Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

odblokowywanie podnoszenia 3 osi ciagnacej

ID: 150686


Witam Mam pytanie moze ktos sie orientuje gdzie mozna przerobic odblokowac podnoszenie 3 osi ciagnacej w nowym volvo gdy samochod jest zaladowany Potrzebne na zime na norwegie bo na serwisach odpada nie przerobia Moze ktos wie jesli nie w pl to gdzie na skandynawi przerobie Pytanie do zorientowanych

DZieki za odp

~mmmm
*.net.hawetelekom.pl

Posty (33)

~Tias
W Głuchowie na Podkarpaciu. Mi zrobili manualne podnoszenie osi wleczonej w Scanii. Polecam tez Serwis w Lublinie na Lucyny herc. Dokładaja podnoszenie osi do naczep to i Tobie pewnie pomogą ; )
~markuj
oki dzieki za podpowiedzi

1

~MADMAX
PANOWIE ALE TU CHODZI O VOLVO FH 4 NAJNOWSZY MODEL CZY KTOS SIE ORIENTUJE
~Marcin SE
Rozumiem, że chodzi Ci o auto w konfiguracji dwie osie ciągnące, ze zwolnicami w piastach?Jeśli tak to dlaczego chcesz odblokowywać?My używamy takich konfiguracji na zestawach 25 m do 60 t i jeszcze nie było potrzeby unoszenia!
~kiero
Bo cieć chce na oponach zaoszczędzić

-1

~Xyz
Ale wy jesteście durni, gość pisze ze chce to przerobic zeby moc np w zimie w skandynawii podniesc oske i dociazyc siodlo zeby sobie poradzic na sniegu anwy nawijacie o oszczedzaniu opon. Wezcie sie walnijcie mlotem w leb parkingowi eksperci co jezdzicie w promieniu widzenia najwyzszego komina u siebie na wsi.

1

~kiero
Bo wg mnie cieć chce na oponach zaoszczędzić
ese
A co złego jest w oszczędzaniu? Czy nie po to wprowadzono podnoszenie jednej, a nawet dwóch z trzech osi w naczepach?
~kiero
Nic nie jest złego
~Marcin SE
Panowie nie wiem czy chodzi o opony czy o co, myślę, że chyba nie skoro kupuje auto skonfigurowane na 70 t dopuszczalnej masy... w tej konfiguracji zarówno volvo jak i scania nie potrzebują unoszenia przy pełnym załadunku!Kolego rozumiem, że chodzi o odblokowanie sensorów nacisku?Jeśli tak, mogę podać Ci ceny jakie obowiązują w Szwecji (tylko service) :)
~markuj
kiero p. e. d. a. l. e jak nie wiesz po co to to zamknij j. a. p. e Nie mam 2 ciagnacych tylko 1 Widac kiero nie ma pojecia po co jest podnoszona 3 os na zime wiec sie nie wypowiadaj gamoniu Marcin se ale na serwisie volvo moze byc problem bo w norwegi gosc powiedzial ze owszem odblokuje bez problemu ale musi miec zgode z gory czyli z geteborga W szwecji nie wiem bo jeszcze nie podjechalem na serwis volvo Moze wiesz gdzie przerobia cene tez mozesz podac I chodzi tylko zeby odblokowac blokade zeby przy pelnym zaladunku podniesc ta 3 i dociazyc prowadzaca
~markuj
no zle w temacie napisalem zamiast 3 os ciagnaca powinna byc wleczona hehe rypnalem sie
~markuj
dociazyc ciagnaca nie prowadzaca znow blad moj w poprzednim poscie sorki
~cas
prosta sprawa moge ci podpowiedziec nie musisz szukac serwisu
Romek
Kolega chyba zjechał tytuł, bo ja nic nie kapuję. Trzecią oś ciągnącą chce odciążyć. Mam cztero osiowy ciągnik, z dwoma osiami pędnymi. Jeżeli się kopię, to jest klawisz, który DOCIĄŻA oś ciągnącą, z którego oczywiście nikt nie korzysta, bo lepiej zblokować mosty, a jak mało, zblokować dyferencjały. Albo ja jestem ciemny, albo kolega głupio zadał pytanie.
~markuj
romek poprawilem w poscie wyzej mialo byc os wleczona nie ciagnaca i to jest 3 osiowy ciagnik siodlowy i podnoszenie tej osi jest potrzebne na zime nikt z was w norwegii nie byl ze tak glupie pytania po co to
~swd
W poprzednim modelu Volva też robili wielkie problemy na serwisie w polsce i w szwecji. Ale udało się znależć kolesia w Koszalinie który z problemem poradził sobie w pięć minut. W moim aucie wystarczyło zmienić parametry w oprogramowaniu osi podnoszonej.
~swd
Oryginalnie było ustawione na 11 ton tzn przy obciażeniu 11 ton na oś ciągnącą oska opadała i nie mozna jej było podnieść zmieniono to na 21 ton i teraz nie ma problemu żadnego z unoszeniem po załadowaniu naczepy
~swd
21 ton to była maksymalna dostępna wartość w oprogramowaniu którym koleś się posługiwał. Kolesie mają warsztat w Koszalinie na terenie starego serwisu scani, koszt zabiegu 2000 pln tyle płaciłem.
~markuj
swd no wlasnie dryndalismy do kolesia z koszalina moze ten sam nawet no i w starym volvo mowi nie ma problemu ale do nowego nie ma jeszcze oprogramowania i * musimy szukac dalej Napisalem tutaj bo moze akurat ktos wie gdzie w pl lub na skandynawi w jakims prywatnym serwisie to zrobia bo w autoryzowanym jest problem
~swd
Nie wiem dlaczego ale robią z tego wielki problem nam na serwisie w Polsce nawet chcieli zawory przerabiać. Po prostu nie znają tematu wystarczająco i moim zdaniem w twoim aucie jest to tak samo ba*alne jak w starszych typach. Tylko trzeba mieć oprogramowanie niestety
~swd
Dlaczego słowo ba*alnie gwiazdkuje system? ?
~swd
Jak problem rozwiążesz to daj cynę tu na forum. Pozdrawiam
~swd
A i jeszcze jedno ktoś tam wcześniej napisał że potrzebna jest zgoda goeteborga. Zwyczajnie w kulki lecą z klientem jak to volvo czytaj mają nas w doopie to nie oni będą się męczyć w górach zimową porą.
~Marcin SE
Witam. Poprosiłem szefa by zadzwonił jako właściciel naszych aut!Rozmawiał z Volvo Malmö, sytuacja wygląda następująco od strony volvo-za dobrze umotywowaną zgodą producenta mogą zrobić (ale nie zalecają) jedynie uniesienie do prędkości 45 km/h gdyż ESP jest ściśle powiązane z naciskiem na osie i auto traci możliwość kontroli toru jazdy... Teraz Szwedzka rzeczywistość :)... jeśli już uzyskasz takie pozwolenie to cena za taką przyjemność kształtuje się od 15 tyś koron gdyż jest to przesterowanie całego programu. Z ciekawości zadzwoniliśmy do scani i scania od modelu euro 6 nie zakłada czegoś takiego!Nawet jeśli są jakieś prywatne warsztaty to myślę, że jeszcze nie ten poziom techniki i nie poradzą sobie z tym. Pozdrawiam

1

~markuj
Marcin se Dzieki za info Pzdr
~markuj
no nam mister z volvo geteborg powiedzial tak do 15 ton nacisku przestawia kompem i to kosztuje 30 tys sek od 15 do 20 musza przerobic zawieszenie ale mi sie wydaje ze to pic na wode bo jakos te skandynawskie volva u norka maja takie same porownywalem juz z nie jednym mam nadzieje ze kolega w koszlinie upora sie z tym bo program ponoc ma ale jeszcze cos tam nie tak jest Chcialem zapytac kogos od janiszewskiego czy maja przerobione kolega sie pytal jakiegos znajomego kierowcy i ponoc nie maja ale czy prawda nie wiem
~markuj
juz nie chodzi o podniesienie wystarczy ze z wleczonej cala masa przeleje sie na ciagnaca bo fabrycznie jest dociazanie do 30 na godz wystarczylo by przestawic na te 60 70 i by bylo super moze ktos zna takiego magika bo normalnie na skandynawi z tym problem
~Jacek
Robiłem to w Malborku. Nie pamiętam nazwy firmy. Ale pamiętam, że zrobili to profesjonalnie. Nie na zasadzie "omijania" komputerów, sensorów i wszelkich czujników. Koszt - 3 lata wstecz - ok. 2300 pln. Kojarzę, że firma jest autoryzowanym serwisem, od drogi wylotowej na Nowy Dwór do nich się jedzie.
~Zainteresowany
coś się ruszyło w temacie?
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 18.226.222.12

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels