Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

pauza a kolejny okres prowadzenia pojazdu

ID: 144192


Witam, chyba czegoś nie rozumiem z obsługą tachografu:)

Miałem dziś tak ułożony dzień:
dojazd do załadunku
załadunek (siedziałem w kabinie, kawkę piłem, ktoś ładował)
dojazd do rozładunku - sam rozładowywałem (naczepa-łódka)
kolejny podjazd pod załadunek (j. w. )
rozładunek
etc...

Wg mnie powinienem w momencie załadunku włączyć pauzę, w momencie rozładunku - ponieważ sam go robiłem - młotki... Ale... Gdy podjechałem pod 3 załadunek włączyłem pauzę która wyniosła mnie ok 50 min. Czasu jazdy miałem ok 2h nabite (na pewno nie więcej) i po tym 50 min postoju na "h" gdy ruszyłem samochodem zaczęło liczyć mi jazdę od kolejnych 4, 5h. Tak jakbym wykręcił pauzę już po 4, 5 godzinnej jeździe.

Nie rozumiem dlaczego "zabrało" mi 2, 5h czasu jazdy którego jeszcze nie wykorzystałem i po tej pauzie zaczęło naliczać na nowo czas jazdy.

Wydaje mi się że gdy jadę np 2h a po tym czasie stoję gdzieś nawet godzinę to nadal powinno być wykorzystane tylke te 2h?

wytłumaczy mi ktoś to?:)
Czy po prostu "h" włącza się TYLKO w momencie kręcenia regulaminowej pauzy, a każdy postój czy to coś robie czy leże to powinienem włączać młotki...

Posty (26)

LoQ
jak w temacie...
~ktosik
Czasu jazdy miałem ok 2h nabite (na pewno nie więcej) i po tym 50 min postoju na "h" gdy ruszyłem samochodem zaczęło liczyć mi jazdę od kolejnych 4, 5h. Tak jakbym wykręcił pauzę już po 4, 5 godzinnej jeździe

i dobrze.
kazda przerwa powyzej 45min " resetuje" czas jazdy. ( na tachu, oczywiscie)

co nie zmienia faktu ze wciaz mozesz miec 9h jazdy

mozesz zrobic np tak

2h jazda
50min przerwa
2h jazda
45 min przerwa
4h jazda
45 min przerwa
1h jazda

razem 9 h jazdy
~ktosik
h ( lozko ) powinno wlaczac sie TYLKO podczas odpoczynku i przerwy

1

~ktosik
jesli ktos cie ladowal, a ty byles w aucie ( piles kawke, jadles, to nie na lozku ( h ) tylko na kopercie ( dyspozycja )
~jjj
~ktosik ale bzdury opowiadasz łóżko to jest odpoczynek skoro swobodnie dysponował swym czasem to spokojnie może to zaliczyć jako odpoczynek

-1

~ktosik
jjj - ale nie dysponuje swoim czasem swobodnie podczas rozladunku, bo w kazdej chwili moze przyjsc magazynier czy kto tam go rozladowuwuje i wydac jakies polecenie.

wiec - koperta.
~pif paf
mlotki trzymaja czas jazdy przez to tak ci wyszlo jak wykreciles minmimu 45 min to znowu mogles jechac 4, 5godziny...
~jjj
~ktosik podczas pauzy 11 godzinnej może przyjść policjant i kazać przestawić auto bo niedaleko się pali wiec też musimy stać na kopercie

-1

~ktosik
nie.
na to jest inny art.
gustav
W czasie za i rozładunku tylko i wyłącznie "młotki" bez względu czy ładuje czy siedzi w kabinie.
"Koperta" jest dyżurem, np. oczekiwaniem na załadunek...

2

~Pawelek82B
Jeśli nie bierze udziału w załadunku to dlaczego ma mieć ustawione młotki czy kopertę? Bez sensu. Ma czas wolny i tyle. Ja stałem nieraz na załadunku 3 h i miałem na łóżku. Może się tak zdarzyć że załadunek będzie trał tylko 10 min i jedzie dalej. Na załadunku czy rozładunku nie może kręcić długiej pauzy, (11 czy 9) ale takie krótkie owszem. Nawet lepiej że robi w ten sposób bo inspekcja pracy się nie przyczepi, że pracuje bez przerwy.

-1

~Darek
Najprościej wytlumaczyc to można tak. Jeśli tachograf będzie na łóżeczku dłużej niż niż 15min. już zaliczy to jako pauzę dzieloną, kolejny postój dluzszy niż 30min. Kończy cykl jazdy ciągłej nawet jeśli wyjechałeś tylko 2h. Po prostu liczy nowy cykl bo każde 45min. pauzy, czy dzielone czy nie kończy cykl jazdy ciągłej. A wiec jeśli chcesz żeby nie znikało Ci z tacho ile wyjechałeś po zgaszeniu silnika wciskaj młoteczki. Chyba ze chcesz żeby policzylo juz pauzę to zostawiasz na h. Inaczej trzeba sobie notować czas jazdy i zliczać.
~ktosik
Pawelek82B
(2014-04-15 21:32:06) Jeśli nie bierze udziału w załadunku to dlaczego ma mieć ustawione młotki czy kopertę? Bez sensu. Ma czas wolny i tyle. Ja stałem nieraz na załadunku 3 h i miałem na łóżku. Może się tak zdarzyć że załadunek będzie trał tylko 10 min i jedzie dalej. Na załadunku czy rozładunku nie może kręcić długiej pauzy, (11 czy 9) ale takie krótkie owszem.


to w razie co, to moge sie powolac na ciebie, ze to jest zgodne przepisami?


" Na załadunku czy rozładunku nie może kręcić długiej pauzy, (11 czy 9) ale takie krótkie owszem. "

wg jakiego przepisu?
ktory art to reguluje?
~zal
Ludzie kochanie... wy jezdzicie? Czy ksiazki tylko czytacie? I czas i prace kierowcy znacie tylko z teorii?
~ktosik
Darek
(2014-04-15 21:34:19) . Inaczej trzeba sobie notować czas jazdy i zliczać.

lub sprawdzic na wyswietlaczy tacha ( na koncu jest suma czasow w danym dniu )
~jacy
Moim zdaniem wiekszosc kierowcow prowadzi zaladunki i rozladunki na pauzie. A po drugie jak mialem ostatnio zaladunek pod rampa i trwal ponad 9h a przed zaladunkiem wyjechalem juz okolo 10h czasu pracy i co teraz mam przerwac zal bo mi sie czas skoncZYL??? I dokonczyc po pauzie
~ktosik
nie jacy - opisac art 12 i po zaladunku odebrac odpoczynek lub podstawic sie pod zaladunek po odpoczynku

to ze tak robia, to nie znaczy ze tak sie powinno robic
~Chochlik
jjj nie wprowadzaj w błąd. ktosik ma rację.
~mlody
Młotki należy używać za każdym razem gdy jesteśmy rozładowania bądź ładowania nawet jeżeli nie bierzemy w tym udziału. gdyż w razie nieszczęśliwego wypadku jaki może się zdążyć nawet przy pić kawki. ubezpieczenia może nam robić problem z wypłata ubezpieczenia. opłaceniu świadczeń medywanach które za granicą są bardzo drogie. czy nawet płaceniu ewentualnej renty. ubezpieczyciel będzie się tłumaczył ze to nie zdążyło się w trakcie pracy tylko podczas przerwy
LoQ
Jak zwykle szybka odpowiedz. Dzieki Panowie.
~abc
Jeżeli po kolejnej godzinie jazdy zrobiłbyś godzinną przerwę racji znowu będzie liczyło kolejny okres jazdy 4, 5 h. I tal jeśli odbierzesz 45 przerwę zawsze masz znowu możliwość jazdy 4, 5 h
~michał/legnica
abc - bzdura, NIE ZAWSZE po 45min. możesz jechać 4, 5 h
możesz po 45min jechać 4, 5h jeśli dobowy / w cyklu czas jazdy nie przekroczy 9 lub 10 h jazdy oraz 56 w tyg lub 90 w 2 tyg -tak powinieneś napisać
~nowy
...
~daro
nikt nie napisał o dziennym czasie pracy tj. 13 lub 15godzin. można mieć i 4 ry godziny pauzy (h) a i tak zostaj 9 godzin jazdy
~daro
młotki dotyczą rozładunku załadunku, obsługi. to znaczy nie można np zmieniać koła na pauzie ( w teorii). powinno być tak żeby podjechać na załadunek i parę minut chociaż odrysować na młotkach ( tak sie robi żeby nie czepiało się np BAG lub nasze ITD) tak samo przy rozładunku
zibi1906
~daro
(2014-04-16 10:18:52) nikt nie napisał o dziennym czasie pracy tj. 13 lub 15godzin. można mieć i 4 ry godziny pauzy (h) a i tak zostaj 9 godzin jazdy


I dobrze że nikt nie napisał... bo takie pojęcie w rozporządzeniu 561 nie istnieje.
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 18.223.125.219

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels