Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Działalność w transporcie ciężarowym

ID: 113506


Witam, potrzebuje informacji od osób znających się na rzeczy. Chciałem rozpocząć swój transport cięzarowy i chciałbym aby ktoś mógł powiedziec mi jak najwięcej co powinienem zrobić, ile mnie to będzie kosztować, jakie są potrzebne dokumenty, jaki czs na ich załatwienie i czy się opłaca jeżdzić pod spedycją, biorac ciągnik i naczepe w leasing. Ile do tego muszę mieć własnych środków na rozpoczęcie, min. na paliwo, opłaty?Może zna ktoś dobrą spedycje?
Mam własną działalność (transport towarów busem), prawo jazdy C+E, wszystkie potrzebne dokumenty, kartę kierowcy.
Proszę w miarę możliwości o jak najdokładnieszą wypowiedż. POZDRAWIAM.

~mały222
*.tvkboruta.pl

Posty (3)

~roman
to nie opłacalny interes do tego się dokłada to taki śmieszny kraj spedycje to legalni okradacze przewożników
~bywalec
mały222 - postaram Ci w miarę odpowiedzieć, bo tu same mądrale:
- żeby dostać licencje na PL czy UE potrzebujesz Certyfikat Kompetencji Zawodowych. Drogi do jego zdobycia są dwie.

Pierwsza to zdajesz egzamin i dostajesz ten papierek ( polecana droga ), druga zatrudniasz kogoś na umowę Cyw-praw z takim

certyfikatem ( niepolecana i droższa )

- zanim jednak dostaniesz ową licencję musisz mieć auto, żeby w ogóle składać o nią papiery.
Jak zamierzasz jeździć po UE to nie myśl o aucie używanym, bo w razie awarii zostajesz w pupie a koszty holowania i

naprawy Cię przerosną. Najlepiej brać nowe auto. Co do kwestii finansowania to odradzam kredyt czy leasing, w razie
niepowodzenia biznesu z różnych przyczyn, możesz zostać z długami do końca życia. Na początek pomyśl o wynajmie rocznym

nowego auta. Pobujaj się po salonach aut i popytaj. To samo z naczepą. Koszt takiego najmu miesięcznego całego zetawu
powinien zamknąć się w kwocie 2200e. Na początek jeszcze przygotuj kaucję ( zwrotną po zakończeniu umowy ) w kwocie 3 -

miesiecznego najmu czyli jakies 6600e W tym już masz wszystko co związane z autem ( serwis, ubezpieczenia, podatki itd ),

interesuje Cię tylko paliwo i opłaty drogowe. W razie czego po roku oddajesz zestaw i kończysz zabawę bez długów.

- do wniosku o licencje potrzebujesz jeszcze tego bezsensownego ubezpieczenia na start firmy ( takie ich niby

zabezpieczenie roszczeń czy cokolwiek czemu ma to służyć) - koszt 500zł

- składasz papiery o licencje Pl i UE - koszt z wypisami to 5500zł za komplet

- do wyjazdu w trasę potrzebujesz jeszcze OCP - tu nie bierz najtańszej opcji, bo w razie problemu moga Cie wykukać,

bardzo dobrze przeczytaj całą umowę, a jak masz problem z rozumieniem takich umów to udaj się do jakiegoś radcy, zapłacisz

ale to może byc najlepiej wydane parę stówek w Twoim życiu ; -) Koszt takiego w miarę normalnego OCP to w granicach 2500zł/

rok

- do tego księgowa bo sam czasu miał na to nie będziesz - jakieś 300zł

Nie wiem czy nie zapomniałem o czymś bo tak na szybko piszę, ale na start potrzebujesz:
-kauc ja za auto + rata za 1 miesiąc = 8800e = 36800zł
- CKZ - egzamin chyba 600zł już nei pamiętam dawno to było
- licencje - 5500zł + 500zł ubezp do licencji
- OCP - 2500zł
- księgowa - 300zł
- pasy, maty, narożniki - jakieś 1000zł
Oczywiście opróc licencji i ubezpieczeń są to kwoty netto, a ty będziesz musiał wyłożyc pełna kwotę z VAT na początek.
Daje to kwotę 47200zł i dopiero możesz zaczynać jeździć.
Co do opłacalności jazdy, to musisz sam wyliczyć koszty i ile chcesz zarobić i juz znasz stawkę po jakiej chcesz jeżdzić.
Koszty startowe możesz rozbić na 12 miesięcy czyli
- 9200zł - wyjanem zestawu
- ZUS - 1200zł
- zakładając przebieg 12000km w kazdym miesiącu średnio, ale to licz się z tym, że w trasie będziesz prawie non stop, to
- paliwo 12300zł ( na 2 tyg jazdy jak będziesz mial auto z dużymi kotłami to objedziesz na paliwie z PL )
-opłaty drogowe - to zależy po jakich krajach będziesz jeździł, ale przy tym przebiegu to jakies 8000zł powinno wystarczyc

spokojnie
-księ gowa 300zł
- OCP 2500zł/12= 210zł
-licencje 6000zł/60= 100zl
- *ły 100zł
Razem daje to: w przybliżeniu 31400zł, licząc na 12000km - 2, 61zł/km to są Twoje koszty, czyli wszystko w stawce ponad to

- będzie Twoim zarobkiem. Jak będziesz jeździł po stawkach jak słynni dwaj koledzy, których oczywiście podziwiam a nie jak

wszyscy co z nich szydzą, czyli bodajże średnio 0. 95e/km to Twoj przychód miesięczny wyniesie: 47500zł
- po odjęciu kosztów zostanie Ci 16100 brutto.
Czy to dużo czy mało sam musisz sobie odpowiedzieć. Jeździsz sam przynajmniej 2tyg/weekend, żeby tyle km wykręcic.
Rok ma 52tyg a Ty musisz przynajmniej przez te 48tyg jeździć.
Zawsze i tak jakieś drobne koszty wychodzą w praniu, ale te 15000brutto przy takim trybie powinno zostać, co netto
po odliczeniu zdrowotnego, diet itp da Ci jakies 13500zł netto.
Pozdrawiam
~bywalec
dopiero teraz zobaczyłem, że temat z 2012 eheh, ale chyba trochę osób się zastanawia nad własnym transportem, także taki ogólny rzut kosztów sie im przyda.
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 35.153.170.189

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels