Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

tacho cyfrowe - wpis manualny

ID: 149679


Witajcie mobile.

Jestem poczatkujacym kierowca. Przebywam w UK, dzisiaj bylem 2 dzien w pracy jako kierowca. Nie mialem nigdy wczesniej doczynienia z tachografem cyfrowym. Najbardziej chodzi mi o wpis manualny przy rozpaczeciu pracy.

Wkladam karte, dochodze do pytania "Wpis manuany", zatwierdzam "tak" i tutaj sie zaczyna moja zmora. Nie mam pojecia co do czego i jak z czym. Jutro ide kolejny raz do pracy, wloze karte, dojde do wpisu manualnego i co dalej? Dzisiaj zaczalem prace o 7:30, karte wyjalem o godzinie 15:15. Jutro przy wpisie jak mam zaznaczyc? Zapyta mnie o kraj rozpoczecia, dam UK, potem pojawi mi sie data oraz godziny (o to mi najbardziej chodzi). Co mam zrobic? Ustawic bierzaca date cofnac czas o minute (czyli zanim wlozylem karte), a nastepnie wybrac lozko? (czyli ustawie w ten sposob czas odpoczynku od zakonczenia pracy?). Potem ustawic czas wlozenia karty i wybrac symbol mlotkow? Czy to tak ma wszystko wygladac jak sobie to przemyslalem doglebnie?

Prosze o pomoc, poniewaz nie chce miec nie przyjemnosci w pracy jak i na drodze z kontrolujacymi organami.

Z gory dziekuje za odpowiedz

Pozdraw iam

Krzysiek

Posty (44)

barracuda
Ma tachograf starszego typu. Jak zrobi-jak opisałem wyżej, będzie ok.
krzysiekb24
barracuda, dziekuje za odpowiedz.

tacho: siemens vdo
krzysiekb24
@barracuda, a czy po wcisnieciu koniec zmiany na "tak" to chyba tez pokazuje tachograf date oraz czas i mozliwosc edycji? czy sie myle?
~wpis
Koniec zmiany NIE
~wpis
Bo pauze dopisujesz do poprzedniej zmiany
barracuda
Jeśli wpiszesz "nie"-wyświetli się w dwu kolumnach, data i godzina i trzeba ją zmienić, trzymając wciśnięty górny kursor. Jak potwierdzisz "tak", zapisze cały czas-jako odpoczynek.
barracuda
"nie", używa się wtedy gdy np. po wyjęciu karty, wykonywalo się. Inną prace i trzeba to wpisać. Jesli był tylko odpoczynek, wciska się"tak" i zatwierdza.
barracuda
Oczywiście, chodzi o pytanie"koniec zmiany?".
krzysiekb24
Czyli z tego co zrozumialem, jezeli wcisne "tak" to zapisze mi odpoczynek od czasu wyjecia karty do jej wlozenia?
barracuda
Dokładnie. Nie zapomnij o wpisaniu kraju rozpoczęcia.
barracuda
Zrób sobie-tak dla siebie, bo przepis tego nie wymaga-wydruk, jak juz zrobisz wpis manualny. Czas bez karty jest pomiędzy liniami kreskowymi. Jesli wpis poprawny-będzie obok symbol "krzesło", jeśli nie-będzie znak zapytania.
magik
patrz barracuda. wcięło mędrców tego miejsca. ze sw mikołajem na czele. koorwa. sami znawcy. byleby cokolwiek, byleby zaistnieć przez sekundę
barracuda
Magik-nic nowego. :-)
krzysiekb24
O kraju rozpoczecia to wiem. Dziekuje Ci bardzo za pomoc. Teraz na pewno nie bede miec żadnych problemów.
~Sw Mikolaj
magik, wczoraj to juz poszlem spac bo nie chcialo mi sie czytac tych opowiesci z krainy czarow, moze z tym pol roku karta przesadzilem, ale przez dwa lata to pewno nie wytrzyma, jak co dzien ja bedziesz wkladal i wyciagal, proponuje na sprawdz i wyciagaj co dzien z bankomaty kase zobaczymy ile wytrzyma, bo kiarta kierowcy to przeciez taka sama z chip.
~ah jo
@krzysiekb24 i barracuda - jeżeli się nie mylę to ustalenie "koniec zmiany" powoduje że od tej godziny do godziny włożenia karty kierowcy i wprowadzania tych wpisów manualnych pojawia się właśnie "brak danych" - i za ten okres inspektor może rządać innego dokumentu potwierdzającego że w tym okresie miałeś wolne - wydruku z tachografu z wpisanym odręcznie okresem odpoczynku, lub zaświadczeniem o aktywności. Dlatego kierowcom zaleca się przy szkoleniach aby nie ustawiać tej funkcji tylko wprowadzić odpoczynek lub odpoczynek i inne czynności.
krzysiekb24
Dzisiaj wsadzajac karte, tacho nie zapytalo sie czy koniec zmiany... nie mam pojęcia dlaczego. Na koniec pracy wyjalem karte, oczywiście ustawilem kraj zakonczenia, zrobilem wydruk. Na wydruku jest zapisana cala praca, zachowana odpowiednia przerwa w czasie pracy, ale na koncu przy godzinie wyjecia karty jest znak zapytania... za cholere nie wiem co jest grane. Wsadzilem karte, nie zapytalo czy koniec zmiany, natomiast wyskoczyla data i godzina terazniejsza I mozliwosc wyboru lozka mlotkoe I koperty. Wybralem lozko bo bylem przekonany ze tacho pyta co robilem do godziny wsadzenia karty. Nie wiem co jest nie tak ze jest znak zapytania, moze powinienem wybrac mlotki bo zle zrozumialem intencje tacho?
~szerokości
Czy ty koleżko wsiadasz codziennie do tego samego auta?
~sioku
Z karta w tacho nie jedz wiecej jak 21 dni, po tym okresie nalezy ja zczytac, tak ze nie wiem po co ja wyciagasz???
~szerokości
Głupio pytacie po co i po co. Wysiada z auta idzie do domu zabiera kartę. Jutro może jeździc innym autem.
~szerokości
Są auta co nie gasną. przez 24 h jeździ 3 kiero. Nie tylko w GB.
krzysiekb24
Zaczynam prace o 7-7:30, koncze o 16 +/- i ide do domu. W tym czasie auto jedzie na zaladunek zebym rano nigdzie nie musial jezdzic. Poza tym, jestem zatruniony w UK poprzez agencje, ktora wysyla mnie do roznych firm, wiec sila rzeczy musze wyciagac tacho. Akurat teraz sie zlozylo ze narazie jestem w jednej firmie, ale jak zaczynalem, bylem pierw w innej potem dali mnie do tej gdzie jestem teraz, skad wiem czy po pracy pod wieczor nie zadzwonia do mnie, badz wysla sms ze mam jechac do pracy tam i tam. Takze musze wyciagac karte.
krzysiekb24
Pozatym, w firmie w ktorej jestem akutalnie, nie wiem jakim autem bede jezdzil jutrzejszego dnia wiec zabieram karte.
~sioku
No to teraz jasne wiadomo o co chodzi.
~szerokości
I ten problem z wpisem może wynikać z tego że starsze oprogramowania pytają o koniec zmiany a nowe tylko pokazują daty wyjęcia włożenia i rodzaj aktywności. Jeżeli zmieniasz auta.
~sioku
skoro taka masz prace to najpierw na przeszkolenie z obslogi tacho, a potem za kierownice... bo niby kazdemu wydaje sie ze to takie proste, a tu zong!, pewno wszystkie posty przeczytales i cos wiesz, lecz to nie dobra praca jak tak pomiataja i tym bardziej ze sie nazywasz kierowca, ale zycze powodzenia i wytrwalosci w temacie...
~szerokości
Wejdź na stronę NET POLSKA jest tam filmik o wpisie manualnym.
krzysiekb24
Akurat jesli chodzi o prowadzenie auta i manewry, nie mam z tym najmniejszego problemu. Moja zmora jest pieprzony tachograf cyfrowy... Niby dobrze robie, a potem sie okazuje ze jest cos nie tak, dlatego skorzystalem z tego forum, aby ktos mi pomogl w temacie, bo nie mam pojecia co zle robie. Na forum udziela sie mnostwo kierowcow, po prostu chcialbym aby ktos kto ma odrobinke czasu na napisanie mi co zle robie, jak powinienem robic, dlaczego tak sie dzieje jak to wyzej opisuje.
~bercik
Proponuje dokonać odczytu danych z karty i zobaczysz jak dokonałeś wpisów manualnych. Osoba która zrobi odczyt powinna Ci podpowiedzieć co i jak.
ArturJarpa
Tu masz wszystko wytłumaczone: ://www. netpolska. com/obsluga-tachogra fu-cyfrowego-film/ka tegoria. html
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.145.151.141

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels