Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

MAN tga 440- kompresja w układ chłodzenia

ID: 150717


Witam,
Mam problem, idzie kompresja w układ chłodzenia. Sprężarka i chłodnica spalin została wymieniona i dalej to samo.
Proszę o pomoc

~Józek
*.neoplus.adsl.tpnet.pl

Posty (22)

~Józek
jak w temacie...
~marek
uszczelka pod głowicą
~Ktosik
Uszczelka pod głowica
Uszczelnien ie gniazd wtryskowe
Gniazda zawodowe

Generaln ie zgłoś się do mechanika
~Józek
to jest silnik 20D, więc nie ma to nic wspólnego z głowicą
~kiero
Skoro nie ma nic wspólnego z głowica to sprawdź czy masz powietrze w kole zapasowym bo może wydmuchało je przez zbiorniczek wyrównawczy

1

~zzx
~Józek
(2014-08-18 19:38:46) to jest silnik 20D, więc nie ma to nic wspólnego z głowicą

to silnik chłodzony powietrzem?
~joł
D20 to największy złom jaki man wypuścił na świat
~Józek
nie jest chłodzony powietrzem
a uszczelka jest dobra
~kiero
Skoro uszczelka dobra, głowica też to pozostaje pękniętą tuleja
~zzx
zdejmij miskę olejową i daj ciśnienie powietrza w układ chłodzenia - na pewno pokaże się wyciek.
cudów nie ma to nie kościół.
idebski
Ciekawe jak to zrobić ( dać ciśnienie powietrza w układ chłodzenia od dołu silnika?
Zawsze myślałem, że wszelkie dojścia do otworów układu chłodzenia są albo z boku bloku, albo od głowicy, ale od strony miski to chyba jakaś nowość czyli cudu nie ma kościół... sam się nie zbudował:)

-2

~Józek
nie widać nawet żadnej ryski, natomiast w głowicy dwie małe rysy między zaworami ssącymi miedzy 2 a 3
~mantga
Dając ciśnienie w układ chłodzenia można sprawdzić po zdjęciu misy olejowej szczelność bloku silnika na przykład płyty czołowej czy nie przedostaje się płyn chłodniczy do oleju. Co do silnika D 20 to zgadzam się z przedmowca nie jest najlepszy delikatnie mówiąc 800 900 tys zaczynają się konkretne jaja
~zzx
Podgląd konta idebskiidebski
(2014-08-18 20:17:43) Ciekawe jak to zrobić ( dać ciśnienie powietrza w układ chłodzenia od dołu silnika?
Zawsze myślałem, że wszelkie dojścia do otworów układu chłodzenia są albo z boku bloku, albo od głowicy, ale od strony miski to chyba jakaś nowość czyli cudu nie ma kościół... sam się nie zbudował:)

przeczytaj dokładnie to co napisałem w poście wcześniej - jakoś nie zauważyłem że można ciśnienie w układ dać od spodu silnika (technicznie jest to niemożliwe) za to możliwe jest podanie ciśnienia poprzez zbiornik wyrównawczy lub bezpośrednio do silnika z pominięciem chłodnicy płynu.
ty możesz tego nie wiedzieć bo pewnie pojazd oglądasz zza kierownicy i pewnie nawet nie wiesz gdzie jest chłodnica no cóż zdarza się, ale na pewno masz sóstkę s psodu.

1

idebski
A po co zdejmować miskę oleju.
Jeśli jest wyciek (po podaniu ciśnienia) wystarczy odkręcić korek spustowy i będzie widać co leci:)

-1

~mantga
Po odkreceniu korka i sprawdzeniu co leci jak to mówisz i tak dalej jesteś w duuupie bo nie wiesz skąd d20 ma swoje mankamenty i przez te proste zabiegi można postawić 100 procent diagnoze a nie domyślać się i mnożyć koszty
idebski
Jak nic nie leci to nie rozkręcam, po co mnożyc koszty

-1

~mantga
Ale tu mówimy o tym ze jednak nieszczelności są tylko trzeba je znalezc
~zzx
właśnie tak jak pisał mantga - trzeba poszukać gdzie leci bo, że gdzieś leci to wiadomo.
jak będzie pęknięta głowica np. 2 to ta tuleja powinna lecieć woda ( a raczej się sączyć ) i będzie wiadomo gdzie szukać, a nie rozbierać dla zasady.
idebski
Z tego co wiem, to jednak nic nie wiadomo.
Zmieniona sprężarka, ale czy wiadomo, że ta nowa ( druga) nie jest wadliwa?
Faktycznie lepiej zdjąć miskę, po co mnożyć koszty:)

-1

~mantga
Możesz ściągnąć od razu głowice i wywalić 3000 na dzień dobry możesz też pojechać do mana i poprosić o sprawdzenie szczelnosci (kompresje) wywalić 2700 netto na dzień dobry i oni ci powiedzą co jest nie halo ale po co mnożyć koszty:)
idebski
Można też wymienić auto na inne, ale po co mnożyć koszty lepiej zostać ze starym i popsutym:)

-1

Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 18.219.236.62

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels