etransport.pl > Forum > Naczepa z kodem XL, czym to się różni?
Grupa tematyczna: Naprawa i serwis
ID: 107759

Naczepa z kodem XL, czym to się różni?

  
Eurotrailer Sp. z o.o.
Posty (51) »

skocz na koniec stronyskocz na koniec strony

« poprzedni ekran 1 z 2
Podgląd konta spediispedii
(2012-06-09 15:27:10)
zebra troszeczkę pokory, te "druty" to zbrojenie antywłamaniowe. Więc nie cwaniakuj. Np w Krone, każda naczepa po bodaj 2007 r (mogę się mylić, bo pamięć już nie ta :) jest produkowana wg zaleceń XL, wydanie certyfikatu kosztuje w POZKRONE 100 eur.
1
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
Podgląd konta visitorsvisitors
(2012-06-09 15:38:21)
matra
(2012-06-09 15:05:06) Pnowie, nie chodzi o plandekę a o całą zabudowę tzn. jej wytrzymałość potwierdzoną certyfikatem TUV.

co rozumiesz przez " cala zabudowe" i " jej wytrzymalosc"?
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~spedii
(2012-06-09 15:52:05)
://www. donbur. co. uk/gb/assets/documen ts/EN_12642-XL_layma n. pdfZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~spedii
(2012-06-09 15:55:11)
a tak tłumaczy Kogel:


Żeby ładunek był zabezpieczony na powierzchni załadunkowej bez użycia dodatkowych środków zabezpieczających, należy zwiększyć wytrzymałość nadbudowy. Nadbudowy Kögel z przesuwną plandeką spełniają wymogi wytrzymałościowe dla nadbudówek wzmocnionych wg EN 12642 XL tak jak nadbudowy stałe. W pojazdach z tym certyfikatem zabezpieczenie ładunku działa bardzo prosto - za pośrednictwem nadbudowy. Jeśli pojazd jest kompletnie i kształtowo załadowany, do zabezpieczenia ładunku wykorzystywana jest struktura nadbudowy. Nadbudowa przejmuje siły wynikające z dynamiki jazdy wg VDI 2700. Oznacza to, że w przypadku załadunku kształtowego nie trzeba stosować żadnych dodatkowych elementów zabezpieczających ładunek.
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~matra
(2012-06-09 16:50:51)
do visitors- cała zabudowa tzn przednia ściana, tylne drzwi i boki naczepy. W certyfikacie tym wytrzymałość tych elementów jest określona w daN-ach np. 0, 4x dopuszczalna ładowność=10400daN. Są też tam określone warunki jakie musi spełniać ładunek żeby nie było potrzeby zabezpieczania- min wys 80 cm, załadowane do pełna itp. Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
Podgląd konta visitorsvisitors
(2012-06-09 17:05:52)
no i miod.
w mojej KRONE mam dodatkowo opisane jakie naciski jednostkowe wytrzymuje podloga i rama
dla mniej kumatych jest naklejka z rysunkiem wozka widlowego i dopuszczalnymi naciskami na osie tego wozka, ktory moze wjechac na naczepe
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~ello
(2012-06-10 21:15:35)
a to ciparadaZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~Jakub_WGS
(2012-06-10 22:58:08)
Witam Panowie. Posiadanie certyfikatu XL nie oznacza tylko wzmacnianej plandeki. Wzmocnienia te dotycza poza ścianami również- ściany przedniej ( każdy producent ma co innego, najlepsze Krone- ryflowana blacha ) wzmocnienie drzwi oraz co najważniejsze, diagonalne wzmocnienie edschy- dachu. Podam na przykładnie Krone ( używamy tych naczep ) które to jako pierwsze wprowadziło takie coś jak code XL na wymogi Niemieckiego BAG a reszta oczywiście goni konkurencję. W krone dostaje się papier + nalepka na drzwiach od wewnątrz + nalepka na lewym słupsku z przodu. Jest to oznaczenie: " EN 12642- XL " i pod spodem rok produkcji naczepy. Certyfikat ten pozwala na przewożenie pewnego rodzaju towarów bez spinania. Niemiecki koncern SIG Combiblock i jego fabryki w Niemczech i Austrii, które obsługujemy postawił wymóg: Albo kofer, burta albo XL- zwykłej firanki nie załadują, z tego względu, że Ich towaru nie można spinac ( kartoniki na soki, mleko etc. ) a widocznie kilku wyłożyło juz Ich towar a również Oni jak i przewoźnik odpowiedzialni są za zabezpieczenie ładunku przed wyjazdem z firmy, pewnie z tego powodu mieli ciepło co spowodowało takie kroki.
1
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~tomek
(2012-06-11 08:43:06)
nie krone bylo pierwsze kogelZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
Podgląd konta Bułkowski410Bułkowski410
(2012-11-04 14:32:10)
Mógłby mi ktoś powiedzieć jakie marki i od którego rocznika wprowadziły do produkcji takie naczepy z tym certyfikatem???

N o i jakie różnice? normalne naczepy mają wytrzymałość ok. 5t nacisku na przednią ścianę, z tego co się zorientowałem to z kodem XL powinna wytrzymać 12t??? Jak to jest z tymi pasami. Kiedy ile i jak. Bo niby nie trzeba spinać. Np. mam 22palety załadowane po szerokości patrząc od boku (czyli rozłożone po całej naczepie) 24t towaru o wysokości ok. 1. 5m. Normalnie potrzeba ok. 10 pasów. Podczas jakiegoś awaryjnego hamowania siła na przednią ścianę wynosiła by pewnie z 15-18ton to ile w takim wypadku użyć pasów żeby zbić do tych dwunastu ton na przednią ścianę, 4? Jak ktoś tylko coś wie na ten temat jakie różnice (chodzi o całą naczepę) i czy warto dopłacić niech pisze.
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~Nomad
(2012-11-04 20:26:02)
Buła - ty nie licz ton i nie czytaj certyfikatów.
Zawsze zapinaj pasy - to podnosi komfort pracy.
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
Podgląd konta Bułkowski410Bułkowski410
(2012-11-04 20:33:32)
Nomand, z pasami to już przy okazji taki info mnie interesuje, bo chodzi o to żeby zarobić a się nie narobić:) Ta komfort, jak czasem trzeba po 20 założyć i ze 2 podkładki pod niego dać he. Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~Nomad
(2012-11-04 20:55:02)
Przyznasz jednak jak bezcenna jest ULGA, gdy wyjdziesz ze zbyt ostrego zakrętu/manewru... mając pasy zapięte... co by było gdyby?Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
Podgląd konta Bułkowski410Bułkowski410
(2012-11-04 21:02:16)
Oprócz tego że po tym zakręcie będę siedział na poprzednim posiłku (klocku) jaki spożyłem wcześniej to fakt, czuć ulgę i nie tylko ulgę. Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~klik_klik
(2013-01-29 13:05:56)
Słyszałem coś, że podobno od stycznia 2013 na teren Niemiec można wjechać tylko naczepą typu Mega która ma certyfikat XL? czy to prawda?Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~wifoo
(2013-10-19 18:46:26)
Panowie, standardowa wytrzymalosc przedniej sciany zabudowy (naczepy, przyczepy, kontenera BDF) przy kodzie xl wynosi 13500 daN co daje max ciezar ladunku 16875kg (13500:0, 8=16875) więc taki ciezar mozna zaladowac bez zadnych dodatkowych srodkow mocujacych. Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~ktosik
(2013-10-19 18:57:29)
a co z bokami?
sily odsrodkowe nie istnieja w twoim swiecie?
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~wifoo
(2013-10-19 19:24:23)
Wytrzymalosc sciany bocznej : 10800daN, wiec 16875x0. 5=8437 wiec mamy spory zapas... Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~ktosik
(2013-10-19 19:32:01)
ales ty glupi :DZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~wifoo
(2013-10-19 19:48:47)
~ktosik
Nic dodać, nic ująć -typowy polski kierowca z ukończonym uniwersytetem parkingowym ; )
Pozdrawiam i życzę szerokiej drogi...
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~ktosik
(2013-10-19 19:51:35)
ale za to umiem czytac.
a w certyfikacie ktory dostalem wraz z naczepa jest wyraznie napisane :
mozna zaladowac na naczepe ladunek DO 12T na calej ptzestrzenie ladunkowej i nie wymaga sie wtedy mocowania tego ladunku

z twoich wywodow ( za kilka piw i po kilku rajkach ) mozna zsumowac ze ladunek 25T mozna wiesc bez mocowania.
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~wifoo
(2013-10-19 19:58:39)
Po pierwsze WIEŹĆ nie wieść
Po drugie nic takiego nie napisalem
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~ktosik
(2013-10-19 20:02:31)
po trzecie - wozicZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~jedynka
(2013-10-19 20:36:40)
Powiem krótko i nie obrażając nikogo - GAMONIE do nauki na kurs a nie uniwersytet parkingowy. A do kolegi zdziwionego to tak można nie zapiąć ani jednego pasa przy ładunku 25 ton. Tylko co zrobić kiedy siofer płaci a na szkoleniu nie jest bo przecież załatwione...
1
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~wifoo
(2013-10-19 21:48:17)
~ktosik;
Tak to wygląda w praktyce: (napisałem tak, gdybyś dalej nic nie rozumiał)
://www. youtube. com/watch?v=D5A0G2ij -Uw
Chyba że potrafisz spinać skrzynki z napojami :-P (wtedy ta wiedza jest Ci zbędna)
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~wifoo
(2013-10-19 21:54:37)
na wypadek gdyby się komuś nie otwierało:
://www. youtube. com/watch?feature=pl ayer_detailpage& v=D5A0G2ij-Uw
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~Arek
(2014-01-26 15:03:03)
Witam. Czy kupie sama plandeke z kodem xl?? Prosze o pomoc w razie czego gdzie. Posiadam zwykla naczepe i niemcy sie mnie czepiaja. Prosze o meila a. zamiar@op. pl dziekiZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~kksiara
(2014-01-27 07:58:41)
wifoo, a skad wziąłes wspołczynnik 0, 8Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~elvis
(2014-02-11 09:30:22)
mając naczepę z XL nie musisz spinać towaru do 15 ton. wystarczą belki rozporowe, żaden BAG ani inny nie może się doczepić do tego, Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~ktosik
(2014-02-11 12:35:02)
mozna nie spinac pod warunkiem..

a tym warunkiem jest to, ze towar MUSI byc na calej przestrzeni ladunkowej rownomiernie rozlozony
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
« poprzedni ekran 1 z 2

skocz na początek stronyskocz na początek strony

Twój adres IP: 50.17.107.233 = ec2-50-17-107-233.compute-1.amazonaws.com

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa.


a co ty o tym myślisz ?

Ile jest 4+2 ?
Masz dość spamu w wątkach? My TEŻ!
Skoro nie masz konta to poproszę o odpowiedź na to proste pytanie. Udowodnij, że jesteś człowiekiem. Raz odpowiesz i masz spokój, na dziś.


Podpis:



Net4car Marcin Szymański Spółka Komandytowa
Moje konto
Zaloguj się Zarejestruj się
OSTATNIO KOMENTOWANE »
Wątek forumile dostaniecie za prace w święta (72) »
Wątek forumMandat we Włoszech za brak wpisów w cmr (23) »
Wątek forumProblem z naczepą (2) »
Wątek forumelkor kleszczewo (16) »
Wątek forumZapłacę 200 funtów za prace i naukę w UK (27) »
Wątek powiązany z artykułem prasowymBilans świątecznych wyjazdów (2) »
Wątek powiązany z artykułem prasowymWITD: Nieuprawniona ingerencja (8) »
Wątek forumPracodawca nie wypłacił wynagrodzenia. (66) »
Wątek forumcoraz tansze frachty doprowadza do bankructwa (58) »
Wątek forumMarathon internatoinal (3) »
Wątek forumA może tak do kościoła? (1747) »
Wątek forumKrakowczyk Transport Wojciech Krakowczyk Eiserf (59) »
Wątek forumPomyłka z kartą kierowcy (63) »
Wątek forumMaram dawny Rm Trans Robert Marczak (206) »
Wątek powiązany z plikiem wideoŻycie kierowcy ciężarówki (11) »
Wątek forumBIERZYŃSKI z Grodkowa, opinie (11) »
Wątek forumSCANIA WYSOKIE SPALANIE (36) »
Wątek forumWitam mam problem z zamkiem scania r (9) »
Wątek forumNOWAK TRANSPORT ŚWIERKLANIEC / TARN. GÓRY (189) »
Wątek forumScania 124l 420 czy 114 380??? pomóżcie panowie. (17) »
Wątek forumco powiecie o firmie Transpoland? (303) »
Wątek forumKAWCZYNSKI - ŚLESIN (115) »
Wątek forumBĘDĘ JEŻDZIŁ ZA POŁOWĘ... (49) »
Wątek forumTransport kombinowany a dojazd na prom (12) »
Wątek forumPytanie o drogę: Węgry oraz most Rumunia-Bułgaria (1) »
Wątek forumCharter - co teraz tam słychać? (10) »
Wątek forumprzejscie PL-CZ (3) »
Wątek forumZyczenia swiateczne z Kanady (7) »
Wątek forumPolski pracodawca (21) »
Wątek forumUllrich GmbH (2296) »
Wątek tylko dla posiadaczy kontKobieta za kolkiem - porady? (7) »
Wątek forumPIOTR SPYCHALA-TRANSPORT (37) »
Wątek forumBascon Sosnowiec (2) »
Wątek powiązany z artykułem prasowymJest decyzja: estakada katowicka do końca września (3) »
Wątek forumJaka spedycja w Częstochowie? (2) »
Wątek forumfirma FLEX-IN holandia (69) »
Wątek forumGumiak i synowie (6) »
Wątek forumKIEROWCA ZŁODZIEJ !!! (556) »
Wątek forumTomTom 5150 Truck czy IGO Primo Truck po UK? (18) »
Wątek forumJak to jest z weekendem Majowym? (13) »
ZOBACZ TEŻ »
Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2014
trafficban.com

Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Kierowca do zabrania - Potrzebujesz się dostać do auta? A może masz wolne miejsce i możesz podrzucić drugiego kierowcę gdzieś na Twojej trasie?
Kierowca Do Zabrania

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
© 2014 Novemedia Ltd, all rights reserved. etransport.pl logotype is registered trademark of Novemedia Ltd