Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

spedytorska brać...

ID: 152978


z dziennika naszego spedytora, nie dostał dziś ładunku od innej spedycji, ponieważ mamy OCP na 250 tyś euro, i na 300 kg paletę nie wystarczy... pytania? brak!

Posty (26)

spedii
jak w temacie...
Effendi
Wsio OK ! Wszystko zależy co było do przewiezienia na tej jednej paletce - jaki towar i o jakiej wartości. A wtedy nie należy się dziwić że wasze OCP nie pokrywałoby potencjalnych roszczeń w przypadku uszkodzeń zawartości tej palety.

1

~Umyty
Skoro OCP nie pokrywało ewentualnych uszkodzeń, to co w tym dziwnego???
~Umyty
Tyle tylko, że to doopa a nie spedytor - zawsze jest możliwość doubezpieczenia pojedyńczego ładunku - jeśli fracht był dobry, to należałoby to zrobić. No, ale do tego trzeba myśleć i być pracownikiem a nie wyrobnikiem...
spedii
ehhhhh a konwencja CMR?
~ku-ku
Co tu sie dzieje, mam dzwonic po ORMO!
spedii
więc króciutko. wg konwencji i jednocześnie odpowiedzialności przewoźnika (ocp) 1kg złota wart jest tyle i ile 1kg cegieł. czyli dokładnie 1 SDR. czyli w tym przypadku jakieś 13 tyś zł. jeżeli natomiast nadawca zadeklaruje wartość towaru w liście przewozowym to faktycznie należy mu się 100% zwrotu wartości towaru ale tego nie obejmuje żadna znana mi polisa OCP.

-1

spedii
umyty... faktycznie trzeba być spedytorem a nie wyrobnikiem, bo się później udaje że coś się wie i rzuca gnioty o doubezpieczeniu
~gram
poczytaj sobie spedii co pokrywa te wasze ocp bo nie wszystkie towary moga nia być objete, więc nie dziw sie że cos komus nie pasuje, sama kwota wrazenia nie robi liczy sie to co malym druczkiem napisane
spedii
gram, masz racje. ale nikogo nie interesowało jaki jest zakres naszej polisy, a jedynie kwota na jaką opiewa
~Max
Konwencja kolego mówi o odpowiedzialności za kilogram utraconego towaru, czyli SDR bądź złotym franku (wiesz w ogóle co to spedycyjny planktonie?). Jeśli wartość towaru przewyższa kwotę ubezpieczenia to w jaki sposób chcesz wyegzekwować ewentualną stratę? Zadeklarowana wartość nie ma tu nic do rzeczy, bo jeśli jej wysokość przekroczy waszą polisę to i tak możesz pomarzyć o odszkodowaniu! Doubezpieczenie, czyli dodatkowe ubezpieczenie (cargo) umożliwia przewóz towarów o wyższej wartości niż polisa OCP. Ale spedycyjnemu planktonowi takie pojęcia są obce jak widzę... Nikogo nie będzie obchodził zakres polisy, jeśli jej wysokość nie pokrywa ewentualnych strat. Jeśli jest na odpowiednią kwotę, to dopiero dalej czyta się warunki...
~Dixi
Kolego, z tego co mi wiadomo nikt nie ma obowiązku zlecić ci jakiegokolwiek transportu. Powodów mogą być steki: za niskie OCP, brak jakichkolwiek referencji, może też komuś nie spodobać się Twój głos albo rejestracja Twojego pojazdu. Nikt nie musi zlecić Ci ładunku...
~Dixi
Max - co do złotych franków: był to przelicznik utraconej wagi towaru ZANIM Polska ratyfikowała wartość SDR, a dokładniej było to 25 złotych franków gdzie za złoty frak uważało się 10/31 sztabki złota o próbie bodajże 900. Owszem, było takie przeliczenie ale dość dawno więc nie mieszaj ludziom w głowach oznaczeniami, które od dawna nie obowiązują...
~Spedii
Max Ty spedycyjny rekinie, czytaj, a nie oglądaj literki.
~Spedii
Twój ubezpieczyciel również "Skorzysta z SDR-ów" i będzie miał gdzieś wartość towaru. przy wyłączeniach i rażącym zaniedbaniu i tak nie odpowiada. Mowy OC Cargo nie było, bo tuman z drugiej trony zakończył odp już na etapie kwoty gwarancyjnej, która de facto i tak nic mu nie mówi, bo jak już gram zauważył, może nie obejmować danego towaru.
~Spedii
Dixi, nie o tym był wątek. Kwestia "damy-nie damy" to osobny temat. Chodzi o to, że spedytor z dośc sporej spedycji nie umiał nawet podjąć tematu. Klient powiedział" mln eur". ale co, do czego i po co... a może po zleceniu będzie musiał mu się oddać... ale co tam... 100 eur przycięte
~nie
Spedii wpadnij na pomysl, ze sa ogramne firmy, z ktorymi sa podpisane umowy na konkrenych warunkach. Jesli bylo napisane 1mln, to mial prawo nie wziac Was jako podwykonawce. Ba, nawet nie musi sie tlumaczyc czemu odpadacie.
~Spedii
nie... problem w tym, że wprowadza klienta w błąd. sugerując, że dostanie z polisy o wyższej kwocie gwarancyjnej, wyższe odszkodowanie. Gdzie kwota gwarancyjna nie ma tu nic dorzeczy. Mam polisę na 250 tyś bo taka jest wartość 24t wg sdr, a kierowca nie ma prawa załadować towaru z zadeklarowaną wartością towaru.
~Dixi
Spedii - jeśli nie spełniłeś jego warunku o wysokości OCP to nie musiał podejmować wątku. Po co miał tracić czas, skoro nie spełniasz jego wymagań? Równie dobrze mógłby CI powiedzieć, że np chce żeby samochód był różowy w niebieskie ciapki i też miałby do tego prawo. Nie musi podejmować tematu, skoro nie spełniasz podstawowego warunku.
~Spedii
tak tak dixi, ja o chlebie Ty o niebie
~Dixi
Nie bierzesz pod uwagę jednej, dość istotnej rzeczy - SDR stosuje się w przypadku problemów z ustaleniem wartości towaru (podobnie jak kiedyś złote franki). Jeśli nadawca/załadowca ma na towar faktury okazujące jego wartość to wówczas w przypadku jego uszkodzenia/zaginięc ie wyciąga się jego wartość rynkową (udokumentowaną fakturami) a co za tym idzie wartość towaru na naczepie (niekoniecznie 24t) może być znacznie wyższa niż wynika to z przelicznika SDR
~Dixi
Chcesz przykładu? Proszę: lekarstwa, dajmy na to specjalistyczne szczepionki. Towar lekki, cała naczepa nie waży więcej niż 10t. Wartość rynkowa grubo ponad 500. 000USD. Masz wypadek, szczepionki idą do kosza - jak przeliczasz wartość zniszczonego towaru? Według SDR czy według wartości rynkowej?

1

~Spedii
jeżeli nie było w liście przewozowym zadeklarowanej wartości to wg sdr
~Dixi
W liście nie musi być zadeklarowanej wartości, jeśli załadowaca/nadawca jest w stanie udokumentować wartość towaru fakturami - poczytaj Konwencję.

Właśnie dlatego nie dostałeś ładunku - nie spełniłeś podstawowego warunku o wysokość OCP.
spedii
2. Wartość towaru określa się według ceny giełdowej lub w razie jej braku według bieżącej ceny rynkowej, a w braku jednej i drugiej – według zwykłej wartości towarów tego samego rodzaju i jakości.

3. Odszkodowanie nie może jednak przekraczać 8, 33 jednostki rozrachunkowej za 1 kilogram brakującej wagi brutto.
spedii
6. Wyższego odszkodowania można żądać jedynie w przypadku zadeklarowania wartości towaru lub zadeklarowania specjalnego interesu w jego dostawie, zgodnie z artykułami 24 i 26.
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.139.238.76

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels