Wg. przepisów unijnego Pakietu Mobilności pojazdy wyposażone w tachografy .ogowe lub tachografy cyfrowe pierwszej generacji, użytkowane w państwie członkowskim innym niż ich państwo członkowskie rejestracji, muszą zostać wyposażone w tachografy inteligentne drugiej wersji.
- Kto musi wymienić tachograf❓
- Jaki jest koszt wymiany❓
- Jak wygląda kwestia kontroli kart kierowców❓
- Jakie będzie się zmieniać obsługa tachografu przez kierowców❓
Transportowiec o długości 81 metrów pokonał pierwsze 3, 9 kilometra ze stacji Braunau do parkingu AMAG w nieco ponad trzy godziny.
HUB ładowania elektrycznych pojazdów ciężarowych mieści się przy siedzibie głównej Scania Polska S. A. w Nadarzynie, k. Warszawy. Operatorem jest firma EKOEN a dostawcą technologii ładowania firma Ekoenergetyka-Polska SA.
Obiekt stanowi przełomowy krok w kierunku przyspieszenia rozwoju zrównoważonego systemu transportowego. Docelowa moc stacji to 2, 5 MW, co czyni go jednym z największych HUBów w Polsce pod względem mocy sumarycznej (zgodnie z EIPA 8211; stan na koniec lutego 2024).
Transport 3 ton lodu z Norwegii do Afryki bez sprzętu chłodniczego. Wszystko to za sprawą ogłoszonego w 1958r w luksemburskim radio wyzwania dla firm transportowych. Redakcja była w 100% pewna, że nikt nie podejmie się zadania i wyznaczyła nagrodę 16 tys dolarów za każdy kilogram przewiezionego lodu. Zaskoczenie było bardzo duże, gdy zgłosiła się norweska firma. Redakcja radiowa musiała wycofać się z przydzielenia nagrody, bo jak się okazało musieli by wypłacić norweskiej firmie prawie 50 mln dolarów a na to nie było ich stać. Norweska firma postanowiła jednak mimo to podjąć się wyzwania, co było możliwe dzięki zgłaszającym się sponsorom liczącym na zyskanie rozgłosu. Shell zapewnił paliwo na całą wyprawę, Scania dostarczyła ciężarówkę, mniejsze firmy zapewniły doświadczonych kierowców.