Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

skoczek a urlopówka

ID: 152486


Witam,
może ktoś kto ma wiedzę wypowie sie na ten temat?
Otóż "dorabiam" sobie na skoczka kilka razy w miesiącu na C+E i moje pytanie brzmi: Na jakiej podstawie mam mieć urlopówke skoro nie pracuje w danej firmie? Mam karte kierowcy i nie wystarczy to ITD aby sobie ją zeskanować i sprawdzić? Proszę o pomoc jakie dokumenty muszę w końcu mieć ze sobą do kontroli?
Z góry dziękuje, Pozdrawiam

~reed
*.231.92.5

Posty (24)

~reed
jak w temacie...
~mAŁY
Skoro nie pracujesz w danej firnie, a prowadzisz pojazd to najpierw udowodnij że go nie ukradłeś.
~reed
No nie pracuje tylko wskakuje na dzień i tyle... więc jakie dokumenty mam mieć? Właściciel firmy chyba nie może mi wystawic urlopówki bo skąd ma wiedziec czy nie jeździłem itp?
~mAŁY
A nie może Cię zatrudnić? W tej chwili pracujesz na czarno. Pracujesz na jakimś stałym etacie?
~reed
Pracuje jako Strażak wiec mam zatrudnienie a tu umowa zlecenie...
~mAŁY
No to już coś. To niech wystawia Ci urlopówke na czas jaki u niego nie jeździłeś. Jako strażak jesteś kierowcą i używasz karty???
~reed
Tak jestem kierowcą i używam karty ale nie na straży bo te auta nie wchodzą w rozporządzenia (WE) 561/2006 lub AETR...
~reed
Ogólnie jeżdzę w kilku firmach i raz na wykresówkach innym razem na karte i z tym jest problem... w jednej firmie można by to połapać w całość a tu ciężko dokumentować to... ale najważniejsza sprawa mnie interesuje to czy mam mieć urlopwke nie będąc zatrudnionym lub umowa zlecenie na jeden dzień?
~mAŁY
Właśnie chodzi mi o to w w strażackim aucie wkładasz kratę, bo jak nie to bierz urlopówki tylko u tego gościa na czas w którym nie jeździsz i po problemie.
~reed
Nie w straży sie nie stosuje tego w Europie, nikt nas nie rozlicza z czasu bo to by był nonsens poprostu... ok czyli urlopówka jednak... Dzięki za informacje:)
~soltys
reed jesli jedziesz dla kogoś to wystawia ci kwit ze nie prowadziłeś auta ale musisz po wyciągnieciu karty pamietac kiedy zakończyłeś prace i mieć tą urlopówke jeśli bedziesz jechał na następnym wolnym i tak za kazdym razem ja tak mam i nikt się nie czepia tylko musisz pilnować dat i za każdą nową trase brać urlopówke ze od momentu wyciągnięcia karty nie prowadziłeś
~Jenc_Braun
Właściciel powinien wystawić Ci umowe o dzieło w dniu w którym zaczynasz prace i to wystarczy.
~reed
Robię wydruki więc znam daty:) No to teraz wiem na czym stoję...
~reed
Jenc_Braun jesteś tego pewny?
~mAŁY
Urlopówkę wystawia pracodawca więc bez zatrudnienia nikt Ci jej nie wystawi. Najlepiej na każdy przejazd bierz umowę-zlecenie i niech Ci wystawią urlopówkę na czas od ostatniej zakończonej jazdy. Nie ważne czy było to na karcie czy na wykresówce. I woź to wszystko 28 dni. Nie ważne że każdą urlopówkę wystawi Ci kto inny. Byle urlopówkę aktualną wystawiła Ci ta firma gdzie aktualnie jedziesz i masz umowe-zlecenie
~soltys
właśnie to miałem na myśli mały ja za każdym razem jade u kogo innego tylko dla znajomych ganiam za każdym razem urlopówka od zakończonej ostatniej trasy i kwity przy sobie kilka kontroli było nikt się nie przyczepił
~reed
Dzieki panowie, wszystko jasne... Pozdrawiam
~Bolek
sołtys a skąd nowy "pracodawca" wie że wcześniej przed pracą u niego nie jeździłeś? Na słowo wystawia ci zaświadczenie?
~soltys
bolek temu pisze ze podajesz kiedy karte wyciągnełeś i u nastepnego podajesz a urlopowki wcześniejsze masz do kontroli tak by wszystko grało no chyba ze na tarczkach latasz
~Adios Amigo
Co za bzdury, jak masz karte kierowcy to robisz wpis manualny i to wszystko. Jak masz tarczki robisz reczne naniesienie danych z tylu tarczki. 561/2006 sie klania.
Jenc_Braun
Reed jestem pewny. U nas nieraz biorą kierowce skoczka i za każdym razem umowe wypisują. Miałem z takim kontrole BAG w Niemczech i bez problemu.
~mAŁY
~Adios Amigo skoro to takie proste to po co wymyślili tzw urlopówki???
~soltys
wpis zrobisz iw czasie kontroli dajesz urlopówke wydruk i chcą licencje to jak wytłumaczysz ze urlopówka na inną firme a licencja na inną. dlatego za każdym razem jak jadę to podaje kiedy skończyłem i biore urlopówke na dni których nie jechałem w cxzasie kontrolinie było problemów
~ktosik
reed - czy istotne jest z jakiego paragrafu zaplacisz mandat?

moze zacznijmy od tego :

Art. 12.
1. Tygodniowy czas pracy kierowcy, łącznie z godzinami nadliczbowymi, nie może przekraczać przeciętnie 48 godzin w przyjętym okresie rozliczeniowym nieprze-kraczającym 4 miesięcy.

2. Tygodniowy czas pracy, o którym mowa w ust. 1, może być przedłużony do 60 godzin, jeżeli średni tygodniowy czas pracy nie przekroczy 48 godzin w przyję-tym okresie rozliczeniowym nieprzekraczającym 4 miesięcy.

3. Wymiar czasu pracy określony w ust. 1 i 2 obowiązuje także kierowcę zatrud-nionego u więcej niż jednego pracodawcy.
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.145.17.46

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels