Pytanie o CMR
ID: 131064

Panowie mam takie pytanie może ktoś się wie na 100% bo już sam nie wiem... chodzi mi o pole nr 16 w CMR mianowicie o pole w którym wpisuje się przewoźnika, Spedycja nakazuje mi wpisywanie w tym polu przewoźników z kosmosu (za każdym razem inny) z którymi nie mam nic wspólnego i mam się pod tym podpisać wraz ze swoim numerem rej. pojazdu i do tego mam zakaz używania swojej pieczątki, Moje pytanie jest takie. Czy to jest legalne?moim zdaniem to fałszowanie, zwłaszcza że wrazie "czegoś"ubezpieczyci el OCP wypnie się totalnie

~Arek
*.31.35.154.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Posty (121)

zibi1906
2013-09-07 20:50:33
~jjj
(2013-09-07 20:47:15) ~paweł tak wszyscy robią ale to nie jest zgodne z prawem dla ciebie zleceniodawcą jest załadowca a nie spedycja załadowca podaje adres rozładunku i tam masz zawieść towar spedycja poda ci inne miejsce rozładunku towar zginie spedycja się ulotni to ty zapłacisz za ten towar bo napewno ubezpieczalnia ci nie odda kasy bo rozładowałeś towar nie tam gdzie miałeś



Rubryk a nr. 3-"Miejsce przeznaczenia".

1

~Marek
2013-09-07 20:50:47
Nie opowiadajcie mi takich głupot bo przez to przeszedłem, to że udawało się przez 2 lata ok, tylko się cieszyć problemy zaczynają się gdy coś się stanie kto ubezpiecza przewożony towar?z czyjego ocp ma być pokryta szkoda? nie ma tłumaczenia że spedycja kazała bo tak wszyscy robią bo nie wiedziałem... podpisem potwierdzasz nieprawdę jak nic cie nie łączy z firmą (w16) to potem tylko wyrok i zapłata za uszkodzony towar z własnej kieszeni (bo nikogo to nie interesuje... ) mało tego problemy z firmą z której zabierałem towar gdyż zostali wprowadzeni w błąd bo nie byłem z firmy wpisanej w (16) która to miała dokonać transportu a podpisałemi o mały włos nie było zarzutu wyłudzenia towaru. Więc powodzenia w podpisywaniu

1

~Tom
2013-09-07 21:12:48
Przyjeżdzam na firme. Mam się zameldować w imieniu przewożnika, (spedycji) X. Ladują. Po załadunku idę po papiery. W rubryce 16 jest wpisany przewożnik X. Zanim podpisze CMR w rubryce 17 ZAWSZE wpisuje nazwe swojej spedycji (firmy) + nr rej zestawu. Dopiero po tym podpisuje swoim nazwiskiem CMR. NIGDY NIE ODSTĘPUJE OD TEJ ZASADY. A gadanie potem - bo mi spedycja kazala... A jakby Ci spedycja kazała skoczyć do ognia to też byś skoczył? ??

1

~Marek
2013-09-07 21:21:59
dokładnie o tym mówie Tom, Nigdy żadna spedycja nie zmusi mnie więcej do podpisania cmr jako inna firma lub nie będzie dopisana w 17 moja firma nigdy więcej!! mało tego ta spedycja zabraniała używania swoich danych :) taka spedycja niech sobie sama jeździ i nadstawia karku. Ja już swoje zapłaciłem nie ruszam z miejsca jak nie ma moich danych albo jak jest jakiś błąd, więc jak słysze o czymś takim albo o NEUTRALNYCH cmr to powodzenia a potem spedycja mówi "To jest Pana problem nie nasz przecież to Pan podpisał "

1

~Tom
2013-09-07 21:28:48
Marek - więc albo to jest spedycja ''KRZAK'' albo "WAŁEK" :)
~Marek
2013-09-07 21:30:10
to drugie:) ale szkoda gadać
~Marek
2013-09-07 21:32:07
ale z tego co wiem dalej jest to normalną praktyką tej firmy i wszyscy tak jeżdzą no bo przecież tak się robi więc powodzenia im życze
~Tom
2013-09-07 21:35:42
Dokładnie ale nie znajomość przepisów nie zwalnia od odpowiedzialności. W tym przypadku to nawet przeczytanie poszczególnych rubryk w cmr daje jasną wykładnie co i jak.

2

~Helwet
2013-09-07 21:41:33
Panowie, o czym wy gadacie, masz rubryki i wpisujesz w nie stan faktyczny, nie ma od tego odstępstw, inaczej jest to fałszerstwo. Jak spedycja czy inny zleceniodawca, każe ci wpisać np. że nazywasz się kowalski, a tobie jest Malinowski to też tak wpiszesz?. Marek i Tom mają rację, jesteś jedną nogą w kryminale.

2

~luzik
2013-09-07 21:49:02
witam, ladnie sie temat rozwinal widze
pocztagorski
2013-09-07 22:03:26
Tu macie wypowiedź prawnika specjalizującego się w prawie transportowym:
"h. t. t. p://www. transportoweprawo. pl/2012/list-przewoz owy-%E2%80%93-fakty- i-mity"

Inne Materiały:

"h. t. t. p://www. euroinfo. krakow. pl/upload/Miedzynaro dowe%20prawo%20trans portowe%20na%20przyk ladzie%20Polski%20i% 20Niemiec. pdf"

Dalej:
":// www. sciaga. pl/tekst/70689-71-tr ansport_krajowy_i_mi edzynarodowy_tir_adn _aetr_cmr_dmc_czas_p racy_kierowcy/strona /pokaz_wszystkie"


Jak poprawnie wypełnić CMR:

"h. t. t. p://poradniktranspor towy. pl/09/jak-wypelnic-d okument-cmr/"

1

~Helwet
2013-09-07 22:06:21
Kurfa, że na tym portalu nie można normalnie wkleić linka.

1

pocztagorski
2013-09-07 22:08:52
W transporcie krajowym stosuje się List Przewozowy i Umowę Przewozu, List Przewozowy nie jest CMR, .
CMR ma jedną ważną cechę: Art 1 Konwencji CMR określa wyraźnie iż miejsce załadunku i rozładunku muszą znajdować się w dwóch różnych krajach z których choć jeden jest stroną Konwencji CMR.

1

pocztagorski
2013-09-07 22:09:19
://poradniktransport owy. pl/09/jak-wypelnic-d okument-cmr/

1

pocztagorski
2013-09-07 22:10:04
Jest zastosowany Filtr Antyreklamowy Pomysłu Admina:)
pocztagorski
2013-09-07 22:11:52
Masz za te "Kurfa" Helwet:) Plusa
ese
2013-09-08 00:25:28
pocztagorski
(2013-09-07 22:08:52) - Punkt dla Ciebie. Pierwsza istotna informacja.
pocztagorski
2013-09-08 01:19:20
Dzięki wielkie Łaskawco:)

1

ese
2013-09-08 01:24:50
Niezamaco :) Fakty są nieubłagane :) Czekam na ciąg dalszy. Może sie ktoś inny wykaże. Bo jest jeszcze troche do powiedzenia w tym temacie
~zet
2014-10-20 23:14:11
Temat troche stary ale chyba coraz bardziej aktualny, własnie min. mnie dosięgnął i albo będę wystawiał neutrale (ale nie te najgorsze z wpisywaniem lipnych danych, t
yulko mam w 16 wpisywac dane spedycji zlecającej mi ładunek, w 17 nr rej auta, w 23 czytelny podpis kierowcy) albo dziękujemy panu za współpracę. Moze jakies nowe doswiadczenia zdobyliscie przez
ten rok czasu od ostatniego wpisu w tym temacie? Czy np. podczas kontroli przechodzi opcja z podsteplowanym przez przewoznika tylko zielonym egzemplarzu cmr-ki?
spedycja dostanie swoje dwa białe neutralne, niebieski mozna by tez podbic ale jednak zawsze odbiorca moze sie bezposrednio lub (częściej) posrednio ze spedycją skontaktowac i wyjdzie ze była podstęplowana
i zacznie sie szarpanie o fracht.
~Kiero I wielki
2014-10-20 23:21:00
W tym polu wpisujesz przewoznika. To, że Ty wieziesz nie oznacza, że tam ma widnieć Twoja pieczątka. Jest taki wymóg czasem od spedycji że nie chcą mieć w cmr podwykonawcy..
ese
2014-10-21 00:31:01
Sugerowałbym skonsultować z ubezpieczycielem gdzie jest OCP. Bo w razie szkody może się okazać, że go ten fakt nie interesuje

1

cds-odszkodowania
2014-10-21 01:59:27
Fajna dyskusja. I merytoryczna, co się nie często tutaj zdarza :)
Art. 6. ust. 1. lit. c) konwencji CMR wskazuje wyraźnie, że "List przewozowy powinien zawierać następujące dane:... nazwisko (nazwę) i adres przewoźnika... ". W ustawie PP, w art. 38. ust. 2. pkt. 1) stoi, że „ W liście przewozowym nadawca zamieszcza:
1) nazwę i adres nadawcy, jego podpis oraz określenie placówki przewoźnika zawierającej umowę... ”.
Konwencja CMR ani ustawa Prawo Przewozowe nie precyzują jak powinien wyglądać właściwy list przewozowy, ale jednoznacznie precyzują, co ma on zawierać. Wzór listu przewozowego CMR został opracowany przez IRU dawno temu i przyjął się zarówno w transporcie międzynarodowym, jak też w krajowym i kabotażowym. To, że ładunek jedzie na liście przewozowym CMR z Krakowa do Gdańska lub z Paryża do Marsylii jednoznacznie określa charakter przewozu – nie jest to p. międzynarodowy tylko krajowy (na terenie PL lub kabotażowy dla Polaków przewożących towar w F).
To co wynika z wielu ogólnych warunków ubezpieczenia, że list przewozowy powinien być wystawiony na przewoźnika jest czystym idiotyzmem, gdyż jest on wystawiany na przewóz – jest dokumentem przewozowym i jednocześnie stanowi potwierdzenie zawartej umowy przewozu (konwencja CMR dopuszcza jego brak, zatem nie jest jedynym dowodem). To, kto wystawia list przewozowy CMR to już inna kwestia. Słyszy się, że tym kimś jest przewoźnik, bo wynika to z art. 5. ust. 1 konwencji CMR, ale zapisy art. 6. CMR poddają to pod wątpliwość, gdyż za większość nieścisłości zawartych w liście CMR odpowiedzialność ponosi nadawca.
To co trzeba wiedzieć przy okazji listu przewozowego, to że ubezpieczyciele nakazują, aby list przewozowy był wystawiony na przewoźnika lub przewoźnik faktyczny był wpisany w ten list. Nie widziałem jednak żadnych wskazówek, gdzie ten przewoźnik miałby być wpisany w list przewozowy. Poz. 16. listu CMR nie jest jedynym miejscem, bo przecież przewoźnik kwituje odbiór towaru w poz. 23., gdzie śmiało może postawić pieczątkę, wpisać nazwę firmy i się podpisać. Wg mnie, spełni tym samym wymogi zarówno prawa przewozowego, jak też każdych warunków OCP. Jeżeli w poz. 16. listu już jest wpisany inny przewoźnik (np. spedytor zlecający przewóz, co się często zdarza), najczęściej sugeruje postawienie pieczątki obok poz. 16. - jeśli oczywiście nie ma żadnych przeciwskazań nadawcy lub zleceniodawcy przewozu. Zawsze do dyspozycji jest poz. 23, gdzie wg mnie zawsze należy wpisywać dane przewoźnika (to co wymusza stosowne prawo przewozowe) i oczywiście podpis.
Ale poddaństwo przewoźników jest na tyle duże, że czasami trudno im być pragmatykami – a przecież wystarczy znać kilka artykułów z prawa przewozowego, posiadać trochę wiedzy i sprytu. I traktować się podmiotowo, bo to ważne.
~mpp
2015-04-17 14:03:50
Dostalem 6 miesiecy w zawieszeniu na 2 lata plus grzywne (art 271 k. k z 3) za wpisanie innego przewoznika w polu nr 16. (Tego wymagala spedycja) Takze robcie co chcecie koledzy przewoznicy i wpisujcie co chcecie. Polak madry po szkodzie

1

~xxx
2015-04-17 14:59:57
we francji sa za to kary
~abc
2015-04-17 23:39:18
W polsce tez sa kary jak ubezpieczyciel ocp zglosi cie do prokuratury za falszerstwo

1

~ku-ku
2015-04-18 03:23:32
prymitywy transportowe !
~kierowca pps
2015-04-20 11:11:59
Witam. Przedstawię wam sytuację. Firma w której pracowałem zleciła transport z uk do czech po załadunku start po 70km zadzwonił spedytor i powiedział mi tak słuchaj jadąc na tunel zjedzie pan po kopertę tam są dokumenty na których pan pojedzie aktualne trzeba zniszczyć. Więc zjechało się ale nie zniszczyłem mam te dokumenty teraz akcja bo byłem zaplabowany wszystko się zgadzało tylko nazwa firmy transportowej uległa zmianie dokument był ksero nie podpisałem się pod tym wcześniej dokument nie był oryginalny. To kopia czy to jest fałszerstwo mam? ??
~xxx
2018-02-13 11:11:07
czasami spedycja każe mi wpisywać swoje dane pod nr 16 - ja stawiam swoją pieczątkę pod 17 - teraz pytanie, czyje dane i podpis powinny widnieć w polu 23?
~Biuro MZ
2018-02-13 13:12:02
W polu 23 podpis i dane tego ktory jako pierwszy przyjal towar do przewozu. Kazdy nastepny przewoznik bedzie w polu nr17. W polu nr. 18 beda pisac uwagi odnosnie przewozu. W polu 23 nadal bedzie pierwszy przewoznik.
REKLAMA
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 54.226.33.117

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

REKLAMA

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2018
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Kierowca do zabrania - Potrzebujesz się dostać do auta? A może masz wolne miejsce i możesz podrzucić drugiego kierowcę gdzieś na Twojej trasie?
Kierowca Do Zabrania

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce