Euro Finannce Sp. z o.o.
etransport.pl > Forum > Naczepa z kodem XL, czym to się różni?
Grupa tematyczna: Naprawa i serwis
ID: 107759

Naczepa z kodem XL, czym to się różni?

  
Eurotrailer Sp. z o.o.
Posty (74) »

skocz na koniec stronyskocz na koniec strony

« poprzedni ekran 1 z 3
~ktosik
(2013-10-19 20:02:31)
po trzecie - wozicZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~jedynka
(2013-10-19 20:36:40)
Powiem krótko i nie obrażając nikogo - GAMONIE do nauki na kurs a nie uniwersytet parkingowy. A do kolegi zdziwionego to tak można nie zapiąć ani jednego pasa przy ładunku 25 ton. Tylko co zrobić kiedy siofer płaci a na szkoleniu nie jest bo przecież załatwione...
1
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~wifoo
(2013-10-19 21:48:17)
~ktosik;
Tak to wygląda w praktyce: (napisałem tak, gdybyś dalej nic nie rozumiał)
://www. youtube. com/watch?v=D5A0G2ij -Uw
Chyba że potrafisz spinać skrzynki z napojami :-P (wtedy ta wiedza jest Ci zbędna)
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~wifoo
(2013-10-19 21:54:37)
na wypadek gdyby się komuś nie otwierało:
://www. youtube. com/watch?feature=pl ayer_detailpage& v=D5A0G2ij-Uw
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~Arek
(2014-01-26 15:03:03)
Witam. Czy kupie sama plandeke z kodem xl?? Prosze o pomoc w razie czego gdzie. Posiadam zwykla naczepe i niemcy sie mnie czepiaja. Prosze o meila a. zamiar@op. pl dziekiZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~kksiara
(2014-01-27 07:58:41)
wifoo, a skad wziąłes wspołczynnik 0, 8Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~elvis
(2014-02-11 09:30:22)
mając naczepę z XL nie musisz spinać towaru do 15 ton. wystarczą belki rozporowe, żaden BAG ani inny nie może się doczepić do tego, Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~ktosik
(2014-02-11 12:35:02)
mozna nie spinac pod warunkiem..

a tym warunkiem jest to, ze towar MUSI byc na calej przestrzeni ladunkowej rownomiernie rozlozony
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
Podgląd konta Sergiej-TGSergiej-TG
(2014-08-24 20:09:18)
Może odgrzeje stary kotlet :)

Do mojej galerii wrzuciłem zdjęcie z wytrzymałością ściany przedniej, tylnej i boków naczepy Krone.
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~ktosik
(2014-08-24 20:22:35)
podoba mi sie zdjecie auta.
ale zalatuje amatorszczyzna.
masz za malo tabliczek ( tylko dwie? ?), brakuje fredzelkow. kurczak juz byl
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
Podgląd konta Sergiej-TGSergiej-TG
(2014-08-24 20:40:36)
~ktosik (2014-08-24 20:22:35)

Mówisz i masz... specjalnie dla cb są i frędzliki :)
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~ktosik
(2014-08-24 20:42:41)
no widzisz? teraz pelna wiocha. Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
Podgląd konta Sergiej-TGSergiej-TG
(2014-08-24 20:49:51)
wiocha była... już nie ma frędzlików, bo były za ciężkie (sam robiłem tzn. krawcowa) i się odklejały i je wywaliłem... :) Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~mirek
(2014-09-11 10:11:25)
czy zeby naczepa uznawana za xl (czyli nie trzeba zabezpieczac) przez kontrolującego musi posiadać:
- certyfikat w formie pisemnej
- nalepke na naczepie
- wszystkie deski muszą być założone
- i ustawienie towaru tak jak inni pisali (max 5 cm) od obrysów wewn naczepy
???
czy certyfikat xl musi byc odnawialny co roku? ??
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~lalka
(2014-09-11 10:27:08)
certyfikat i specyfikacje dają przy zakupie naczepy i niektóre firmy w Niemczech wymagają posiadania tych dokumentówdo wglądu przy załadunku. Naklejka, która jest na naczepie im nie wystarcza :)
Najłatwiej ją poznać po tym, że na dachu od wewnętrznej strony widać takie jakby sznureczki krzyżujące się (najprościej mówiąc iksy)
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~mirek2
(2014-09-11 12:26:14)
co ta naczepa ma miec zeby policjant uznal ja za XL i dojeba... mandatu za nieprawidlowo zabezpieczony ladunek? i czy wszystkie kraje UE uznają xl? ?Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
Podgląd konta Sergiej-TGSergiej-TG
(2014-09-11 12:51:55)
~mirek (2014-09-11 10:11:25) (... ) (czyli nie trzeba zabezpieczac) (... )

Jeszcze nie słyszałem o takiej naczepie, na której "nie trzeba zabezpieczać"... certyfikat "XL" potwierdza, że naczepa spełnia pewne wymagania techniczne, np. wytrzymałość przedniej ściany 13, 5 tony

1
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
Podgląd konta Sergiej-TGSergiej-TG
(2014-09-11 12:54:13)
~lalka (2014-09-11 10:27:08) (... ) Najłatwiej ją poznać po tym, że na dachu od wewnętrznej strony widać takie jakby sznureczki krzyżujące się (najprościej mówiąc iksy)

A ja ciągam naczepy bez krzyżujących się sznureczków, mają certyfikat XL... i co teraz?
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~mirek2
(2014-09-11 13:00:48)
jak jest na naczepie np 10 ton ladynku rozlozonego na calej dlugosci, odległosc po bokach mniej niz 5 cm od wewnatrz naczepy i od tylnych drzwi rowniez mniej niz 5 cm to chyba nie trzeba zabezpieczac? czy sie myle?Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~kiju
(2014-09-11 16:36:08)
to trzeba zabezpieczac czy nieZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
Podgląd konta Sergiej-TGSergiej-TG
(2014-09-11 19:58:10)
~mirek2 (2014-09-11 13:00:48) jak jest na naczepie np 10 ton ladynku rozlozonego na calej dlugosci, odległosc po bokach mniej niz 5 cm od wewnatrz naczepy i od tylnych drzwi rowniez mniej niz 5 cm to chyba nie trzeba zabezpieczac? czy sie myle?

Nie, nooo... proszę cię... zmień parking i "kolegów". Myślę, że policja w niemczech miałaby odpowiedź na pytanie - czy się mylisz, czy nie? tylko że niestety to (niekiedy) dużo kosztuje :)
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~To-Ja!
(2014-09-11 20:01:28)
Zawsze trza zabezpieczać!Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~tomco23
(2014-09-12 10:14:44)
xl -nie ma potrzeby mocowania ladunku do podłogi np. ladunku paletowego ponieważ producent zaswiadcza ze jest wyprodukowana zgodnie z norma EN i nadbudowa wytrzyma sily dzilajace na nia, naczepa musi być wyprodukowana zgodnie z norma EN by moc stwierdzić ze ma XL, np. koegel z tego samego roku może mieć XL lub go nie mieć (roznia się drobnostkami np. inne sa zamki firanki) , wieltonke można przerobić na XL (ale tylko konkretne roczniki) taka przyjemność kosztuje 5 tys zl, u innych producentow chyba nie ma możliwości, acha i żadne krzyże i pasy na dachu nie maja znaczenia bo takie krzyże ma naczepy z i bez XL to tylko zależy od producenta dachu, dla mnie to zwykla sciema bo roznice np. koegel z XL i bez XL to sa drobnostki, a przednia sciana jak i drzwi sa jednakowe, chodzi o kase i wyciagniecie jej od kupującego
1
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~tomco23
(2014-09-12 10:19:28)
a do kontroli w Niemczech wystarczy kopia certyfikatu ze producent zaswiadcza ze naczepa jest z zgodna z norma EN 1393 XLZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~lalka
(2014-09-12 11:12:52)
ktoś usunął mój wpis. O tym, że naczepa XL ma "krzyżyki" dowiedziałam się na szkoleniu, które prowadził Pan z BAG. Wyraźnie powiedział, że w ten sposób można od razu odróżnić naczepę XL, ew. Pani tłumacz coś pokręciła. Albo coś się zmieniło bo to było 3 lata temu. Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~tomco23
(2014-09-12 11:50:08)
powiem tak. zastanowiłem się... mam koegla z xl i ma krzyz, bez xl koegel z tego samego roku nie pamiętam ale jestem w stanie się przychylić ze krzyza nie ma, krone z xl krzyz ma, bez xl-a nigdy nie miałem wiec nie wiem, ale już Berger XL ma, a zadnego krzyza na dachu nie ma, kiedyś miałem fruehaufa i taki krzyz miała a wtedy jak u nas jezdzila nikt o takich certyfikatach nie myslal (15 lat temu) dla mnie te kawałki paskow sa budowane może w zaleznosci od wytrzymalosci poprzeczek dachuZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~tomco23
(2014-09-14 23:50:59)
korekta krone z xl krzyza nie ma!-sprawdzilemZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
Podgląd konta Sergiej-TGSergiej-TG
(2014-09-15 00:59:56)
~tomco23 (2014-09-12 10:14:44)
"xl -nie ma potrzeby mocowania ladunku do podłogi np. ladunku paletowego ponieważ producent zaswiadcza ze jest wyprodukowana zgodnie z norma EN i nadbudowa wytrzyma sily dzilajace na nia (... ) "

Wytrzymałość przedniej ściany w Krone to 13, 500 kg przy współczynniku tarcia P= 0, 5. Jak wiadomo, na naczepy ładujemy przeważnie 24 tony... co w takim razie z pozostałymi 10, 500 kg? dla przypomnienia - ściana wytrzyma 13, 500 kg
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
Podgląd konta Sergiej-TGSergiej-TG
(2014-09-15 01:30:00)
Oczywiście wkradła się pomyłka, bo "P" to nie jest współczynnik tarcia tylko maksymalna ładownośćZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~ktosik
(2014-09-15 07:31:05)
Sergiej-TG
(2014-09-11 12:51:55)

Jeszcze nie słyszałem o takiej naczepie, na której "nie trzeba zabezpieczać"... certyfikat "XL" potwierdza, że naczepa spełnia pewne wymagania techniczne, np. wytrzymałość przedniej ściany 13, 5 tony

czyli ja ciagam fatamorgane.
ciagam KRONE z tymze certyfikatem.
mam tam napisane ze do 12T rozlozone na calej powierzchni podlogi nie musze zabezpieczac ladunku, poniewaz konstrukcja naczepy, oraz kurtyny sa w stanie utrzymac taki ladunek na naczepie

no coz...
pewnie inzynierowie w kronce sie nie skonsultowali z Sergiejem..

jak to bylo?
jezeli jest do zrobienia cos niemozliwego to wez do tego czlowieka ktory o tym nie wie i to zrobi
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
« poprzedni ekran 1 z 3

skocz na początek stronyskocz na początek strony

Twój adres IP: 54.81.112.187 = ec2-54-81-112-187.compute-1.amazonaws.com

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa.


a co ty o tym myślisz ?

Ile jest 5+3 ?
Masz dość spamu w wątkach? My TEŻ!
Skoro nie masz konta to poproszę o odpowiedź na to proste pytanie. Udowodnij, że jesteś człowiekiem. Raz odpowiesz i masz spokój, na dziś.


Podpis:



Moje konto
Zaloguj się Zarejestruj się
OSTATNIO KOMENTOWANE »
Wątek powiązany z artykułem prasowymWITD: Od przekroczenia prędkości do aresztu (2) »
Wątek forumzarobki w angli (27) »
Wątek forumszukam kierowców na system 2/1 są chętni? (82) »
Wątek forumCzy polscy przewoźnicy są świętymi Mikołajami? (29) »
Wątek forumADR Cysterny - jakie dodatkowe kursy? (7) »
Wątek forumPrzejme lub wynajme busa w cenie raty (2) »
Wątek powiązany z artykułem prasowymCałkowite domknięcie ciągu drogi S7 celem rządu (2) »
Wątek forumZŁODZIEJSKIE STAWKI LKW WALTER I ICH BESZCZELNOŚĆ (444) »
Wątek forumPocztowy przygłupie chciałeś fim, masz. (174) »
Wątek forumHUBER Jaworzno (1672) »
Wątek tylko dla posiadaczy kontADR - Kurs w Błoniu woj. mazowieckie (8) »
Wątek forumSchade Będzin jak wygląda robota (3) »
Wątek forumA może tak do kościoła? (3700) »
Wątek forumSCHADE BĘDZIN- USÓWAJĄ WĄTKI (170) »
Wątek powiązany z artykułem prasowymFabryka Akumulatorów LOXA Sp. z o. o. (20) »
Wątek forumfirma ost west gdynia (4) »
Wątek forumUderzyl i uciekl... (6) »
Wątek tylko dla posiadaczy kontPrawko na C+E I kwalifikacje w Kanadzie (1) »
Wątek forumProblem z webastem (15) »
Wątek forumOlej przepracowany - Skup (7) »
Wątek tylko dla posiadaczy kontZaginęła przyczepa - nagroda dla znalazcy! (32) »
Wątek tylko dla posiadaczy kontZestaw 13, 6 ładowność 12 ton (2) »
Wątek tylko dla posiadaczy kontPrzewóz amunicji - jakie wymagania? (26) »
Wątek forumAdros-Dobrzyca Borowski-Koźmin (144) »
Wątek forumco sądzicie na temat zabezpieczenia bak q80 (4) »
Wątek forumTPC Piaseczno (22) »
Wątek forumKBC Logistics Ltd (279) »
Wątek powiązany z artykułem prasowymPall-Ex Polska szuka firm transportowych (6) »
Wątek forumKwiecień Stanisław Auto-komplex (6) »
Wątek powiązany z artykułem prasowymUroczyste wydanie ciągników DAF dla PKS GDAŃSK OLIWA SA (8) »
Wątek forumILE WŁAŚCICIELE FIRM TRANSPORTOWYCH MAJA ZYSKU (NA CZYSTO CO MIESIAC)? PRZY FLOCIE 3 0AUT (88) »
Wątek forumwinieta Lotwa, gdzie? jadac od Siaulai (11) »
Wątek forumDobry żart, tynfa wart (5144) »
Wątek forumBLUE WATER (78) »
Wątek forumProszę o opinie na temat Blue Frigo (2) »
Wątek powiązany z artykułem prasowymOstrzeżenie dla kierowców podróżujących A9 we Francji (67) »
Wątek forumfrode laursen (5085) »
Wątek forumKwalifikacja Wstępna -testy, pytania (601) »
Wątek forumspedycja podlasie (119) »
Wątek forumRozładunek Lidl (206) »
ZOBACZ TEŻ »
Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2014
trafficban.com

Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Kierowca do zabrania - Potrzebujesz się dostać do auta? A może masz wolne miejsce i możesz podrzucić drugiego kierowcę gdzieś na Twojej trasie?
Kierowca Do Zabrania

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
© 2014 Novemedia Ltd, all rights reserved. etransport.pl logotype is registered trademark of Novemedia Ltd