ID: 150686
odblokowywanie podnoszenia 3 osi ciagnacej
ID: 150686
ID: 150686
Witam Mam pytanie moze ktos sie orientuje gdzie mozna przerobic odblokowac podnoszenie 3 osi ciagnacej w nowym volvo gdy samochod jest zaladowany Potrzebne na zime na norwegie bo na serwisach odpada nie przerobia Moze ktos wie jesli nie w pl to gdzie na skandynawi przerobie Pytanie do zorientowanych
DZieki za odp
Witam Mam pytanie moze ktos sie orientuje gdzie mozna przerobic odblokowac podnoszenie 3 osi ciagnacej w nowym volvo gdy samochod jest zaladowany Potrzebne na zime na norwegie bo na serwisach odpada nie przerobia Moze ktos wie jesli nie w pl to gdzie na skandynawi przerobie Pytanie do zorientowanych
DZieki za odp
~mmmm*.net.hawetelekom.pl
*.net.hawetelekom.pl
Posty (33)
~Tias | W Głuchowie na Podkarpaciu. Mi zrobili manualne podnoszenie osi wleczonej w Scanii. Polecam tez Serwis w Lublinie na Lucyny herc. Dokładaja podnoszenie osi do naczep to i Tobie pewnie pomogą ; ) | |||
~markuj | oki dzieki za podpowiedzi | 1 | ||
~MADMAX | PANOWIE ALE TU CHODZI O VOLVO FH 4 NAJNOWSZY MODEL CZY KTOS SIE ORIENTUJE | |||
~Marcin SE | Rozumiem, że chodzi Ci o auto w konfiguracji dwie osie ciągnące, ze zwolnicami w piastach?Jeśli tak to dlaczego chcesz odblokowywać?My używamy takich konfiguracji na zestawach 25 m do 60 t i jeszcze nie było potrzeby unoszenia! | |||
~kiero | Bo cieć chce na oponach zaoszczędzić | -1 | ||
~Xyz | Ale wy jesteście durni, gość pisze ze chce to przerobic zeby moc np w zimie w skandynawii podniesc oske i dociazyc siodlo zeby sobie poradzic na sniegu anwy nawijacie o oszczedzaniu opon. Wezcie sie walnijcie mlotem w leb parkingowi eksperci co jezdzicie w promieniu widzenia najwyzszego komina u siebie na wsi. | 1 | ||
~kiero | Bo wg mnie cieć chce na oponach zaoszczędzić | |||
ese
| A co złego jest w oszczędzaniu? Czy nie po to wprowadzono podnoszenie jednej, a nawet dwóch z trzech osi w naczepach? | |||
~kiero | Nic nie jest złego | |||
~Marcin SE | Panowie nie wiem czy chodzi o opony czy o co, myślę, że chyba nie skoro kupuje auto skonfigurowane na 70 t dopuszczalnej masy... w tej konfiguracji zarówno volvo jak i scania nie potrzebują unoszenia przy pełnym załadunku!Kolego rozumiem, że chodzi o odblokowanie sensorów nacisku?Jeśli tak, mogę podać Ci ceny jakie obowiązują w Szwecji (tylko service) :) | |||
~markuj | kiero p. e. d. a. l. e jak nie wiesz po co to to zamknij j. a. p. e Nie mam 2 ciagnacych tylko 1 Widac kiero nie ma pojecia po co jest podnoszona 3 os na zime wiec sie nie wypowiadaj gamoniu Marcin se ale na serwisie volvo moze byc problem bo w norwegi gosc powiedzial ze owszem odblokuje bez problemu ale musi miec zgode z gory czyli z geteborga W szwecji nie wiem bo jeszcze nie podjechalem na serwis volvo Moze wiesz gdzie przerobia cene tez mozesz podac I chodzi tylko zeby odblokowac blokade zeby przy pelnym zaladunku podniesc ta 3 i dociazyc prowadzaca | |||
~markuj | no zle w temacie napisalem zamiast 3 os ciagnaca powinna byc wleczona hehe rypnalem sie | |||
~markuj | dociazyc ciagnaca nie prowadzaca znow blad moj w poprzednim poscie sorki | |||
~cas | prosta sprawa moge ci podpowiedziec nie musisz szukac serwisu | |||
Romek
| Kolega chyba zjechał tytuł, bo ja nic nie kapuję. Trzecią oś ciągnącą chce odciążyć. Mam cztero osiowy ciągnik, z dwoma osiami pędnymi. Jeżeli się kopię, to jest klawisz, który DOCIĄŻA oś ciągnącą, z którego oczywiście nikt nie korzysta, bo lepiej zblokować mosty, a jak mało, zblokować dyferencjały. Albo ja jestem ciemny, albo kolega głupio zadał pytanie. | |||
~markuj | romek poprawilem w poscie wyzej mialo byc os wleczona nie ciagnaca i to jest 3 osiowy ciagnik siodlowy i podnoszenie tej osi jest potrzebne na zime nikt z was w norwegii nie byl ze tak glupie pytania po co to | |||
~swd | W poprzednim modelu Volva też robili wielkie problemy na serwisie w polsce i w szwecji. Ale udało się znależć kolesia w Koszalinie który z problemem poradził sobie w pięć minut. W moim aucie wystarczyło zmienić parametry w oprogramowaniu osi podnoszonej. | |||
~swd | Oryginalnie było ustawione na 11 ton tzn przy obciażeniu 11 ton na oś ciągnącą oska opadała i nie mozna jej było podnieść zmieniono to na 21 ton i teraz nie ma problemu żadnego z unoszeniem po załadowaniu naczepy | |||
~swd | 21 ton to była maksymalna dostępna wartość w oprogramowaniu którym koleś się posługiwał. Kolesie mają warsztat w Koszalinie na terenie starego serwisu scani, koszt zabiegu 2000 pln tyle płaciłem. | |||
~markuj | swd no wlasnie dryndalismy do kolesia z koszalina moze ten sam nawet no i w starym volvo mowi nie ma problemu ale do nowego nie ma jeszcze oprogramowania i * musimy szukac dalej Napisalem tutaj bo moze akurat ktos wie gdzie w pl lub na skandynawi w jakims prywatnym serwisie to zrobia bo w autoryzowanym jest problem | |||
~swd | Nie wiem dlaczego ale robią z tego wielki problem nam na serwisie w Polsce nawet chcieli zawory przerabiać. Po prostu nie znają tematu wystarczająco i moim zdaniem w twoim aucie jest to tak samo ba*alne jak w starszych typach. Tylko trzeba mieć oprogramowanie niestety | |||
~swd | Dlaczego słowo ba*alnie gwiazdkuje system? ? | |||
~swd | Jak problem rozwiążesz to daj cynę tu na forum. Pozdrawiam | |||
~swd | A i jeszcze jedno ktoś tam wcześniej napisał że potrzebna jest zgoda goeteborga. Zwyczajnie w kulki lecą z klientem jak to volvo czytaj mają nas w doopie to nie oni będą się męczyć w górach zimową porą. | |||
~Marcin SE | Witam. Poprosiłem szefa by zadzwonił jako właściciel naszych aut!Rozmawiał z Volvo Malmö, sytuacja wygląda następująco od strony volvo-za dobrze umotywowaną zgodą producenta mogą zrobić (ale nie zalecają) jedynie uniesienie do prędkości 45 km/h gdyż ESP jest ściśle powiązane z naciskiem na osie i auto traci możliwość kontroli toru jazdy... Teraz Szwedzka rzeczywistość :)... jeśli już uzyskasz takie pozwolenie to cena za taką przyjemność kształtuje się od 15 tyś koron gdyż jest to przesterowanie całego programu. Z ciekawości zadzwoniliśmy do scani i scania od modelu euro 6 nie zakłada czegoś takiego!Nawet jeśli są jakieś prywatne warsztaty to myślę, że jeszcze nie ten poziom techniki i nie poradzą sobie z tym. Pozdrawiam | 1 | ||
~markuj | Marcin se Dzieki za info Pzdr | |||
~markuj | no nam mister z volvo geteborg powiedzial tak do 15 ton nacisku przestawia kompem i to kosztuje 30 tys sek od 15 do 20 musza przerobic zawieszenie ale mi sie wydaje ze to pic na wode bo jakos te skandynawskie volva u norka maja takie same porownywalem juz z nie jednym mam nadzieje ze kolega w koszlinie upora sie z tym bo program ponoc ma ale jeszcze cos tam nie tak jest Chcialem zapytac kogos od janiszewskiego czy maja przerobione kolega sie pytal jakiegos znajomego kierowcy i ponoc nie maja ale czy prawda nie wiem | |||
~markuj | juz nie chodzi o podniesienie wystarczy ze z wleczonej cala masa przeleje sie na ciagnaca bo fabrycznie jest dociazanie do 30 na godz wystarczylo by przestawic na te 60 70 i by bylo super moze ktos zna takiego magika bo normalnie na skandynawi z tym problem | |||
~Jacek | Robiłem to w Malborku. Nie pamiętam nazwy firmy. Ale pamiętam, że zrobili to profesjonalnie. Nie na zasadzie "omijania" komputerów, sensorów i wszelkich czujników. Koszt - 3 lata wstecz - ok. 2300 pln. Kojarzę, że firma jest autoryzowanym serwisem, od drogi wylotowej na Nowy Dwór do nich się jedzie. | |||
~Zainteresowany | coś się ruszyło w temacie? |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.