Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

scania r420 webasto

ID: 122236


witam mam mały problem odnośnie webasta, otóż przy próbie odpalenia webasta wyskakuje mi bład na pilocie Error heater. Czy wiecie jaka może być tego przyczyna?

dzięki za pomoc pozdrawiam

~eco
*.static.ip.netia.com.pl

Posty (19)

~Dejzy
U mnie na pilocie pokazuje się napis verwarm fout. I się wyłącza. Wiecie o co może chodzić?
fach
~Dejzy -za gorąco... j/w
~Dejzy
Znaczy za wysoka temperatura ustawiona, czy za ciepło w kabinie?
fach
sprawdz dolot, wylot i przelot rur (żeby nie byla pozagniatana)... Wszytko masz za łóżkiem (za lodówką) - o ile to skakanka...
~Dejzy
A jeśli to nie to? dołączyłem nawet rury poprostowalem i wyczyścić, ale nadal pojawia się ten napis. Dodam też, że w momencie gdy webasto stara się wystartować, za kabina dym się jakby truck się jarał. Na firmie juz była zadyma jak próbowałem odpalić.
~xxx
no to service
~fach
pozostaje, świeca + sitko nie licząc silniczka... Monterzy zazwyczaj sprawdzaja wlasnie te trzy elementy: Drożność przewodów, swieca+sitko, wymiana lub regeneracja silniczka (zazwyczaj wymiana tłumacząc ze regenerowane nioby nie pojezdzi- co jest nie prawda!). Pozostaje ewentyalnie łożysko ale to byś słyszał jak wyje.
~Trucker
U mnie scania r450 problem byl ten sam. Dzieki koledzy. Wylot zimnego powietrza za fotelem pasażera zasłanialo prześcieradło... :)
mechSCANIAde
W kwestii awarii ogrzewania postojowego, tzw. WEBASTO.
Obecnie w wiekszosci sam. ciezarowych, fabryczne montowane sa suche urzadzenia grzewcze firmy EBERSPRACHER, AIRTRONIC D2 lub D4.
Zasada dzialania jest w obydwuch jednakowa, jednak roznia sie one od siebie moca i wilkoscia
komory spalania, palnikiem, wentylatorem i sterownikiem oraz obudowa.
Dla D4 potrzebna jest pompka paliwowa o wiekszej wydajnosci podawanego pliwa
mechSCANIAde
Najczestsza usterka pojawiajaca sie w tych urzadzeniach jest, bialy gesty dym, wydobywajacy sie rurki wydechowej, krotki po uruchomienie wlacznikiem lub tzw. pilotem.
Na wyswietlaczu ktorego pojawia sie komunikat HEATER ERROR, i slychac przerazliwe piszczenie.
Winowajca tej sytuacji jest FIBROWA USZCZELKA, zamontowana pomiedzy komora spalania a
palnikiem a dalej wentylatorem.
mechSCANIAde
Ma ona za zadanie usczelnienie komory spalania i palnika. W trakcie uzytkowania urzadania
i temperaturami powstajacymi w komorze spalania, uszczelka ta traci na swojej elastycznosci
i staje sie twarda, co powoduje pekniecia.
W czasie rozruchu urzadzenia, przez te pekniecia do komory spalania przedostaje sie powietrze wytworzaone przez wentylator. Powietrze to doprowadza do tego ze paliwo podawane do komory spalania przez pompke zsilajaca doprowadza do tego ze siewca zarowa nie powoduje zaplonu tego paliwa.
Swieca zarowa jest rozgrzana lecz nie ma zplonu.
Czasem jednak zaplon sie powiedzie lecz w wiekszosci przypadkow nie, i z rury wydechowej wydostaje sie gesty baly dym.
mechSCANIAde
Wymontowanie nie powinno sprawiac wiekszych klopotow. Jedynym problemem, ktory moze sie poawic to rozlaczenie go z wtyczki ktora znajduje sie za tapicerka. Nie nazlezy i nie zaleca sie ciagnac wiazki przewodow na sile, bo moza wyrwac kable z wtyczki.
Jesli uzadzenie jest na zewnatrz nalezy wyjac je z obudowy. Odlaczyc sterownik z 3 wytczkami i wtyczke swiecy zarowej,
Wymontowac wentylator i sprawdzic stan lozysk poprzez kilkakrotne pokrecenie wentylatorem.
Jesli nie sluchac charaktrystycznych szumow zuzycia lozysk wentylator jest ok.
mechSCANIAde
Nastepnie wymontowac swiece zarowa ( kluczem do swiec zarowych, a jesli nie posiadacie takiego
adoptowac klucz plaski 12 mm) . Jesli swieca zarowa jest juz wymontowana przystepujemy do demontazu palnika. Jest on przykrecony 4 srubami z lbem krzyzakowym, lub na torx25.
Po odkreceniu palnika i wyjeciu go ukaze sie wam uszczelka. Przyczyna tej usterki.
mechSCANIAde
Zauwazycie ze jest popekana iw tzw. strzepach. Nowa kosztuje grosze, i z doswiadcznia proponuje ja przed montazem przykleic klejem LOCTITE 406 do palnika. A przed zamontowaniem palnika i innych zdemontowanych czesci przedmuchac je sprezonym powietrzem. calosc zlozyc w calosc z nalezyta starannoscia.
Powinno HULAC jak nalezy
mechSCANIAde
Jesli swoim wywodem pomoglem komukolwiek, to ok
W przypadku innych problemow ( nie tylko z ogrzewaniami) , piszcze. W miare mojej wiedzy, postaram sie pomoc.
mechSCANIAde
SZANOWNI KIEROWCY. Przepalajcie swoje "WEBASTO" nawet w lecie, a unikniecie przykrych niespodzianek kiedy bedziecie potrzebowali miec cieplo i komfortowo jak nadejda zimniejsze dni.
~Romek
Jeśli Twoje ogrzewanie mimo tylu rad nie działa pora chyba zainwestować w nowe, w Pro Engines kupisz nowe webasto, ale też i zregenerowane, z czego ja bym wybrał drugą opcje, bo wychodzi taniej, i w sumie jest tak samo jakbyś kupił nową część
~Micha
Wychodzi taniej, i w sumie wychodzi taniej niż kupno nowej części...

Czyli co, ty robisz z kilku szrotow jeden niby dobry?
No bo nie na nowych częściach bo musiałbyś dopłacać do części, nie wspominając o robociznie.

Ale wierzę że ktoś się na to złapie. Idiotow nie brakuje
Topornik
Z kilku zepsutych nie zrobisz dobrego, to lepiej zainwestować już w coś regenerowanego, ja polecę od siebie Pro Engines, mają naprawdę świetną jakość i dobrą cenę.
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.137.185.180

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels