VAT POLSKA Sp. z o.o.

Naczepa z kodem XL, czym to się różni?
ID: 107759

Mam pytanie, wiem że naczepy z kodem XL różnią się wytrzymałością od zwykłych tak bynajmniej usłyszałem od sprzedawców... ale tak naprawde to czym? tylko napisem czy jest jakas dokładna specyfikacja? o co w tym chodzi? czy na załadunku takiej naczepy załadowca moze wołac dokumentów od naczepy w celu potwierdzenia tego certyfikatu?

Eurotrailer Sp. z o.o.

Posty (79)

~elvis
2014-02-11 09:30:22
mając naczepę z XL nie musisz spinać towaru do 15 ton. wystarczą belki rozporowe, żaden BAG ani inny nie może się doczepić do tego,
~ktosik
2014-02-11 12:35:02
mozna nie spinac pod warunkiem..

a tym warunkiem jest to, ze towar MUSI byc na calej przestrzeni ladunkowej rownomiernie rozlozony
Sergiej-TG
2014-08-24 20:09:18
Może odgrzeje stary kotlet :)

Do mojej galerii wrzuciłem zdjęcie z wytrzymałością ściany przedniej, tylnej i boków naczepy Krone.
~ktosik
2014-08-24 20:22:35
podoba mi sie zdjecie auta.
ale zalatuje amatorszczyzna.
masz za malo tabliczek ( tylko dwie? ?), brakuje fredzelkow. kurczak juz byl
Sergiej-TG
2014-08-24 20:40:36
~ktosik (2014-08-24 20:22:35)

Mówisz i masz... specjalnie dla cb są i frędzliki :)
~ktosik
2014-08-24 20:42:41
no widzisz? teraz pelna wiocha.
Sergiej-TG
2014-08-24 20:49:51
wiocha była... już nie ma frędzlików, bo były za ciężkie (sam robiłem tzn. krawcowa) i się odklejały i je wywaliłem... :)
~mirek
2014-09-11 10:11:25
czy zeby naczepa uznawana za xl (czyli nie trzeba zabezpieczac) przez kontrolującego musi posiadać:
- certyfikat w formie pisemnej
- nalepke na naczepie
- wszystkie deski muszą być założone
- i ustawienie towaru tak jak inni pisali (max 5 cm) od obrysów wewn naczepy
???
czy certyfikat xl musi byc odnawialny co roku? ??
~lalka
2014-09-11 10:27:08
certyfikat i specyfikacje dają przy zakupie naczepy i niektóre firmy w Niemczech wymagają posiadania tych dokumentówdo wglądu przy załadunku. Naklejka, która jest na naczepie im nie wystarcza :)
Najłatwiej ją poznać po tym, że na dachu od wewnętrznej strony widać takie jakby sznureczki krzyżujące się (najprościej mówiąc iksy)
~mirek2
2014-09-11 12:26:14
co ta naczepa ma miec zeby policjant uznal ja za XL i dojeba... mandatu za nieprawidlowo zabezpieczony ladunek? i czy wszystkie kraje UE uznają xl? ?
Sergiej-TG
2014-09-11 12:51:55
~mirek (2014-09-11 10:11:25) (... ) (czyli nie trzeba zabezpieczac) (... )

Jeszcze nie słyszałem o takiej naczepie, na której "nie trzeba zabezpieczać"... certyfikat "XL" potwierdza, że naczepa spełnia pewne wymagania techniczne, np. wytrzymałość przedniej ściany 13, 5 tony

1

Sergiej-TG
2014-09-11 12:54:13
~lalka (2014-09-11 10:27:08) (... ) Najłatwiej ją poznać po tym, że na dachu od wewnętrznej strony widać takie jakby sznureczki krzyżujące się (najprościej mówiąc iksy)

A ja ciągam naczepy bez krzyżujących się sznureczków, mają certyfikat XL... i co teraz?
~mirek2
2014-09-11 13:00:48
jak jest na naczepie np 10 ton ladynku rozlozonego na calej dlugosci, odległosc po bokach mniej niz 5 cm od wewnatrz naczepy i od tylnych drzwi rowniez mniej niz 5 cm to chyba nie trzeba zabezpieczac? czy sie myle?
~kiju
2014-09-11 16:36:08
to trzeba zabezpieczac czy nie
Sergiej-TG
2014-09-11 19:58:10
~mirek2 (2014-09-11 13:00:48) jak jest na naczepie np 10 ton ladynku rozlozonego na calej dlugosci, odległosc po bokach mniej niz 5 cm od wewnatrz naczepy i od tylnych drzwi rowniez mniej niz 5 cm to chyba nie trzeba zabezpieczac? czy sie myle?

Nie, nooo... proszę cię... zmień parking i "kolegów". Myślę, że policja w niemczech miałaby odpowiedź na pytanie - czy się mylisz, czy nie? tylko że niestety to (niekiedy) dużo kosztuje :)
~To-Ja!
2014-09-11 20:01:28
Zawsze trza zabezpieczać!
~tomco23
2014-09-12 10:14:44
xl -nie ma potrzeby mocowania ladunku do podłogi np. ladunku paletowego ponieważ producent zaswiadcza ze jest wyprodukowana zgodnie z norma EN i nadbudowa wytrzyma sily dzilajace na nia, naczepa musi być wyprodukowana zgodnie z norma EN by moc stwierdzić ze ma XL, np. koegel z tego samego roku może mieć XL lub go nie mieć (roznia się drobnostkami np. inne sa zamki firanki) , wieltonke można przerobić na XL (ale tylko konkretne roczniki) taka przyjemność kosztuje 5 tys zl, u innych producentow chyba nie ma możliwości, acha i żadne krzyże i pasy na dachu nie maja znaczenia bo takie krzyże ma naczepy z i bez XL to tylko zależy od producenta dachu, dla mnie to zwykla sciema bo roznice np. koegel z XL i bez XL to sa drobnostki, a przednia sciana jak i drzwi sa jednakowe, chodzi o kase i wyciagniecie jej od kupującego

1

~tomco23
2014-09-12 10:19:28
a do kontroli w Niemczech wystarczy kopia certyfikatu ze producent zaswiadcza ze naczepa jest z zgodna z norma EN 1393 XL
~lalka
2014-09-12 11:12:52
ktoś usunął mój wpis. O tym, że naczepa XL ma "krzyżyki" dowiedziałam się na szkoleniu, które prowadził Pan z BAG. Wyraźnie powiedział, że w ten sposób można od razu odróżnić naczepę XL, ew. Pani tłumacz coś pokręciła. Albo coś się zmieniło bo to było 3 lata temu.
~tomco23
2014-09-12 11:50:08
powiem tak. zastanowiłem się... mam koegla z xl i ma krzyz, bez xl koegel z tego samego roku nie pamiętam ale jestem w stanie się przychylić ze krzyza nie ma, krone z xl krzyz ma, bez xl-a nigdy nie miałem wiec nie wiem, ale już Berger XL ma, a zadnego krzyza na dachu nie ma, kiedyś miałem fruehaufa i taki krzyz miała a wtedy jak u nas jezdzila nikt o takich certyfikatach nie myslal (15 lat temu) dla mnie te kawałki paskow sa budowane może w zaleznosci od wytrzymalosci poprzeczek dachu
~tomco23
2014-09-14 23:50:59
korekta krone z xl krzyza nie ma!-sprawdzilem
Sergiej-TG
2014-09-15 00:59:56
~tomco23 (2014-09-12 10:14:44)
"xl -nie ma potrzeby mocowania ladunku do podłogi np. ladunku paletowego ponieważ producent zaswiadcza ze jest wyprodukowana zgodnie z norma EN i nadbudowa wytrzyma sily dzilajace na nia (... ) "

Wytrzymałość przedniej ściany w Krone to 13, 500 kg przy współczynniku tarcia P= 0, 5. Jak wiadomo, na naczepy ładujemy przeważnie 24 tony... co w takim razie z pozostałymi 10, 500 kg? dla przypomnienia - ściana wytrzyma 13, 500 kg
Sergiej-TG
2014-09-15 01:30:00
Oczywiście wkradła się pomyłka, bo "P" to nie jest współczynnik tarcia tylko maksymalna ładowność
~ktosik
2014-09-15 07:31:05
Sergiej-TG
(2014-09-11 12:51:55)

Jeszcze nie słyszałem o takiej naczepie, na której "nie trzeba zabezpieczać"... certyfikat "XL" potwierdza, że naczepa spełnia pewne wymagania techniczne, np. wytrzymałość przedniej ściany 13, 5 tony

czyli ja ciagam fatamorgane.
ciagam KRONE z tymze certyfikatem.
mam tam napisane ze do 12T rozlozone na calej powierzchni podlogi nie musze zabezpieczac ladunku, poniewaz konstrukcja naczepy, oraz kurtyny sa w stanie utrzymac taki ladunek na naczepie

no coz...
pewnie inzynierowie w kronce sie nie skonsultowali z Sergiejem..

jak to bylo?
jezeli jest do zrobienia cos niemozliwego to wez do tego czlowieka ktory o tym nie wie i to zrobi

1

~bwojtowicz
2015-09-13 12:53:05
Panowie,
Wszystkie informacje na temat certyfikatów naczep XL, bezpieczeństwa ładunków oraz corocznego odnawiania certyfikatu (należy mieć oryginał żeby można było go odnowić) można uzyskać pod adresem bwojtowicz@tuev-nord . de oraz numer telefonu 609 860 341

Pozdrawiam
B artłomiej Wójtowicz

1

diabel
2015-09-13 13:06:44
Tak z praktycznej strony tzn podczas kontroli BAG, miałem spiętrowane palety, waga całości 10 ton wg cmr, oczywiście spięte pasami bo zawsze zabezpieczam ładunek, jednak BAGowiec stwierdził, że skoro mam całą naczepę wypełnioną równo towarem pasy były zbędne, naczepa oczywiście XL, jakież było to dla mnie zdziwienie bo trochę wcześniej z towarem ok 7 ton z kolei policjant w Niemczech się doczepił że brak pasów.
~Rysiek
2015-09-13 13:10:03
Wiozlen 66palet bez żadnego pasa tylko dwie belki na końcu i zero uwag przy kontroli BAG
~lolek
2015-09-13 13:14:14
jak masz pelno i równo zaladowane to przeciez ladunek sie nie przesunie wiec po co pasy?
diabel
2015-09-13 13:22:56
BAG nie rozpatruje niczego pod kątem może, albo, gdyby, mają ścisłe wytyczne, które też zresztą i u nas na szkoleniach występują, bierze się w nich pod uwagę siły działające na ładunek, współczynnik tarcia itp, to określa jaka siła jest potrzebna do przemieszczenia się ładunku, jeśli konstrukcja naczepy przewiduję utrzymanie ładunku na swojej pozycji to nie trzeba pasów, w przeciwnym wypadku trzeba zastosować odpowiednie środki zabezpieczające ładunek przy czym należy brać pod uwagę współczynnik tarcia, kąt mocowania pasa jak i jego siłę i wytrzymałość.
~X-Man
2015-09-13 14:44:50
Panowie mgr parkingowi, naczepa XL ma wzmocniona przednia ścianę, konstrukcje stelarzu itd, przy naczepie XL getranke nie trzeba nawet spinać ładunku 24t, warunek musi być równo rozmieszczony, z tylu dwie deski rozporowe, na przedniej i tylniejnsciane po dwa pasy na odciągi do podłogi pod katem 45 stopni. Proponuje na szkoleniach okresowych wiecej uważać i pytać, a nie sprzedawać mądrości parkingowe z mchu i paproci.

1

Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 54.198.227.131

Dodaj
Anuluj
Oltis Polska Sp. z o. o. (dawniej JERID Polska)

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2016
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Kierowca do zabrania - Potrzebujesz się dostać do auta? A może masz wolne miejsce i możesz podrzucić drugiego kierowcę gdzieś na Twojej trasie?
Kierowca Do Zabrania

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce