Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Od kiedy liczy się czas pracy kierowcy.

ID: 100542


Witam,
Mam pytanie odnośnie pracy kierowcy od jakiego momentu liczy się czas pracy czy od momentu włożenia karty kierowcy czy od momentu ruszenia autem?? ?

~nnn
*.8.253.15.ipv4.supernova.orange.pl

Posty (100)

wesolek
podejrzane- bo zaraz ktoś tu mnie anaalwabeta nazwie.

1

gustav
wesołek, ja CAŁE życie odbierałem odpoczynek dobowy i weekendowy na otwartym tacho.
Nikt NIGDY nie liczył mi sierżantów, kontrola była krótsza (bo tarczki są czytelne "praktycznie" gołym okiem).
To, że Ty nie zapłaciłeś za nieprzepisową wymianę możesz uważać za swój życiowy sukces!
Mam nadzieję, że nie jedyny!

-1

silwio
gustav ja nic nie twierdzę. tylko podałem przykład jaki miałem odnośnie "spóznienia" wymiany tarczki. A przecież przepisy na to nie zezwalają.

-3

wesolek
Gustav
akurat miało sie takie szczeście a to tylko dlatego, że inspektorki byli niedouczeni
może nie byli po waszym kursie.
czy ja pisałem że na otwartym tacho nie można robić pauzy.
no ale cóz, ty jako nie szower nie możesz wiedzieć że otwarte tacho na pauzie zastepuje magnes.
wiesz co mam na myśli.
co do otwartego tacho to tak się robi na wschodniej granicy ale to powinieneś wiedzieć:)
gustav
No to doszliśmy do jako takiego porozumienia.
Przepisy nie pozwalają by tarczka była dłużej niż 24 godziny w tachografie, chociaż żaden z Was nie słyszał by ktoś, kogoś, za to ukarał.

prowokator nie będę z Tobą rozmawiał na publicznym forum o kombinowaniu na otwartym tacho, a jak widzę, spędza Ci ten temat sen z powiek.

Czasy się zmieniają, coraz więcej aut z tachografem cyfrowym...
Dalej jednak na parkingach będą wykładać, że nie wolno karty wyjąć...
Wszystko przed nami!!!

-2

PrzPrz
wesolek: Pozostawiając na marginesie Twój dotychczasowy brak merytorycznych argumentów ("tak się robi") - mam jedno zasadnicze pytanie.
W czym - Twoim zdaniem - jest "lepszy" odpoczynek rejestrowany tachografem od odpoczynku rejestrowanego ręcznie?
Argumenty za ręcznym rejestrowaniem odpoczynków (na odwrocie wykresówki lub wpisami manualnymi do TC) - przedstawiłem dokładnie (zarówno względy prawne, jak i praktyczne).
Szukam źródła Twojego uporu (innego niż charakter) - stąd moje pytania (już od rana) o względy merytoryczne.
PrzPrz
Co do względów merytorycznych dotyczących wyciągania karty na czas odpoczynku - jest jeszcze jedna sprawa.
Dane na tachografie i dane na karcie nie bez przyczyny są dublowane; jeżeli zostanie jednak skradziony pojazd razem z kartą - znikają oba komplety danych.
W przypadku, gdy karta jest wyjęta - karta i dane na niej pozostają bezpieczne.
Zarówno w interesie pracodawcy, jak i w interesie kierowcy jest zatem wyjmowanie karty na czas oddalenia się od pojazdu: pracodawca uniknie kary za brak danych za wszystkie dni w okresie od ostatniego odczytu karty kierowcy lub tachografu, zaś kierowca - będzie rozliczony z czasu pracy rzeczywistego, a nie z wynikającego z domniemywań pracodawcy w tym zakresie...
~jkm
Od momentu, kiedy się magnez wyciągnie z pod skrzyni !!!

1

silwio
PrzPrz jeżeli jezdzisz to napewno zauważyłeś że wiekszość (na szczęście nie wszyscy) nie oddalają się na pauzach od aut nawet żeby oddać "płyny"więc nie ma potrzeby wyciągać karty.

-3

PrzPrz
I jeszcze jedna irytująca rzecz:

wesolek (2014-02-03 15:11:32)
(... ) czytając Prz ci młodzi mając 45 po 24 godzinach gotowi są przyjechać nawet 100 kilosów na wirmę aby wymienić tarczkę aby się nie narazić na karę więzienia.
(... )

Po co przyjeżdzać "100 kilosów na wirmę aby wymienić tarczkę" - skoro stosując moją metodę (czyli wyjmując z tachografu tarczkę lub kartę kierowcy jednocześnie z zakończeniem dnia pracy) odpoczynek jest odbierany przy rejestracji ręcznej, zaś wówczas wszystkie (!) tarczki za czas odpoczynku (lub wpisy manualne do TC) wypełniane są już po zakończeniu odpoczynku - czyli post factum?

Wychodzi na to, że przez omyłkę (??) opisałeś dokładnie, jak by wyglądało, gdyby stosować się do Twoich zaleceń odbioru odpoczynku przy rejestracji za pomocą tachografu... :D

Czyli: zarzucasz komuś, że "wypisuje brednie", po czym podajesz opis idiotycznego działania wynikającego... tylko i wyłącznie z Twoich propozycji...

-1

PrzPrz
silwio: Są różne sytuacje - w trakcie odpoczynku kierowca może np. zechcieć pójść do miasta (zwiedzić, zrobić zakupy, odwiedzić rodzinę/kochankę/kol egę/kogokolwiek) - i co?
Wyjąć kartę - źle, bo będzie musiał wpisać kraj zakończenia - co jest czynnością formalną ściśle związaną z wykonywanym przewozem, a więc jest pracą, co przerywa odpoczynek (to, że to naruszenie jest tolerowane przez służby - nie zmienia faktu, że jest to naruszenie).
Zostawić kartę - jeszcze gorzej, bo jak auto "zmieni właściciela" - to zniknie również karta kierowcy i wszystkie dane...
To co - zrezygnować z zakupów, siedzieć w budzie i pilnować żelaza? Szef pewnie będzie zadowolony... Tyle, że w trakcie odpoczynku kierowca ma mieć możliwość swobodnego dysponowania swoim czasem - jeżeli ten warunek nie jest spełniony, to okres ten przestaje być odpoczynkiem. Ze wszystkimi konsekwencjami tego stanu rzeczy...
silwio
gustav na temat karania nie opieram się na stwierdzeniu że (ja, ktoś słyszał, mówił) tylko na własnym doświadczeniu z pracy i kontroli (które w tym zawodzie są nieuniknione). Miło słyszeć że robi się jakaś nić porozumienia chociaż mostu z niej nie zbuduje ponieważ Ty opierasz się tylko na teorii, inni tą teorię próbują stosować w praktyce (różni z różnym skutkiem) wszystko w zależy czy zrozumieli co przeczytali.

-3

silwio
Podgląd konta PrzPrzPrzPrz
(2014-02-03 16:41:16)

Mój wpis miał być formą żartu (chociaż tacy istnieją co zasłaniają firany w piątek a odsłaniają w poniedz, )

-3

gustav
silwio nie bardzo rozumiem czy napisałeś dokładnie to co chciałeś.
Z jakiego mojego wpisu wywnioskowałeś, że opieram się TYLKO na teorii?
Po prostu przez całe życie ja i moi kierowcy robili tak jak opisałem, tzn. w/g przepisów.
A co za tym idzie, łatwiej, przejrzyściej i bezpieczniej.

-1

silwio
silwio dlaczego dałeś w łapę Słowakowi


(2014-02-03 15:40:24) silwio twierdzisz więc, że Słowacki funkcjonariusz był tak samo niedouczony jak ja?

Uczę się (w tym przypadku od Ciebie) wysnuwać wnioski które nie padły w rozmowie (wpisach).

-3

PrzPrz
silwio: Może i żart - ale odpowiedź już była na poważnie.
Co jest takiego strasznie złego w rejestrowaniu odpoczynków na wyjętej tarczce lub karcie, że razem z wesolkiem bronicie swojej metody z uporem godnym lepszej sprawy, i to pomimo wskazania co najmniej dwóch słabych punktów tejże metody?
Dla przypomnienia:

Sł aby punkt 1)
tarczka:
- koniecznośc wymiany tarczki po 24 godzinach i wypisania nowej; czynność formalna, przerywa odpoczynek;
karta:
- w przypadku oddalenia się od pojazdu, a następnie jego np. kradzieży - dane zapisane na karcie i tachografie ulegają bezpowrotnej utracie (dotyczy to również tarczki, jednak w zakresie ograniczonym do jednej doby).

Słaby punkt 2)
W odniesieniu do odpoczynków tygodniowych - z art. 15 ust. 3 tiret drugie lit. d) R3821/85 wynika, że przy pomocy przełączników tachografu, pod symbolem [łóżko] rejestruje się przerwy w pracy i okresy dziennego odpoczynku (nie wszystkie, lecz tylko dzienne).

Co najmniej te względy przemawiają za rejestracją ręczną; oprócz tego można wskazać np. porządek w dokumentacji, gdyż przy tej metodzie jedna wykresówka odpowiada jednemu okresowi pomiędzy dwoma odpoczynkami dziennymi lub między dziennym a tygodniowym, zaś rozpoczynana jest z chwilą zakończenia odpoczynku.

Jakie merytoryczne argumenty przemawiają natomiast za rejestracją odpoczynków tachografem?
Nie znam. Chętnie poznam, ale niestety bezskutecznie czekam od rana...
silwio
PrzPrz wybacz ale nigdzie nie "ganiłem"w tym i nie tylko wątku robienia pauzy na otwartym tacho (zresztą kiedyś też przez pewien czas to stosowałem).

-3

silwio
Podgląd konta silwiosilwio
(2014-02-03 10:53:31) Ale napieracie na siebie. a jeden i drugi ma rację tylko nie możecie dojść do porozumienia. pauza na otwartym jak i na zamkniętym (nawet jak zajdzie na pracę czy jazdę) jest prawidłowa z tym że ta pierwsza jest wygodniejsza (o ile nie ma prób kombinacji w czasie jej trwania)

A wklejka na potwierdzenie.

-3

PrzPrz
silwio: Ok, czyli źle odebrałem część Twoich wypowiedzi... Uznałem, że wspierając wesolka - zgadzasz się z jego tezami.

W tej sytuacji pytanie o argumenty merytoryczne przemawiające za rejestracją odpoczynków przy użyciu tachografu (i co najmniej równoważące argumenty dotyczące rejestracji ręcznej) - kieruję przede wszystkim do wesolka...

Ech...
Całą dyskusję mogłoby zamknąć jedno proste wystąpienie do Generalnego Inspektora Transportu Drogowego o wyjaśnienie przepisów R3821/85 i wskazanie właściwej metody ich stosowania w praktyce.
Niestety, Główny Inspektor Transportu Drogowego nie jest organem kompetentnym do wydawania wiążących interpretacji prawnych - wydawane przez GITD opinie zawierają klauzulę, że opinia nie stanowi ona wiążącej wykładni przepisów prawa, lecz jest informacją na ich temat oraz wyjaśnieniem w zakresie stosowania...

Czyli - przewoźniku / kierowco / zarządzający transportem - w labiryncie przepisów manewruj samodzielnie, ale jeśli coś zrobisz niewłaściwie, to zapewne znajdzie się przepis umożliwiający nałożenie na Ciebie kary...
halwester
mam pytanie, rozpocząłem prace o 06. 00 rano, pauzę rozpocząłem o 18. 30 do 05. 30, tarczkę w/g przepisu muszę wyciągnąć nie pózniej niż o 06. 00. Firmę na rozładunek otwierają o 08. 00, i chciałbym w tum dniu rozpocząć pracę o 08. 00. Jak to najlepiej zrobić wyciągnąć tarczkę przed rozpoczęciem pauzy 11h i drugą włożyć o 08. 00, czy mogę wyjąć tarczkę o 06. 00 a drugą włożyć o 08. 00
visitors
a te dwie godz.. ?
oczywiscie mozesz opisac na rewersie.
mozesz tez teraz wymienic wykresowke
mozesz tez wyciagnac teraz, a nowa wlozyc przed rozpoczeciem pracy.
na czas braku wykresowki w tacho, robisz wpis reczny na rewersie

-2

halwester
to mogę wyciągnąć o 06. 00 a drugą włożyć o 08. 00 i na drugiej z tyłu wykreśle pauzę do 08. 00
visitors
mozesz.
ale nadgorliwy inspektor moze powiedziec ze prace zaczales o 6 rano ( praca przy aucie - obsluga tacha )

-2

~szofer
jak sprawdzić o której była wyciągnięta karta z tacho.
~ktosik
1 - zalogawac karte i odczytac czynnosci.
2 - sprawdzic czas czynnosci ( np. tacho liczy odpoczynek od chwili wylogowania karty )
3 - pobrac dane z karty i odczytac w programie
4- nauczyc kierowce zapisywania w zeszycie takich podstawowych czynnosci
5 - ( najlepsze na koniec ) WRÓŻKA
~daro
halwester - nie mozesz... tarczka jest przeznaczona na zapis 24h twojej aktywnosci, nieuzasadniona zmiana tarczki ( w takim przypadku jak np ty piszesz) to mandacik... poza tym po co ja sie pytam... siefy was dymaja na kazdym kroku... a wy w robiac takie numery nie macie zadnej ale to zadnej podkladki zew tm okresie pracowaliscie...
~Felix
Jesteście nie poważni pytanie brzmiało od kiedy liczy się czas pracy kierowcy czy od momentu wlozenia karty czy od startu mimo że np włożył kartę dzień przed wyjazdem ale widzę że nie potraficie odpowiedzieć na to proste pytanie tylko gadacie o glupotach sami nie wiedząc co jest jak przecież wiadomo że wszystkiego się nie ogarnie bo nawet inspektor wszystkiego nie raz nie wie A co dopiero kierowca tego nas nie uczą nigdzie do tego stopnia żebyśmy wszystko umieli
~Rob
Trzeba rozróżnić:
Czas W pracy -od wyjścia z domu (droga do pracy) jako dyspozycyjność (jeśli chcesz to zaznaczać to koperta)
Czas innej pracy -młotki, sprzątanie, odpinanie plandeki, operator podnośnika-windy, nadzór nad załadunkiem, zapinanie pasami, wypełnianie dokumentów, zmiana żarówki, dolewanie płynów eksploatacyjnych, mycie pojazdu
Czas jazdy-pracy -od ruszenia pojazdu.
Załóż sobie zeszyt i notuj, rób zdjęcia cmrek, zapisuj koordynaty gps załadunku /wyładunku i datę i godzinę. To wszystko się przyda potem jak Pan Ci powie, że on ma gdzieś co Ci się należy i że auto musi jeździć, bo Leasing trzeba płacić i zarabiać. Nie w tych słowach, ale delikatnie w tym kontekście. Do tych co uważają że zmyślone, oby Wam się nie przytrafiła taka sytuacja, a ja notatki i zdjęcia mam i co kiedy robiłem wiem.
Pan_Ordynator
Rob
020-03-04 09:07:32
Trzeba rozróżnić:
Czas W pracy -od wyjścia z domu (droga do pracy) jako dyspozycyjność (jeśli chcesz to zaznaczać to koperta)

Jeśli jedziesz do siedziby firmy-nie liczy się to.

Jeśli jedziesz do auta znajdującego poza bazą-wtedy tak.
PavelSPM
2020-03-04 09:07:32
"... ja notatki i zdjęcia mam i co kiedy robiłem wiem. "

Więcej by takich myślących.
Kierowcy ani jak nie zabrania się prowadzić dla siebie ewidencję godzin pracy z archiwizacją i w razie czego (problemy z wypłatami całego zarobku i/albo wypłat związanych z podróżami służbowymi) mieć dowody na rękach. Kopii (ksero, skany, zdjęcia) wykresówek (dodatkowo i CMR-ek) jak i sczytujące urządzenie dla KK nie drogo kosztują.

1

Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 44.205.5.65

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels