etransport.pl > Forum > kabotaz 3. 5 t
Grupa tematyczna: Pytania i porady
ID: 109527

kabotaz 3. 5 t

  
~swiezak
*.web.vodafone.de
Posty (29) »

skocz na koniec stronyskocz na koniec strony

~swiezak
(2012-07-18 21:58:00)
jak w temacie...Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
Podgląd konta EXTRIMEXTRIM
(2012-07-18 22:11:22)
gadałem niedawno ze znajomym i coś mi wspominał, że jest problem z ubezpieczeniem OC na kabotaże...
- 1
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~319
(2012-07-18 22:14:56)
://www. ubezpieczeniowecentr um. pl/kabotaz_niemcy_re szta_UE. htmlZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~swiezak
(2012-07-18 22:15:08)
oc to nie problem ogolnie to chodzi mi o to co w poscie byloZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
Podgląd konta eseese
(2012-07-18 22:16:20)
~swiezak
(2012-07-18 22:15:08) oc to nie problem ogolnie to chodzi mi o to co w poscie bylo-

Jesteś pewien, że wiesz o czym mówisz?
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~319
(2012-07-18 22:18:21)
://www. portalprzewoznikow. pl/porady/kabotazZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
Podgląd konta EXTRIMEXTRIM
(2012-07-18 22:19:37)
319... rozmawiałem z kolesiem jeżdżącym pod francuską spedycją... podobno zaczęli wymagać ubezpieczenia od polskich przewoźników i musieli chwilowo "zluzować" wymagania, bo nie tylko mój kolega miał problem ze znalezieniem firmy ubezpieczeniowej... nie zagłębiałem się w istote problemu, ale musi coś w tym byc, bo koleś az tak głupi nie jest... a wygoglować linka też potrafię.
- 1
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~swiezak
(2012-07-18 22:31:34)
ok. dzieki za info. a co z moim pytaniem? ppmoze ktos?Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~319
(2012-07-18 22:38:44)
extrim wiec pierwszy link to na ubezpieczenie...
wierze w Ciebie i google wiem ze potrafisz... ubezpieczenie to nie bedzei duzy problem dobiora sie od busow bo fracuzji beda dbac o swoj rynek a to co robia poslkie szefy roz*a PRZELADOWine!!! do tego dobiora sie na poczatku pamietaj ze przeladowany jestes odrazu winny 2 znam przyklady gdzie polak bierze express 1. 1eurona 3, 5t TAK i dzuka doladunku bo *ie malo ale tu odbiegamy od tematu
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
Podgląd konta cds-odszkodowaniacds-odszkodowania
(2012-07-19 00:51:05)
Warunki wykonywania przewozów kabotażowych znajdziesz w art. 8 i art. 1 ust. 5 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1072/2009 z dnia 21 października 2009r. dotyczącego wspólnych zasad dostępu do rynku międzynarodowych przewozów drogowych.
Ubezpieczenie takich przewozów jest jak najbardziej możliwe i polskie zakłady ubezpieczeń (niektóre) mają taką ofertę. A ceny, jakieś 1 tys. zł - z wyłączeniem Niemiec. OCP kabotażowe na Niemcy to już wyższy poziom składkowy do nawet kilku tys. euro (zależy od wysokości przychodu i liczby pojazdów).
W przypadku przewozów po Niemczech proponuję skorzystać z dobrodziejstwa ofert niemieckich ubezpieczycieli - polskie ubezpieczenia są niestety zbyt drogie z uwagi na wymogi prawa niemieckiego. Dodatkowo Niemcy mają system liczenia składki per pojazd, zatem może to byc korzystniejsze cenowo.
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
Podgląd konta cds-odszkodowaniacds-odszkodowania
(2012-07-19 00:52:28)
Małe sprostowanie:

A ceny, jakieś 1 tys. zł w górę - z wyłączeniem Niemiec.
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~swierzak
(2012-07-19 08:44:54)
witam witam. o ubezpieczeniu wiem juz wszystko :)
podpowie mi ktos cos na temat mojego postu?
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~319
(2012-07-19 12:43:42)
~swiezak chyba a tenprzepis Ci chodzilo ://www. berlin. polemb. net/?document=1611Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~319
(2012-07-19 13:11:27)
raz tylko uzyte jest DMC
Obowiązek posiadania ubezpieczenia obejmuje przewoźników krajowych i zagranicznych wykonujących w ramach działalności gospodarczej towarowy transport drogowy pojazdami samochodowymi, których dmc łącznie z przyczepą przekracza 3, 5 ton.
zadzwon do nich powinni Ci udzielic info
AMBASADA RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
w Republice Federalnej Niemiec

Lassenstr . 19-21, 14193 Berlin-Grunewald

Centrala telefoniczna: (+49 30) 223130
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
Podgląd konta cds-odszkodowaniacds-odszkodowania
(2012-07-20 00:05:24)
w §7a, niemieckiej Ustawy o Towarowym Transporcie Samochodowym (Güterkraftverkehrsg esetz) nie mówi się o DMC, zatem moim zdaniem chodzi o wszytskie pojazdy. Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
Podgląd konta cds-odszkodowaniacds-odszkodowania
(2012-07-20 00:08:09)
A jeśli chcesz wiedzieć jak możesz jeździć po Niemczech, zajrzyj jednak w art. 8 i art. 1 ust. 5 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1072/2009 z dnia 21 października 2009r. dotyczącego wspólnych zasad dostępu do rynku międzynarodowych przewozów drogowych.
Nie będzie w kółko pytał o jeżdżeniu w kółko po Niemczech.

1
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~xyz
(2012-09-06 00:40:14)
Wymogi dotyczące ubezpieczeń OC przewoźnika w ramach przewozów kabotażowych na terenie Niemiec

Zgodnie z §7a, pkt. 1 i 2 niemieckiej Ustawy o Towarowym Transporcie Samochodowym (Güterkraftverkehrsg esetz) przedsiębiorstwa transportowe wykonujące przewozy na terenie Niemiec zobowiązane są do posiadania ważnego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej przewoźnika, obejmującego szkody wynikające z uszkodzenia/zniszcze nia towaru i opóźnienia dostawy, a suma ubezpieczenia na każde zdarzenie winna wynosić min. 600. 000 euro.

Obowiązek posiadania ubezpieczenia obejmuje przewoźników krajowych i zagranicznych wykonujących w ramach działalności gospodarczej towarowy transport drogowy pojazdami samochodowymi, których dmc łącznie z przyczepą przekracza 3, 5 ton.
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~xyz
(2012-09-06 00:41:00)
I nie pisz bzdur CDS-ODSZKODOWANIAZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~xyz
(2012-09-06 00:45:36)
Bo właśnie w tym paragrafie mówi się o DMCZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~UTC Gregtrans
(2012-10-03 16:53:47)
CDS (broker???) się nie popisał, niemiecka ustawa o transp drogowym oraz słynna dyrektywa 1071/2009 jednoznacznie wycinają busy z kabotażu (pierwsza zastrzega przewóz pow 3, 5T, druga wymaga posiadania licencji)
cytat z niemieckiej ustawy strona pierwsza, paragraf pierwszy, punkt pierwszy (nawet jakby ktoś nie doczytał dalej, to pierwszą stronę powinien)

Rozdział 1. Przepisy ogólne [ §§ 1 - 2]
§ 1
Wyjaśnienie pojęć
(1) Jako towarowy transport samochodowy rozumiany jest prowadzony w ramach działalność gospodarczej lub odpłatny przewóz towarów przy wykorzystaniu pojazdów samochodowych, które wraz z przyczepą posiadają dopuszczalny ciężar całkowity przekraczający 3, 5 tony.

dyrektywa (cytat) :
ROZDZIAŁ III
PRZEWÓZ KABOTAŻOWY
Artykuł 8
Zasada ogólna
1.
Każdy przewoźnik zarobkowego drogowego przewozu rzeczy posiadający licencję wspólnotową, którego kierowca, jeśli jest obywatelem państwa trzeciego, posiada świadectwo kierowcy, jest uprawniony na warunkach określonych w niniejszym rozdziale do wykonywania przewozów kabotażowych.

Ale można robić dopóki BAG nie zhaltuje
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~xxxxx
(2012-10-03 17:17:45)
~swiezak, spokojnie mozesz tam i rok czasu jezdzic. Nikt nic ci nie zrobi. A wszelkie ograniczenia dotycza aut pow. 3, 5 t. Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
Podgląd konta ubezpieczeniapolskaubezpieczeniapolska
(2012-10-03 17:19:19)
sprostuje przedmówce, ze dyrektywa 1072/2009 a nie 1071, ale cytat poprawnyZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~wałekpolska
(2013-01-07 01:08:08)
nie dajcie się okradać polskim ubezpieczycielom przy wykupywaniu kabotażowego ubezpieczenia.
Żeby wogóle dostać ofertę cenową musiałem w pewnym rodzimym towarzystwie ubezpieczeniowym wysłać skan licencji, wypełnić i odesłać skan dziwnego formularza w stylu ilę będę robił takich przewozów w ciągu roku ile zarobię itp itd. A gówno to kogo obchodzi.. A w niemczech? Nie ma żerowania że niby ktoś więcej zarobi to mu dorypiemy odpowiednią sta. wkę. w polsce od 3500 do 6000 kabotaż na DE. A we wspomnianym DE -580 euro np w GENERALI.
Trzeba tylko mieć kogoś z niemieckim adresem żeby mogli odesłać tam twoje dokumenty. Wtedy po ich odbiorze masz tydzień na zapłacenie. Ale potwierdzenie zawarcia jest już ważne w momencie wizyty u agenta..
Ta nie było co jak za ile? Tam było coś w stylu - jabłka po 5, cebula po 2, pietruszka po 8. Przychodzisz wybierasz kupujesz i nara. Bez zbędnego pie... nia.. Jak w żadnej innej sytuacji - polecam niemcy
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
Podgląd konta adaadaxxx1adaadaxxx1
(2013-01-09 17:53:14)
czy ktoś może podać mi ile można wykonać dokładnie przewozów kabotażowych na terenie niemiec??Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
Podgląd konta mirbitmirbit
(2013-01-09 17:58:17)
Szczegółowe regulacje odnośnie przewozu kabotażowego rzeczy są sprecyzowane w art. 8 i 9 Rozp. 1072/2009.

Polskie przedsiębiorstwo transportu towarowego, które posiada licencję wspólnotową i nie ma siedziby ani oddziału w Niemczech, może po zakończeniu przewozu transgranicznego (międzynarodowego) do Niemiec, wykonać max. 3 przewozy kabotażowe tym samym pojazdem. Ostatni rozładunek, przed opuszczeniem Niemiec, musi nastąpić w ciągu 7 dni od ostatniego rozładunku w ramach przewozu międzynarodowego). Jednakże w terminie 7 dni, o którym mowa powyżej, przewoźnicy mogą wykonywać niektóre lub wszystkie przewozy kabotażowe dozwolone w którymkolwiek państwie członkowskim, pod warunkiem że są one ograniczone do jednego przewozu kabotażowego na państwo członkowskie w ciągu trzech dni od wjazdu bez ładunku na terytorium tego państwa członkowskiego
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
Podgląd konta zibi1906zibi1906
(2013-01-09 17:58:38)
3 w tygodniu lub dwóch (nie pamiętam dokładnie). Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
Podgląd konta mirbitmirbit
(2013-01-09 18:00:53)
A tu masz link do tego dokumentu:

:// eur-lex. europa. eu/LexUriServ/LexUri Serv. do?uri= OJ:L:2009:300:0072:0 087:PL:PDF
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~swiezak
(2013-03-14 20:46:38)
uwazajcie bo we Francji od 1 stycznia 2013r jesli wykonujesz jakikolwiek kabotaz 3, 5DMC na terenie francji musisz posiadac francuska licencje transportowa do 3, 5DMC. za niestosowanie sie do tego artykul 99 mowi o nalozeniu grzywny 4500e. nie wiem o co chodzi ale do mnie sie przyczepili i nie dalo rady im wytlumaczycZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~Shrek
(2013-06-22 23:32:59)
oza robic kbotaz do 3. 5dmc teraz?Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd

skocz na początek stronyskocz na początek strony

Twój adres IP: 54.225.18.187 = ec2-54-225-18-187.compute-1.amazonaws.com

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa.


a co ty o tym myślisz ?

Ile jest 4+4 ?
Masz dość spamu w wątkach? My TEŻ!
Skoro nie masz konta to poproszę o odpowiedź na to proste pytanie. Udowodnij, że jesteś człowiekiem. Raz odpowiesz i masz spokój, na dziś.


Podpis:



Moje konto
Zaloguj się Zarejestruj się
ZOBACZ TEŻ »
Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2014
trafficban.com

Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Kierowca do zabrania - Potrzebujesz się dostać do auta? A może masz wolne miejsce i możesz podrzucić drugiego kierowcę gdzieś na Twojej trasie?
Kierowca Do Zabrania

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
© 2014 Novemedia Ltd, all rights reserved. etransport.pl logotype is registered trademark of Novemedia Ltd