~Milka1107
| jak w temacie... | | | |
~zzx
| no i co dalej?
kiedyś w internecie był program cargo ale nie pamiętam na jakiej to było stronie.
a ciężarówki są różne podobnie jak ładunki. | | | |
~Milka1107
| Pisze pracę na temat planu załadunku pojazdów ciężarowych, mam dokonać a*alizy dla: pojazdu solo 2 osie, pojazdu solo 3 osie, zestawu: pojazd silnikowy dwie osie i przyczepa 2 osie, zestawu: pojazd silnikowy dwie osie i przyczepy dwie osie typu tandem, ciągnika siodłowego 2 osie i naczepy 3 osie, ciągnika siodłowego 3 osie i naczepy 2 osie oraz ciągnika siodłowego 2 osie i naczepy 2 osie. O ile w trzyosiowych i dwuosiowych nie ma problemu, ale co w przypadku zestawów? Mam dane ciągnika siodłowego a jak dobrać naczepę? Jak się wtedy zmienią naciski na osie itd? | | | |
~zzx
| do naczepy z reguły jest standard.
nacisk na oś kierowaną ok 7-7, 5 tony
nacisk na oś napędową 11, 5 t max
na osie naczepy po 8 ton.
DMC 40 ton
jak chodzi o zastawy czyli pojazdy z przyczepami to może być różnie.
pojazdy 4 osiowe czyli 2+2 mają dmc 36 ton czyli po 18 ton każdy pojazd.
pojazdy 5 osiowe mają trochę inaczej w zależności od układu czyli np:
2+3 mają masę 18 t +24 tony.
i odpowiednio 3+2 osie mają masy 24 tony +18 ton. | | | |
~zzx
| o pakowaniu ładunków tu jeszcze poczytaj (bez spacji).
://ec. europa. eu/transport/road_sa fety/vehicles/doc/ca rgo_securing_guideli nes_pl. pdf | | | |
~Milka1107
| Korzystałam z tej strony, mnie interesuje ta część dotycząca planu załadunków, a więc strona 102 z tego pdf, również takie dane mi są potrzebne jak: maksymalna nośność, rozstaw osi, długość platformy ładunkowej... niestety nie wszystkie są podane w Internecie ; ) w przypadku zestawów mam brać wszystkie dane ciągnika siodłowego np. ://www. truckpartner. com. pl/dane/stralis/AS%2 0440S42-45%20T_FP-LT . pdf i wybrać jakoś naczepę np. 3 osiową i tego wziąć resztę danych? | | | |
~Milka1107
| moim zadaniem jest wykreślenie planu załadunku pojazdu, a więc muszę wyjść od danych pojazdu i oczywiście interesuje mnie środek ciężkości ładunku... w przypadku zestawów sprawa się komplikuje, ponieważ w książkach ani słowa o tym jak takie coś liczyć (oczywiście są pojazdu dwuosiowe, trzyosiowe), cała metodologia jest opisana w niemieckiej normie VDI 2007, która jest niedostępna w żadnej z bibliotek technicznych w Polsce, jedynie do kupienia za kilkadziesiąt EURO oczywiście po niemiecku ; ) Jak to wygląda w praktyce? Czy załadowca/kierowca korzysta z czegoś takiego jak plan ładowania pojazdu? Rozmawiałam z kilkoma kierowcami takich firm jak choćby Schenker, Garex oni twierdzą, że raczej nikt tego nie stosuje... | | | |
~Milka1107
| Mimo wszystko uważam, że jest to temat, o którym warto napisać, choć póki co niewiele udało mi się zdziałać w tej kwestii. | | | |
~zzx
| ile zapłacisz za wyliczenie na przykładzie mojego pojazdu?
2+2 osie dmc 36 ton.
samochód 8, 3 tony (18 pll) + przyczepa 12, 7 tony (20 pll) - ładowność.
znając masę (wagę) poszczególnych palet spokojnie da się załadować i nie przekroczyć nacisków na drogach międzynarodowych (czyli 11, 5 tony). | 1 | | |
~stacyjka
| o kurcze jakie rzeczowe odpowiedzi, bez pieniactwa i głupich wstawek, rzadko tu sie to zdarza, szacunek | 1 | | |
~k-u
| Również szacunek, kultura wypowiedzi tak zawsze powinno być. | 1 | | |
~stacyjka
| tak powinno być | | | |
~eda
| widzę że forum bardzo pomocne jest | | | |