DAF Trucks Polska Sp. z o.o.

Jak policzyć jaki mam nacisk na oś
ID: 108715

Czesc. Jak moge policzyc jaki mam nacisk na oś? Np. zestaw pusty wazy 15ton i 15 ton ladunek.

RMC dziele przez 4 osie? Jeśli nie da sie tego policzyc to skad moge wiedziec ze moj nacisk jest mniejszy niz 8ton i moge jezdzic drogami ponizej tego nacisku

~jojo
*.internetia.net.pl

Posty (31)

~marcin
2012-06-28 23:08:15
zainstaluj sobie zegar i bedziesz wiedział
~grin
2012-06-28 23:19:12
gdybyś nadal nie wiedział jaki zegar. to chodzi o cisnienie poduszek. pózniej to ciśnienie mnożysz razy X. a X zalezy od marki pojazdu. w dafie inaczej w volvie inaczej itd. pozdr
camion69
2012-06-28 23:21:26
Zegar to sobie mozesz zamontowac w salonie na scianie

Sa specjalne systemy do montazu dzialajace najczesciej na zasadzie wskaznika manometrycznego (wartosc cisnienia w miechach zwaieszenia auta/naczepy)
~grin
2012-06-28 23:30:27
czyli krótko mówiąc.. ? musisz miec specjalny system. bez tego ani rusz. nie dowiesz sie za chiny jakie masz naciski. pozdr
~jojo
2012-06-28 23:32:44
Czyli pozostaje mi jezdzic po drogach gdzie nacisk minimalny to 10ton
~jojo
2012-06-28 23:33:14
dzieki za szybkie odpowiedzi
camion69
2012-06-28 23:33:51
Stara PKSowska szkola mowila ze 10 ton powinines zmiescic do polowy naczepy i wszystko bedzie OK ale zaznaczam z naciskiem na "stara PKSowska szkola" Dzis sa juz inne realia
~grin
2012-06-28 23:44:20
dzis jest 4, 5 tony do lap.
camion69
2012-06-28 23:48:31
Tylko ze wtedy schody zaczynaja sie kiedy towar nie jest paletowany...
visitors
2012-06-28 23:58:09
i tutaj liczy sie doswiadczenie kierowcy
Alex:-}
2012-06-29 00:10:16
Chyba trzeba się położyć pod każdą oś... tylko nie wiem, na pleckach czy brzuszku... starzy szoferzy biorą ośki "na stopę".. a słyszałem o śpecach "na łapę"
qwertus1987
2012-06-29 00:25:15
Najlepiej to zjedź na najbliższy postuj itd bądź bag i poproś o wage skore nie wiesz ile Ci ładuja.

1

visitors
2012-06-29 00:28:52
grunt zeby byl to postuj
nie jedz bron boze na postoj
qwertus1987 - ty wiesz ile ci laduja? a skad twa wiedza? z cmr?

2

qwertus1987
2012-06-29 00:41:58
Jak sie ma łeb na karku to wiem ile ładują. A CMR to możesz sobie przetrzec szybe w aucie z twoim podejściem
visitors
2012-06-29 01:02:26
na karku to ja wole miec glowe. leb mam zazwyczaj ukryty
~jojo
2012-06-29 08:38:05
na cmr nie ma podanego nacisku na oś. tylko jest waga ladunku
Alex:-}
2012-06-29 10:31:39
Jojo... WoW!!
~Gnebca Angolii
2012-06-29 10:32:59
ile wchodzi palet do lap (rozumiem ze sie ma ustawione w 1 rzedzie, a pozniej w 2 rzedach) ?
Alex:-}
2012-06-29 10:40:53
Coś konfabulujesz... ; -}
zibi1906
2012-06-29 10:41:54
Alex czemu nie ładujesz tej nektarynki?
~st01
2012-06-29 11:33:04
jojo to ja ci powiem bez cwaniakowania-na kazdej naczepie i na każdym ciągniku masz naklejkę do nastawów hamulców i tam masz podane ciśnienie w poduszkach przy kilku rodzajach obciążeń-jeden warunek zawieszenie musi być na poduszkach-wpinasz manometri przy załadunku luzujesz na chwilę hamulec żeby znikły naprężenia i masz z dokładnością kilku procent. Jak nie masz naklejki to znajdź w podobnym aucie.
~jojo
2012-06-29 21:18:52
dzieki wszystkim za odpowiedzi. Spodziewalem sie ze mozna to wyliczyc ale widac ze sie nie da
ZiPi
2012-07-13 20:56:10
Oczywiście, ze mozna wyliczyć.
Osie naczepy biorą 50% ciezaru
oś ciągnąca 40%
os przednia 10%
ZiPi
2012-07-13 20:58:29
Sa to przyblizone wartosci, przy równo załadowanej naczepie.
slipbogus
2012-10-13 08:59:00
Jeszcze te nowe przepisy. Załóżmy że poruszam się drodze krajowej po której dopuszczalny nacisk osi wynosi 10t, zespołem złożonym o ciągnika i naczepy o dmc. 42 t załadowanym kruszywem budowlanym.. Podczas kontroli nacisk jednej z osi wynosi 115 kN. Czy nie posiadając zezwolenie kategorii I narażam się na karę?
Czy z takim zaświadczeniem mogę dalej poruszać się po drodze gminnej, bądź powiatowej?
Czy w zaświadczeniu kategorii I pierwszej można wpisać wszystkie drogi województwa? (firma zajmująca się przewozem materiałów budowlanych, betonu towarowego)
~kama3
2012-10-13 10:45:59
i tu sie klania, kto zostaje kierofca, bo takie cos mniej roztargniety po podstawowce potrafi policzyc.
~młody
2015-06-12 08:35:40
g o w n o
wiecie o naciskach matoły
ITD daje kary przewoźnikom ci sie odwołują do komisji UE,
a komisja już chce nałożyć na polskę karę za nieprzystosowanie dróg do 11, 5t nacisku

UWAGA!!!
TA KARA MOŻE WYNIEŚĆ PRAWIE 12 MILIARDÓW EURO (tak dwanaście nie pomyliłem się)
adla porównania ile to jest to powiem że budżet polski wynosi ok 70mld euro

więc widać jaki mamy rząd karze swoich a jesli komisja ukarze polske to (wg rządu) nic się nie stanie przecież i tak zapłacą obywatele
~lisek
2015-06-12 09:28:56
choć wątek z 2012 to bardzo dobre pytanie autora. Na pewno można to wyliczyć. Kurcze nie jestem fizykiem ale wydaje mi się, że po pierwsze: należy znać oczywiście masę ładunku i jego składowych np. palet, długość naczepy i zestawu, odległości między osiami i oczywiście założyć że układ jest statycznie wyznaczalny. Czyli potrzebujemy danych takich jak: ciężar ładunku i jego rozmieszczenie na danej odległości (np. obciążenie rozłożone), odległości między osiami, długość zespołu pojazdów. Po drugie należałoby chyba traktować osi jako podpory (przegubowo-przesuwn e) a naczepę jak belkę i wyznaczyć reakcję poszczególnej podpory. Nie śmiejcie się za głośno ze mnie bo w sumie to nie wiem do końca, ale myślę że to chyba taki kierunek będzie ; P.
~ktosik
2015-06-12 09:38:51
do tego uwzglednic jeszcze pkt mocowania sworznia, ile poduch na osi ciagnacej, wysokosc siodla etc.

prosciej postawic browara bardziej doswiadczonemu kierowcy, zeby pomogl zaladowac

lub namowic szefa na zamontowanie manometru do poduch
~janek
2015-06-12 09:45:04
doświadczony wózkowy też chętnie piwo wypije
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 54.196.113.216

Dodaj
Anuluj
Kancelaria Transportowa KOBEN Sp. z o.o.

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2016
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Kierowca do zabrania - Potrzebujesz się dostać do auta? A może masz wolne miejsce i możesz podrzucić drugiego kierowcę gdzieś na Twojej trasie?
Kierowca Do Zabrania

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce