VAT POLSKA Sp. z o.o.

DAF Trucks Polska Sp. z o.o.

Za niskie siodło???
ID: 100213

man siodło tylko pod tą płytką bez "fałdów" płaska. uchwyty siodła do ramy też niskie wyższe wydziałem wcześniej auto było na oponach 60 niby ciągało "pół megi" zaraz po zakupie 70 opony w czym problem :jak mam gdzieś wjechać po spadku w czy pod gorkę itp. (jak naczepa jest niżej od ciagnika) to już nie mowie że nadkola ciągle trą przy skręcie o naczepę ale nie raz ściągnie je całkiem (bardzo trwałe już z 10 razy i nie pękły nic i nie jest) opona prawie przy ramie naczepy trochę poduchami reguluje jak widzę ze nie ciekawie jest ale raz jak od gościa próbowałem wyjechać to rama ciągnika złapała ramy naczepy... brama bardzo wąska nie mały problem miałem. przednia ściana naczepy bardzo blisko kabiny a jak by tak siodło do tyłu ze 3 śruby dać czy tylko większa podkładka pod siodło miał ktoś taki problem? auto 2007 naczepa 2003

~w11
*.dynamic.gprs.plus.pl

Eurotrailer Sp. z o.o.

Posty (43)

~marco
2012-01-06 15:24:26
no własnie w11 to co na liczniku i obroty jeśli nie zrobisz kalibracji to się nie zmieni zobacz jaki rozmiar masz wpisany w legalizacje tacho i taki musi być na pędnej sprawdź to bo pierwsza kontrola może Cię drogo uświadomić a co do ram tylko siodło może auto chodziło pod beczką czy czymś takim i jest przestawione
~w11
2012-01-06 15:28:00
A jeszcze jedno z tym dyfrem tak jak pisałem przy 90 mam 1250 obrotów czy to jest dobrze nie za małe bo mała góreczka i bez "połówki" się nie obejdzie? w dawnym samochodzie miałem jakieś 1600 obrotów ale auto było 95r
~w11
2012-01-06 15:30:18
Jak zmieniłem opony to tylko kalibracja tacho w serwisie nic nie robiłem.
~marco
2012-01-06 15:32:29
tak jak Ci pisze jeżeli po zmianie opon nie masz zrobionej kalibracji to nie masz wlaściwych danych to że masz 90 km/h i 1250 obrotów to nic nie znaczy impulsator jest na wale a slaby może być wlasnie dlatego że dostał większe koła
~w11
2012-01-06 15:33:43
A auto podobno chodziło pod firanką tylko że to były te "poł megi" XL czy coś takiego i dlatego miało 60 ale przeszłości auta nigdy nie będziesz znał w 100%.
~marco
2012-01-06 15:34:03
a no jesli była kalibracja to sprawdź przełożenie mostu może być typowa mega a że koni 410 może to odczuwać
~marco
2012-01-06 15:35:10
60 to jest pełna mega i jeśli ma całe siodło na płasko tym bardziej to się potwierdza
~w11
2012-01-06 15:47:08
to nie mega, megi chyba maja inna ramę i zbiornik był by niższy. już widziałem auta na 60 bo nie raz muszą megi ciągać to kaskaderskie trochę i pod wiaduktami różnie może być.
~w11
2012-01-06 15:48:17
ale z tacho wychodzi ze auto od nowości na 60 było.
~marco
2012-01-06 15:53:06
rama w ciągniku jest zawsze ta sama co do zbiorników to w daf-ie mega i low deck ma takie same ale siedzę w scani wiec nie będę dawał sobie nic obcinać wiec podnieć siodło jeżeli chodzi o odsunięcie tak jak mówiłem zobacz innego dafa z plandeka i będzie po temacie
~marco
2012-01-06 15:53:53
siodło podnieś :) bo mnie tu zaraz będą poprawiać :)
~w11
2012-01-06 16:06:17
W serwisie widziałem w nówce identyczne siodło i płytę i auto na 70 tylko odległości nie zobaczyłem. siodła podniecał nie będę bo może to trochę dziwnie wyglądać hehe:) dzieki bardzo za pomoc pozdrawiam.
~kierowca
2012-01-06 17:37:21
CO ZA GLUPIE PYTANIA ZADAJ I DZW ZE W TRANSPORCIE ZLE JEST
~w11
2012-01-06 22:18:23
kierowca w transporcie źle jest przez takich kr*ynów jak ty

1

~tomco23
2012-01-08 19:20:31
nie rozumiem co oznacza ze "ciagalo pol megi"a co to takiego dla mnie sa megi, standardy i jumbo. Rozumiem miales kola 60 i zalozyles kola 70 i naczepa przy "przelamaniach " zaczepia rama o rame naczepy dla mnie wyjsc jest kilka (choc troche dziwne nie zalozyles przypadkiem na przod kol 80 a tyl na 70?-jesli byly 60 i zamieniles na 70 nie powinno byc zadnych problemow). Najprostsze masz z tylu kola 70 zaloz z przodu ciagola kola 60 i przod sie obnizy, mozesz pojechac na serwis obnizyc przod (jesli poduszki -w medze wielce prawdopodobne) lub podwyzszyc tyl na poduszkach. Mozna dac wyzsze lapy do siodla lub wymienic plyte pod siodlem na wyzsze fale (o ile takowa plyta pod siodlem jest ) dla mnie proste co kombinowac, sprawa trywialna nie wiem dlaczego z igly robisz widly i pytasz na forum co juz miales dawno rozwiazac
~w11
2012-01-09 22:40:57
Pytałem bo może miał ktoś taki problem i chodziło mi o to jak najlepiej i najtaniej a za nim zacznę przerabiać po swojemu to lepiej zapytać chyba po to jest forum... poczytaj dokładnie, wszystko wyjaśnione już zostało a przód cały czas był na 70.
ese
2012-01-11 19:31:54
A nie wystarczy podnieść nieco na poduszkach? Ale nie za wiele, by amortyzatorów nie urywało
~kierowca
2012-01-12 21:36:13
w11 widze ze tobie tez nic nie brakuje ot kazioł
~kierowca
2012-01-12 21:37:54
ese PODUSZKE TO POD GLOE MOZESZ PODNIESC ODLEGLOS MIEDZY SIODLEM A RAMA NIE ZMIENI SIE OD PODNIESIENIA PODUSZEK
~w11
2012-01-12 21:44:37
ese to nic nie da za niskie siodło na poduchach regulowałem jak był kiepski wjazd to fakt opona nie była tak bliska ramy ale znowu nadkola tarły aż miło... a jak duży spadek to im wyżej poduchy tym większa możliwość złapania ramy ciągnika z ramą naczepy, tylko wyżej siodło z płaskiej blachy na fale. tak jak pisałem auto 2007 naczepa 2003 (za stara)? ?? chyba że nowsze naczepy mają inny kształt ramy przed łapami w co wątpię, nie zwracałem uwagi nigdy.
~w11
2012-01-12 21:50:49
~kierowca
(2012-01-12 21:36:13) w11 widze ze tobie tez nic nie brakuje ot kazioł
???
~marco
2012-01-12 22:48:44
w11 naczepa może być i z 1980 roku a sprawdzałeś odległość siodła tak jak pisałem wcześniej?
~w11
2012-01-12 23:00:23
~marco
(2012-01-12 22:48:44) w11 naczepa może być i z 1980 roku
też mi się tak wydaje. nie sprawdzałem nie było okazji chociaż teraz stoję na przed długim załadunkiem i widziałem parę 105tek to jutro zerknę.
~w11
2012-01-12 23:02:52
"stoję na przed długim" chyba pora spać ciężki dzień dziś był :)
~marco
2012-01-12 23:03:33
to wydaje mi się jedyne logiczne wytłumaczenie naczepa jest zbyt mocno na przedzie osadzona i się kleszczy
~tomco23
2012-01-15 04:00:22
tak a propo mi sie spomnialo kiedys mialem naczepe ktora miala dwa miejsca do zalozenia bolca (sworznia? ) krolewskiego-tu tez jest mozliwosc regulacji odleglosci przodu naczepy od kabiny, teraz piszesz ze niszczy ci nadkola wczesniej pisales ze chacza sie ramy jak niszczy nadkola tylko lapy pod siodlo lub "fala", jesli chaczy przy skretach to odsunac siodlo do tylu u mnie w firmie w kilku ciagnikach siodlo jest ciut odsuniete do tylu -malo ze latwiej wejsc miedzy kabine a naczepe, to lepiej sie jedzie (mniejszy nacisk na przod ciagnika ) , troche tez odchodzi nacsku na blizniak lecz bardziej dociska zespol osi w naczepie (ale na wadze zawsze uwalaja cie za nacisk na blizniaku wiec +) owszem moze cie nakryc dociekliwy inspektorek za nazbyt dlugi zestaw ale lata juz tak chodzi i nie bylo problemow w sumie to kilika centymetrow
~Fulupa
2014-10-02 21:25:58
Orientujecie się gdzie na północy Polski (Pomorze) w jakim warsztacie mogę ogarnąć wymianę płyty pod siodło?
~VILINIUS
2014-10-02 21:46:25
U KOWALA!!!
Deen
2014-10-03 22:34:50
Nie zapomnij zmierzyć jaką masz długość zestawu po przesuwaniu siodła...
~devil666
2015-10-17 17:44:35
Podepne się pod wątek i zapytam.

Mam Dafa LOW DECK Wysokość siodła 93-97 cm (w zależności czy podiosę hydrauliką).
Mam ofertę pod naczepę typu standart. Teraz pytanie: o ile podnieść siodło (potrzebuję mieć 111cm)

Łapy 150 mm wymienić na 250 mm ( czyli podnieść o 10 cm czy minimum o te 15 cm) Siodło jest JOSTa.

Podpowie ktoś?
Może inne rozwiązanie- typu blacha?
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 54.221.81.125

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2016
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Kierowca do zabrania - Potrzebujesz się dostać do auta? A może masz wolne miejsce i możesz podrzucić drugiego kierowcę gdzieś na Twojej trasie?
Kierowca Do Zabrania

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce