojęcia są obce jak widzę... Nikogo nie będzie obchodził zakres polisy, jeśli jej wysokość nie pokrywa ewentualnych strat. Jeśli jest na odpowiednią kwotę, to dopiero dalej czyta się warunki... | |||
~Dixi | Kolego, z tego co mi wiadomo nikt nie ma obowiązku zlecić ci jakiegokolwiek transportu. Powodów mogą być steki: za niskie OCP, brak jakichkolwiek referencji, może też komuś nie spodobać się Twój głos albo rejestracja Twojego pojazdu. Nikt nie musi zlecić Ci ładunku... | |||
~Dixi | Max - co do złotych franków: był to przelicznik utraconej wagi towaru ZANIM Polska ratyfikowała wartość SDR, a dokładniej było to 25 złotych franków gdzie za złoty frak uważało się 10/31 sztabki złota o próbie bodajże 900. Owszem, było takie przeliczenie ale dość dawno więc nie mieszaj ludziom w głowach oznaczeniami, które od dawna nie obowiązują... | |||
~Spedii | Max Ty spedycyjny rekinie, czytaj, a nie oglądaj literki. | |||
~Spedii | Twój ubezpieczyciel również "Skorzysta z SDR-ów" i będzie miał gdzieś wartość towaru. przy wyłączeniach i rażącym zaniedbaniu i tak nie odpowiada. Mowy OC Cargo nie było, bo tuman z drugiej trony zakończył odp już na etapie kwoty gwarancyjnej, która de facto i tak nic mu nie mówi, bo jak już gram zauważył, może nie obejmować danego towaru. | |||
~Spedii | Dixi, nie o tym był wątek. Kwestia "damy-nie damy" to osobny temat. Chodzi o to, że spedytor z dośc sporej spedycji nie umiał nawet podjąć tematu. Klient powiedział" mln eur". ale co, do czego i po co... a może po zleceniu będzie musiał mu się oddać... ale co tam... 100 eur przycięte | |||
~nie | Spedii wpadnij na pomysl, ze sa ogramne firmy, z ktorymi sa podpisane umowy na konkrenych warunkach. Jesli bylo napisane 1mln, to mial prawo nie wziac Was jako podwykonawce. Ba, nawet nie musi sie tlumaczyc czemu odpadacie. | |||
~Spedii | nie... problem w tym, że wprowadza klienta w błąd. sugerując, że dostanie z polisy o wyższej kwocie gwarancyjnej, wyższe odszkodowanie. Gdzie kwota gwarancyjna nie ma tu nic dorzeczy. Mam polisę na 250 tyś bo taka jest wartość 24t wg sdr, a kierowca nie ma prawa załadować towaru z zadeklarowaną wartością towaru. | |||
~Dixi | Spedii - jeśli nie spełniłeś jego warunku o wysokości OCP to nie musiał podejmować wątku. Po co miał tracić czas, skoro nie spełniasz jego wymagań? Równie dobrze mógłby CI powiedzieć, że np chce żeby samochód był różowy w niebieskie ciapki i też miałby do tego prawo. Nie musi podejmować tematu, skoro nie spełniasz podstawowego warunku. | |||
~Spedii | tak tak dixi, ja o chlebie Ty o niebie | |||
~Dixi | Nie bierzesz pod uwagę jednej, dość istotnej rzeczy - SDR stosuje się w przypadku problemów z ustaleniem wartości towaru (podobnie jak kiedyś złote franki). Jeśli nadawca/załadowca ma na towar faktury okazujące jego wartość to wówczas w przypadku jego uszkodzenia/zaginięc ie wyciąga się jego wartość rynkową (udokumentowaną fakturami) a co za tym idzie wartość towaru na naczepie (niekoniecznie 24t) może być znacznie wyższa niż wynika to z przelicznika SDR | |||
~Dixi | Chcesz przykładu? Proszę: lekarstwa, dajmy na to specjalistyczne szczepionki. Towar lekki, cała naczepa nie waży więcej niż 10t. Wartość rynkowa grubo ponad 500. 000USD. Masz wypadek, szczepionki idą do kosza - jak przeliczasz wartość zniszczonego towaru? Według SDR czy według wartości rynkowej? | 1 | ||
~Spedii | jeżeli nie było w liście przewozowym zadeklarowanej wartości to wg sdr | |||
~Dixi | W liście nie musi być zadeklarowanej wartości, jeśli załadowaca/nadawca jest w stanie udokumentować wartość towaru fakturami - poczytaj Konwencję. Właśnie dlatego nie dostałeś ładunku - nie spełniłeś podstawowego warunku o wysokość OCP. | |||
spedii
| 2. Wartość towaru określa się według ceny giełdowej lub w razie jej braku według bieżącej ceny rynkowej, a w braku jednej i drugiej – według zwykłej wartości towarów tego samego rodzaju i jakości. 3. Odszkodowanie nie może jednak przekraczać 8, 33 jednostki rozrachunkowej za 1 kilogram brakującej wagi brutto. | |||
spedii
| 6. Wyższego odszkodowania można żądać jedynie w przypadku zadeklarowania wartości towaru lub zadeklarowania specjalnego interesu w jego dostawie, zgodnie z artykułami 24 i 26. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.