Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Mandaty i odwołania za przeładowanie na osi

ID: 143778


Kierowca dostał mandat na Słowacji za przeważenie na jedną oś 500 Euro, (DMC była ok. ) konsultując tę sprawę z jedną z kancelarii zajmującą się sprawami przewoźników, poradzono mi abym nie płaciła tego mandatu i wstrzymała się z jakimi kol wiek działaniami. Sugerują się tą opinią tak zrobiłam. Teraz okazało się, że muszę zapłacić 1500 Euro. Mandat zapłaciłam, ale czy jest jakaś możliwość odwołania się od tego mandatu i na jakie paragrafy można byłoby się powołać, żeby uzasadnić swoje odwołanie? Miał może ktoś podobny problem na Słowacji, bo wg prawa polskiego (europejskiego) to nadawca odpowiada za załadunek i można go obciążyć takim mandatem a jak jest u naszych sąsiadów? Bardzo proszę o podpowiedz.
Pozdrawiam

Posty (25)

Monika8
jak w temacie...
~mAŁY
A mi zawsze powtarzali że za rozmieszczenie towaru odpowiada kierowca, ponieważ to on wie ile pojazd waży, a nie załadowca- no chyba że kierowca chciał inaczej rozłożyć ładunek i załadowca się nie zgodził lub kierowcy nie było przy załadunku
~man
nadawca odpowiada za zał? a może zapodasz podstawę prawną na podstawie której tak twierdzisz??
~man
tak na marginesie... , organa kontrolne, powołane do w/w działań stwierdziły wykroczenie i nałożyły kare. na jakiej postawie chcesz sie odwołać? i do kogo?
~Ele
Jak zapłaciłaś mandat to podziękuj kancelarii za mądre (inaczej) rady - zapłacenie mandatu jest równe przyznaniu się do popełnionego wykroczenia...

PS. załadowca odpowiada za załadunek, ale nie za rozmieszczenie ładunku na przestrzeni ładunkowej - widzisz różnicę?

1

~Ele
PS2. skoro według Ciebie prawo europejskie zobowiązuje załadowce do prawidłowego rozmieszczenia ładunku (co jest kompletną bzdurą), to jakiej porady szukasz? Słowacja nie jest w Azji czy Ameryce Południowej albo Antarktydzie - to UE...
~Mgr. Parkingowy
załadowca wie ile waży ładunek i jak rozmieścić ładunek... kierowcy często nie ma przy załadunku lub nie jest to wymagane
~Ele
Magazynier wie jak rozmieścić ładunek? Żarty sobie robisz? Fakt, że kierowcy często nie ma przy załadunku, ale myślący szofer napisze w uwagach "kierowca nieobecny przy załadunku" i to jest podstawa do odwołań przy przeładowaniu osi.

1

~Mgr. Parkingowy
Ele - dyletancie transportowy, jeśli magazynier ładuje dziennie 20 zestawów to co nie wie jak załadować towar - no sorry weź się ogarnij, on wie lepiej jak załadować ten towar od kierowcy, bo kierowca raz ładuje to innym razem coś innego... a taki magazynier w danej firmie ma do czynienia wciąż z tym samym asortymentem

-1

~Jacek
Zaladowca odpowiada za zgodnosc wagi z dokumentami, A za rozmieszczenie towaru na naczepie i za naciski na osie odpowiada kierowca, Kancelaria prawda cie wydymała ładnie. Teraz do nich idz zeby ci kase oddali.
~mAŁY
~Mgr. Parkingowy a skąd magazynier może wiedzieć ile waży jaki skład, ile ma osi itp.
~Ele
Magazynier ma to w czterech literach jak ustawia palety względem wagi panie parkingowy. Dla niego jest ważne, żeby załadować cały towar i tyle.

Magazynier cały czas ładuje to samo? No wybacz, wiecznie ładowany od tyłu dyletancie! Stosunek firm mających palety jednorodne do palet mieszanych to jakieś 30 do 70!

Poza tym nie zmieniaj tematu - dziewczyna jasno zapytała czy ma możliwość odwołania się od mandatu i na to odpowiedź dostała. Poza tym pokaż mi przepis, który mówi że mandat można przeżucić na załadowce

1

~katharsis
~Ele, życzę Ci wytrwałości w forumowych dyskusjach. Twój nick wygląda na nowy. Nie daj się złamać! :-)

1

~Mgr. Parkingowy
~mAŁY
(2014-04-08 19:51:30) ~Mgr. Parkingowy a skąd magazynier może wiedzieć ile waży jaki skład, ile ma osi itp.

Takimi rzeczami zajmuje się zleceniodawca ładunku zazwyczaj spedycja, przykładowo ładunek 26 palet waga 21 ton i ogłoszenie na giełdę - przecież nie weźmie tego ciężarówka 12 - tonówka
~mAŁY
~Mgr. Parkingowy po części masz rację ale inaczej można załadować skład który ciągnie ciągnik dwu osiowy, a inaczej jeśli jest ciągnik trzy osiowy i obydwa składy wezmą te Twoje przykładowe 21ton.
Monika8
art 43 prawa przewozowego.
Chodzi mi konkretnie o materiały sypkie przewożone patelniami.
Dzięki za odpowiedzi. Bez uszczypliwości by się nie obeszło jak w każdym temacie:/

1

ex-krokodyl
Monika8
Powiedziałb ym, że teraz to należało by się zwrócić do tej kancelarii skoro tak doradziła. Po prostu tym sposobem nic nie robienia zamyka się sobie samemu drzwi.
Co do pytania to można zawsze się odwołać. Takie sprawy też są spokojnie do powalczenia ze skutkiem pozytywnym. (z doświadczenia).
Zawsze jest na to 14 dni, można jednak i cos tam później. To jest właśnie zawsze na początku pobierana kaucja na poczet ewentualnej przyszłej kary. Dlatego została zwiększona kara bo nie było odpowiedzi jak się domyślam.
Poza tym można zawsze mówić i odnosić się do dokumentów, prawa.
Prawo jest wszędzie jednakowe. Zbyt wiele niewiadomych by mówić o konkretach.
Odwoływać się zawsze można. Ba nawet powiedziałbym, że trzeba choćby po to by kara nie została nałożona (wcześniej zawsze traktuje się wszystko jako kaucję).
Nic nie robienie, brak wyjaśnień, złożonych pism jest przyznaniem się po prostu do winy. Tak jest na Słowacji również. I nie dziwi mnie, że wyszło 1500 euro. Teraz zależy jeszcze na kogo zostało to nałożone - kierowcę, przedsiębiorcę, nadawcę/odbiorcę, czy też powinno być na spedycję.
Prawo przewozowe dotyczy przewożonego ładunku, a nie jak tu przeważenia.
To zupełnie nie tak jak w opisie.
Pozdrawiam Piotr
ex-krokodyl
Może jeszcze co do odpowiedzialności.
To wszystko zależy choćby na wpisie w dokumencie przewozowym.
Kiedy kierowca nic nie napisze bo nie wie, nie wypada, szef nie kazała bo to stały i ważny klient, to odpowiada kierowca, przewoźnik.
W przypadku odpowiednich wpisów i podpisów to już bywa inaczej. Zależy też do czego się odniesiemy, czasu pracy, wagi ładunku-przeważenia, odpowiedzialności za zniszczony ładunek, etc.
Dokument przewozowy jest istotny i to co jest w nim zapisane.
Jak się coś nie zgadza to czemu tak spedycje, załadowcy unikają podpisów, wpisów np. na CMR? Dlaczego kierowcy nie wpisują uwag, a przewoźnicy tego nie pilnują by np. w polu „ uwagi” lub pod nazwą ładunku były wpisy? I dlaczego nie wymaga się podpisów od załadowcy/spedycji i te nie chcą podpisać?
Jeśli jest wszystko ok to dlaczego nie?
Pozdrawiam Piotr
ex-krokodyl
Przwoźnik/kierowca musi wszystko wiedzieć i mieć dokumenty jeśli chce by mieć święty spokój. To nie łaska by dokładnie wiedzieć np. co jest przewożone i ile dokładnie paleta waży.
Jak się nie wie, nie ma czasu, nie chce wiedzieć to po prostu bierze się odpowiedzialność na siebie – kierowca dalej przewoźnik.
Inaczej - jak będzie paleta z narkotykami czy bronią to też kierowcy/przewoźnika nie będzie interesować?
Skąd taka wiedza co się przewozi? Po prostu – nic na gębę tylko na dokument.
A może zaraz sugestia, że jak nie pojedzie to pojedzie kto inny?
Pewnie, może jeszcze za pół stawki czy poniżej kosztów?
Pozdrawiam Piotr
Monika8
ex-krokodyl dzięki za kompetentną odpowiedz.
~Tołdi
Zawsze pytam, co jest przedmiotem transportu przed podjęciem zlecenia - odpowiedzi typu: neutralny na paletach mnie nie urządzają. Podobnie odpowiedzi co do wagi: do 24 ton też mnie nie urządzają. Waga towaru i co to jest za towar to chyba podstawowe informacje dla przewożnika, bardziej nawet niż stawka czy terminy. Ale są tacy, co lubią jak po prostu im się koła kręcą w furze i to im do pełni szczęścia wystarcza.

1

~sprawiedliwyPL
ustawa z dnia 16 września 2011 roku o zmianie ustawy o transporcie drogowym oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 244 z 2011r. Poz. 1454) wprowadziła zmiany dotyczące odpowiedzialności także podmiotów niebędących przewoźnikami. W dniu 1 stycznia 2012 r. ustawa prawo przewozowe wzbogaciła się o przepis art. 43 ust. 2 o treści:

Nadawca, odbiorca lub inny podmiot wykonujący czynności ładunkowe jest obowiązany wykonać je w sposób zapewniający przewóz przesyłki towarowej zgodnie z przepisami ruchu drogowego i przepisami o drogach publicznych, a w szczególności niepowodujący zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, przekroczenia dopuszczalnej masy pojazdów lub przekroczenia dopuszczalnych nacisków osi.
~sprawiedliwyPL
Mam nadzieję, że ta informacja będzie dostatecznie wyczerpująca i pomocna,
~sprawiedliwyPL
Cytowany powyżej przepis jest spójny z art. 13g ust. 1b pkt 2) ustawy o drogach publicznych, zgodnie z którym karę pieniężną za przejazd po drogach publicznych pojazdów ponadnormatywnych (m. in. przekroczona DMC, przeciążona oś pojazdu) bez stosownego zezwolenia nakłada się również na

nadawcę, załadowcę lub spedytora ładunku, jeżeli okoliczności sprawy i dowody jednoznacznie wskazują, że podmiot ten miał wpływ lub godził się na powstanie naruszenia obowiązków lub warunków przewozu drogowego.
~ex-krokodyl
~sprawiedliwyPL
Kol ego wszystko ok. Tylko to są nasze przepisy PL. Chodziło o sprawę ze Słowacji.
Jak sobie poradzić z kontrolą poza granicami.
U nas wiadomo.
Pozdrawiam Piotr
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 18.219.22.169

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels